Det er mye i media nå rundt samfunnets prioriteringer av kvinnehelse og spesielt når det kommer til fødetilbud. Hva tenker dere om dette? Selv er jeg bosatt rett ved Oslo, og føder på et tidspunkt hvor det ikke er helt kaos med tanke på fødeplasser så jeg føler meg sånn sett ganske trygg. Men; jeg har for eksempel ikke fått noe informasjon ila svangerskapskontrollene når det gjelder hjemmefødsel, og fikk på forrige kontroll beskjed om at jeg kan få beskjed når jeg kommer til sykehuset om at det er fullt ohg at jeg og samboer må kjøre en time i bil for å føde på et annet sykehus og at det var greit å være forbereder på dette. Jeg har liten tro på at det kommer til å skje i og med at det er november/desember, men det å sitte i bil i en time med rier som er godt i gang er jeg ikke så interessert i. Dette får meg til å tenke på alle dere som bor lenger unna fødestedene. Hva tenker dere om dette? Det er store spørsmål, og sikkert mange tanker rundt dette. Fyr løs med det dere måtte ønske 
Hvordan kan vi bidra til å skape mer debatt rundt dette? Og ikke minst hvordan kan vi bidra til at kvinnehelse blir prioritert?
Hvordan kan vi bidra til å skape mer debatt rundt dette? Og ikke minst hvordan kan vi bidra til at kvinnehelse blir prioritert?