Tanker rundt vitex

Z-40592282

Flørter med forumet
Hei, dere!

Etter halvt år med prøving uten null positivt test er jeg der hvor jeg mister håper snart men også er desperat!

Jeg har kjøpt inn Vitex dråper for å gi det en sjans. Har lest litt forskjellig om de. Hva er deres tanker rundt det? Fordeler eller ulemper? Øker det sjansen? Og evt når skal det inntas og hvor lenge?
 
Jeg prøver også, jeg har tatt vitex og litt andre vitaminer for fertilitet, jeg har blitt gravid men desverre jeg har mistet i april.
 
Tok Vitex kapsler før forrige graviditet, en om dagen. Bruke 13 pp før den satt. Tror ikke Vitex hjalp noe særlig fra eller til :p
 
var det noe spesielt du gjorde eller spiste før den endelig satt
Niks. Ikke i det hele. Jeg hadde aldri trodd det gikk den måneden heller. Hadde sex søndag (så reiste mannen bort på jobb),og fikk positiv el-test tirsdag,så jeg var sikker på den ikke satt... Men kanskje det var nettopp det som funka - at sæden lå klar. Kanskje vi hadde hatt sex "for sent" periodene før..
 
Niks. Ikke i det hele. Jeg hadde aldri trodd det gikk den måneden heller. Hadde sex søndag (så reiste mannen bort på jobb),og fikk positiv el-test tirsdag,så jeg var sikker på den ikke satt... Men kanskje det var nettopp det som funka - at sæden lå klar. Kanskje vi hadde hatt sex "for sent" periodene før..
Kanskje det ofte skjer når man minst forventer det ❤️ Håper jeg for oppleve det snart også! Har prøve å time med eggløsning, men kanskje ha sex jevnlig.
Har startet på Vitex men bare håper det ikke klusser til mer
 
Jeg startet med Vitex 1 juli i fjor , men da stoppet hele kroppen opp. Gikk til gyn i slutten av oktober og alt så "dødt" ut, hadde da ikke hatt el siden juni. Men om det var Vitex eller PCOS som var årsaken vet jeg ikke. Har ikke turt å tatt det siden.

Men jeg har blitt gravid hver gang jeg har brukt wild yam :confused005 brukt det 3 ganger, første er 7 år, og de 2 andre endte i kjemisk.
 
Jeg startet med Vitex 1 juli i fjor , men da stoppet hele kroppen opp. Gikk til gyn i slutten av oktober og alt så "dødt" ut, hadde da ikke hatt el siden juni. Men om det var Vitex eller PCOS som var årsaken vet jeg ikke. Har ikke turt å tatt det siden.

Men jeg har blitt gravid hver gang jeg har brukt wild yam :confused005 brukt det 3 ganger, første er 7 år, og de 2 andre endte i kjemisk.
Ble du gravid rett etter Wildyam?
 
Hvor gammel er du? Ville heller gått for å ta blodprøver for å sjekke at alt er som det skal :)
 
Ble du gravid rett etter Wildyam?
Wild yam starter du på etter el. Nå er det en stund siden sist så jeg husker ikke helt dosen. Men du trapper ned fra ca 8 dpo og tar siste WY 11 dpo så den ikke utsetter mensen.

Hvis du søker på wild yam så får du opp mye info.
 
Jeg fikk positiv test nå etter 3 uker på Vitex. Aner ikke om det er pga vitex, har ikke prøvd lenge men jeg hadde korte lutealfaser før jeg begynte på det. Usikker nå på om jeg skal trappe sakte ned eller bare slutte direkte på vitex. Er veldig redd for å miste hvis jeg slutter brått! Jeg har også tatt B6 vitamin nå etter EL og tenkte å fortsette med dem.
 
Back
Topp