Tanker rundt SA

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Man engster seg naturlig nok for at dette skal skje, ser jo at det skjer med flere her inne. Jeg har lest litt på nett, men man blir jo nervevrak av mindre.. Bare så det er sagt er jeg helt frisk og fin med mange symptomer, men man vil jo gjerne føle seg trygg! Stemmer det at etter uke 4 (er 4+3) er det kun 15% som opplever SA? Når man får tidlig påvist HCG så er sjansen større for at det går bra? Jeg hadde relativt tydelig strek 8 dpo. Jeg har et svangerskap fra tidligere som gikk helt fint. Skulle ønske man bare kunne skyve bort alle sånne tanker og kosa seg! Stort sett gjør jeg det, men innimellom dukker de opp igjen. Takknemlig for svar!
 
Man engster seg naturlig nok for at dette skal skje, ser jo at det skjer med flere her inne. Jeg har lest litt på nett, men man blir jo nervevrak av mindre.. Bare så det er sagt er jeg helt frisk og fin med mange symptomer, men man vil jo gjerne føle seg trygg! Stemmer det at etter uke 4 (er 4+3) er det kun 15% som opplever SA? Når man får tidlig påvist HCG så er sjansen større for at det går bra? Jeg hadde relativt tydelig strek 8 dpo. Jeg har et svangerskap fra tidligere som gikk helt fint. Skulle ønske man bare kunne skyve bort alle sånne tanker og kosa seg! Stort sett gjør jeg det, men innimellom dukker de opp igjen. Takknemlig for svar!

Når jeg opplevde sa i oktober hadde jeg veeldig svak positiv på ikm. Denne gangen hadde jeg en god og tydelig strek på ikm. Så håper egentlig at det er et positivt tegn :)
 
Tenker en del på det jeg også. Er 5uker idag, og idag skal hjertet begynne å slå. Har vist at jeg har vært gravid i to uker. Har tenkt på det siden da. Men hvis jeg skulle oppleve det, vil det bli tungt, men det er jo en grunn for at det skjer, og det er jo for at noe er galt, og derfor velge kroppen å avslutte graviditeten. Men krysser fingrene for at ingenting er galt :) Så bare slapp av. Ingenting å gjøre fra eller til.
 
Tenker en del på det jeg også. Er 5uker idag, og idag skal hjertet begynne å slå. Har vist at jeg har vært gravid i to uker. Har tenkt på det siden da. Men hvis jeg skulle oppleve det, vil det bli tungt, men det er jo en grunn for at det skjer, og det er jo for at noe er galt, og derfor velge kroppen å avslutte graviditeten. Men krysser fingrene for at ingenting er galt :) Så bare slapp av. Ingenting å gjøre fra eller til.
Enig med deg, jeg prøver også å tenke sånn, men det ligger litt og kverner likevel. I natt våkna jeg og hadde helt angst og trodde jeg hadde spontanabortert, ble superstressa. Det er nok et tegn på at en grubler og tenker på det i underbevistheten selv om en prøver å la være å tenke på det. Jeg tenker i mitt hode «bare jeg kommer meg til uke 8» for da er sjansen kun 2 % for sa for de under 30 iflg. Folkehelseinstituttet :)
 
Det er helt naturlig å tenke sånn. Ingen vil ha en SA. Jeg tenker ikke sååå mye på det, men jeg vil ikke ha det. Jeg vil alt skal gå bra. Og jeg blir nok overknust hvis jeg skulle miste.

Man må vite at faren er der, men prøve å slappe av. Ikke lett, men man må prøve. :)
 
Jeg leste noe "funfact" på nettet, om det er riktig eller ei vet jeg ikke, men jeg velger å tro det. Har blitt mye mindre bekymret. Er 4+6❤
 

Vedlegg

  • 1449605044653.jpg
    1449605044653.jpg
    84,8 KB · Visninger: 24
340ed1c5df877b57e5d2c44ca9d68ef9
 
Elsker sjokoladen:-D Jeg er normalt en avslappet type, men er hjemme
med eksamenslesing i disse dager og da får man mer tid til å tenke på det. Krysser fingrene for oss alle!
 
Elsker sjokoladen:-D Jeg er normalt en avslappet type, men er hjemme
med eksamenslesing i disse dager og da får man mer tid til å tenke på det. Krysser fingrene for oss alle!

Ja ser den. Jeg er sykemeldt, så jeg går hele tiden og tenker på det jeg og.. har ikke Vært en gang siden positiv test at jeg ikke har titta på papiret etter jeg har vært på do..
Vet, så jeg spiser litt sjokolade hver dag❤❤
 
Man engster seg naturlig nok for at dette skal skje, ser jo at det skjer med flere her inne. Jeg har lest litt på nett, men man blir jo nervevrak av mindre.. Bare så det er sagt er jeg helt frisk og fin med mange symptomer, men man vil jo gjerne føle seg trygg! Stemmer det at etter uke 4 (er 4+3) er det kun 15% som opplever SA? Når man får tidlig påvist HCG så er sjansen større for at det går bra? Jeg hadde relativt tydelig strek 8 dpo. Jeg har et svangerskap fra tidligere som gikk helt fint. Skulle ønske man bare kunne skyve bort alle sånne tanker og kosa seg! Stort sett gjør jeg det, men innimellom dukker de opp igjen. Takknemlig for svar!
Jeg hadde sa i november. Da fikk jeg negativ test 13 dpo og svak positiv 16 dpo. Så jeg tror nok det er noe i det du sier her at tidlig positiv test er et godt tegn :)
 
Back
Topp