Tanker rundt fødselen...

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Har dere noen tanker rundt fødselen allerede nå?
Hvordan dere vil gjennomføre den: vaginalt, keisersnitt, med eller uten smertelindring osv...

Jeg vil bli satt igang i uke 38 og skal prøve meg uten smertelindring, men kommer til å få satt inn epidural i tilfelle det skulle ende i hastekeisersnitt...

Tenker vaginalt med epidural her.... Slik jeg gjorde ved sist fødsel (for 11 år siden :P). Ikke noe hokuspokus her. ;)

Jeg har problemer med at morkaka ikke løsner, så ved sist fødsel mistet jeg mellom 1.5-2 liter blod. Morkaka løsnet i biter og jeg svimte av osv.
Så jeg er redd for samme problemer denne gang. Mannen min ble kjemperedd sist, han kunne se at leger og jordmødre fikk litt panikk.
Så jeg kommer til å spør om KS.

Jeg har problemer med at morkaka ikke løsner, så ved sist fødsel mistet jeg mellom 1.5-2 liter blod. Morkaka løsnet i biter og jeg svimte av osv.
Så jeg er redd for samme problemer denne gang. Mannen min ble kjemperedd sist, han kunne se at leger og jordmødre fikk litt panikk.
Så jeg kommer til å spør om KS.

Uff det høres litt skummelt ut. Men du får nok ekstra oppfølging i forhold til dette denne gang? Og ja, du kan jo søke om KS hvis du føler det er bedre for deg!

Her blir det ks, Pga komplikasjoner under sist ks. Livmora sprakk og jeg fikk store blødninger...

Håper på vanlig fødsel.... Var det sist og vil det igjenn... Håper bare den blir kortere enn 26 timer... Phjuuu ;)

Vanlig fødsel med epidural. Skal ikke drøye det så lenge denne gangen med å spørre etter epiduralen :)

har ikke villet tenke så langt enda. blei satt igang ved at di tok vannet sist.. 27t senere var vesla ute. skal ikke utdype noe mer, men var alt annet enn en drømmefødsel... kan søke om ks.. men vet ikke om jeg vil det heller :/ 100% sikker på at jeg skal ha epidural ihvertfall :P

Sist ble jeg satt i gang med ballong. De tok vannet senere på 3 cm, og 2,5 timer etter var han ute. Jeg fødte vaginalt med lystgass og akupunktur. Kunne ikke få epidural pga en sykdom jeg har. Ellers skulle jeg mer enn gjerne hatt det.

Tenker det blir noe av det samme denne gangen.

jeg skal prøve meg uten epidural denne gangen.. kun lystgass tenker jeg:-)
hadde veldig dårlig erfaring sist med epidural...
men sier som sier.. tar det som det kommer:-):-)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Vet ikke helt, tenker minst mulig på det. Hatt en fødsel på nesten 40 timer med all mulig smertelindring og en fødsel på 17 timer uten noe som helst smertelindring, sistnevnte var stjernekikker og det gikk sabla raskt på slutten så rakk ikke noe epidural og lystgass hadde dem ikke så det var er grusom opplevelse hvor jeg mista fullstendig kontrollen, mista mye blod og var i kjip form etterpå i forhold til etter første fødselen. Så skal iallfall ha lystgass denne gangen , resten tar vi nok som det kommer :)

Æ har itj peiling, aldri fødd før.. Har sykt sprøyteskrekk, så tvile på at æ vil ha ei svær nål i ryggen! :-p

den svære nåla i ryggen er bare nydelig! ;) kunne gifta meg med han som satt den :P ridder i skinnende rustning! hahaha

Mine to fødsler har gått raskt! Med nr en var jeg på føden i 4 timer! Med nr to var jeg inne på føden kun i 10 min( og har ca 15min kjøring til sykehuset). Jeg har en tanke om at føding i badekar ser bra ut! Men vet ikke om det er noe vits hvis denne fødselen skal bli lik de forrige! De sier jo at ofte så går det raskere og raskere! Da blr det vel hjemmefødsel eller i bilen (hehe)

Førstegangsfødene og jeg vill ha epedural om jeg får, samt andre medisinske hjelpemidler som de tilbyr, jeg vill også helst føde vaginalt:)

blir vaginalfødsel på meg( så lenge det ikke er grunn for ks så klart). lystgassen kommer nokk til å bli min bestevenn tenker jeg. fikk epidural sist å det var det beste som lunne ha skjedd meg! har også sprøyte skrekk. men hadde så vondt av riene at jeg ikke kjente når nåla ble satt. det verste var å måtye ligge rolig når den ble satt. samboern og jordmora måtte holde meg fast. men det var så absolutt verd det!
konklusjon: lystgass blir bestevenn og epidural skal jeg gifte meg med!

Hehe håpe æ å glæmme sprøyteskrekken og kjøre på me epiduralen :-p

Ikke tenkt så mye på det :)
Hadde epedural med eldste og ingenting med minste som var en drømmefødsel ;)
Håper jeg får en grei, fort og lett fødsel denne gangen :P

Back
Topp