Tanker rundt sosailt samvær

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Det står i media om store tilfeller av både covid, influensa og rs virus. Hvilke tanker har dere gjort dere når det gjelder sosialt samvær med andre?
Noen har kanskje søsken til barn, hva tenker dere om venner der? Besøke jobben? Butikker? Er det ok med besøk av andres barn, eller holde seg unna de første månedene?
Jeg har lagt meg opp noen tanker, men syns dette er vanskelig.
 
Ingen får komme på besøk om de så bare har rennende nese! De skal være helt frisk for å komme inn i huset her etter babyen er født! Og vi har alt snakket med jentene om viktigheten med å vaske hender når de kommer hjem før de tar på lillesøster og at de ikke får holde henne/susse på henne dersom de er forkjølet/syk.

Når det kommer til butikken så tenker jeg at det er ok, hun ligger trygt i vogn/bilstol.

Jeg kommer nok ikke til å dra innom jobben før det har gått en del uker, og forhåpentligvis er det da blitt varmere i været og sykdomsbildet i samfunnet endret.
 
Kjenner litt på det allerede før han er her. Har så lite lyst på smitte og sykdom i hus når han er her, så kommer nok til å være ganske striksen med med hvem og hva tenker jeg.
 
Har ikke tenkt så mye på dette, tenker at storesøsknene antagelig blir de mest «risikable» - og de er jo her hjemme uansett. Minst en av dem har til enhver tid hoste eller tett/rennende nese på denne tiden av året, så jeg kommer nok stort sett bare til å be den holde litt avstand hvis de er ordentlig syke (feber, oppkast etc). Eldste ble forkjølet med 39+ i feber da mellomste var én uke gammel, jeg mener å huske at vi levde nokså normalt da, uten at noen av oss andre ble smittet.

Folk utenfor husstanden får holde seg hjemme hvis de er syke, men litt hoste eller nesesnue går helt fint. Ellers kommer vi til å leve som normalt, ha besøk, gå på besøk, gå i butikken, og vaske hender når vi kommer hjem.
 
Jeg la ut en post i går i sosiale medier om at ingen får komme på besøk hit til en nyfødt baby midt i influensa, covid og RS sesongen.
Har fått en del hat pga det, men det driter jeg i :p
Jeg kjenner at jeg gir så mye faen i andre denne gangen og at det er meg og mine behov som skal settes først nå. Alle andre kan ta seg en bolle
 
Ingen får komme på besøk om de så bare har rennende nese! De skal være helt frisk for å komme inn i huset her etter babyen er født! Og vi har alt snakket med jentene om viktigheten med å vaske hender når de kommer hjem før de tar på lillesøster og at de ikke får holde henne/susse på henne dersom de er forkjølet/syk.

Når det kommer til butikken så tenker jeg at det er ok, hun ligger trygt i vogn/bilstol.

Jeg kommer nok ikke til å dra innom jobben før det har gått en del uker, og forhåpentligvis er det da blitt varmere i været og sykdomsbildet i samfunnet endret.
Helt enig med deg :happy:
 
Vi hadde akkurat covid igjen, så der har nok babies fått en dose vaksine alt.....så for min del er det Rs viruset som skremmer, 2 av mine var innlagt på sykehus med det viruset når de hadde det...... så blir nok å sette frem spriten, og være litt strikes på hvem og når folk får komme......bare tilsynelatende friske folk.
 
Jeg la ut en post i går i sosiale medier om at ingen får komme på besøk hit til en nyfødt baby midt i influensa, covid og RS sesongen.
Har fått en del hat pga det, men det driter jeg i :p
Jeg kjenner at jeg gir så mye faen i andre denne gangen og at det er meg og mine behov som skal settes først nå. Alle andre kan ta seg en bolle
Enig med deg;) sånn blir det her og. Ferdig snakka. ♡
 
Jeg tror og håper de fleste har forståelse for at de bør vente med besøk til de er helt friske. Vet ikke hvor streng jeg vil bli på det. Ofte når jeg selv har vært på nyfødtbesøk hos venner og familie så har jeg ikke holdt babyen en gang fordi de uansett sover eller spiser. Vil på en måte bare få besøksdelen overstått. Jeg bor også 1 time unna min familie og omgangskrets, så det er ikke sånn at de renner ned dørene her:p
 
Her er det bare å komme på besøk, så lenge man er frisk. Har man hosta i 2 uker, så er man velkommen til meg, bare vask hender grundig. Hos meg har jeg sagt at det kun er nyoppståtte symptomer v sykdom at de helst skal vente til de ikke er smittsomme lenger. Her har vi forsåvidt storebror på snart 7 år som går på skole og har nærmest kronisk hoste/forskjølelse hele vinteren
 
Sniker fra mars. Jeg og samboer har funnet ut at vi ønsker lite besøk de første 2 ukene etter fødsel. Kun de nærmeste får komme og de må selvsagt være frisk. Etterhvert ønsker vi mer besøk og kriteriene vil fortsatt være at de må være friske og ellers vaske hendene. Å sikre seg helt mot sykdom vil være umulig, så sålenge folk er frisk vil familie og venner være velkommen hos oss.
 
Back
Topp