Tanker rundt dåp

Charlees

Blir kjent med forumet
Junibollene 2023
Kanskje litt tidlig å tenke på, men synes det er gøy å planlegge.
Har dere tenkt noen tanker rundt hvor lenge dere ønsker å vente med å døpe? Noen som har erfaring med å døpe tidlig?
Har veldig lyst til å kunne ha selskapet i hagen, men det krever jo at det ikke blir for sent, vet ikke om August blir for tidlig? Lille er jo da 2 mnd

Har dere tenkt noen tanker rundt hvor lenge dere ønsker å vente med å døpe? Noen som har erfaring med å døpe tidlig?
Har veldig lyst til å kunne ha selskapet i hagen, men det krever jo at det ikke blir for sent, vet ikke om August blir for tidlig? Lille er jo da 2 mnd
Det kommer jo an på hva du orker, vet om flere som har hatt dåp 4 uker etter fødselen :happy:

Eldste var mellom 2 og 3 måneder. Følte det kanskje ble litt pes med kort tid til planlegging. Men er vell rundt 3 måneder som er "det vanlige". Iallefall var det det før. Yngste var en del eldre. Men det var pga korona.

Hadde dåp 4 september til forrige junibarn, så blir vel noe sånn nå også. Jeg er ateist og kunne tenke meg å droppe dåp, men mannen ønsker det, så da blir det slik. Men han får hovedansvar for planlegging da :angelic:

Hadde dåp 4 september til forrige junibarn, så blir vel noe sånn nå også. Jeg er ateist og kunne tenke meg å droppe dåp, men mannen ønsker det, så da blir det slik. Men han får hovedansvar for planlegging da :angelic:
Samme her :angelic: hadde vert veldig praktisk å ta det i slutten av august, så kunne vi hatt det i hagen, hvis ikke får man vel leie menighetshuset da, men best å ha det i hagen

Har allerede booket lokale og avtalt med kirken for å få den datoen jeg ønsket meg i september :) utover det har jeg ikke tenkt noe enda :)

Førstemann var 4 mnd, det var litt i seneste laget for dåpskjolen som har gådd i arv i generasjoner. Den gikk på, men med nød og neppe. Tror vi skal prøve å få dåp litt tidligere denne gangen:shy:

Sniker fra juligruppa :hilarious::
Jeg har en junijente fra 2020, som ble døpt i begynnelsen av august (dagen før hun var 2 måneder). Mye kan planlegges på forhånd. Man vet ca hvem man skal invitere, kan lage «bordkart», og planlegge mat, innkjøp osv. Likevel vil jeg presisere at det var slitsomt å få alt i «boks» så kort etter fødsel, men det var verdt det for vår del. (Korona, og alle som bor andre steder var hjemme på ferie den tiden så slapp tilreisere som var mer utsatt for smitte)

Vi tenker å ha dåp i slutten av august. Leier lokale, og har feiringen på restaurant. Baby vil nok være 3 mnd ca da. Vi hadde også dåp i fjor for storebror, så gjør det på samme måte denne gangen.

Her er lokalet til navnefest booka til 28.oktober, såg for meg september, men pga familie med offshore jobbar og lokale eg ønsket blei det sånt ☺️ komme han til termin så vil han då vær 4,5mnd, tenke at han skal ha på seg bunad istedenfor dåpskjole ☺️

De 2 første ble døpt da de var 3 mndr syntes det var helt greit. Er vel egentlig det som er anbefalt/vanligst.
Nr 3 er født i 2021 og ble faktisk ikke døpt før hun var 8 mndr. Men det var mest fordi vi ønsket å ha familien fra Island her. Å de hadde strengere reiserestriksjoner under Covid enn vi hadde.
Det ble i grunn en hastedåp likevel da vi måtte hive oss rundt da det åpnet for inn/utreise fra Island. Men vi hadde alt av planer klare. Så det eneste vi MÅTTE gjøre på kort varsle var booke dåpen i kirken, finne lokale og mat. Ellers var alt annet klart hjemme.

Back
Topp