Tanker om tidlig UL

Håpefull91

Flørter med forumet
Lurte på to ting ang. privat UL:

Er tidlig privat UL god grunn til å få fri? Jobber som lærer på barneskolen..de er ganske strenge på slikt og ønsker innkallelse eller kvittering etter legebesøk. Er jo ikke legen som sender meg....hva tenker dere om det?

Og ble partneren med på første UL? I samboeren sin jobb er det lettere å få fri, han avspaserer...han har lyst til å bli med,men redd for at gynekologen skal synes det er rart når det er så tidlig [emoji28]
Tenkte å gå når jeg er rundt 8-9 uker på vei

Er tidlig privat UL god grunn til å få fri? Jobber som lærer på barneskolen..de er ganske strenge på slikt og ønsker innkallelse eller kvittering etter legebesøk. Er jo ikke legen som sender meg....hva tenker dere om det?

Og ble partneren med på første UL? I samboeren sin jobb er det lettere å få fri, han avspaserer...han har lyst til å bli med,men redd for at gynekologen skal synes det er rart når det er så tidlig [emoji28]

Du trenger ikke å si til arb.giver at du er gravid, og da heller ikke at du skal på en tidlig ultralyd. Det har de vitterlig ingenting med! Gynekologen er en lege. Hos gynekologen kan man få gjort alt mulig, utvidete celleprøver og hvem vet hva! Arb.giver har ingneting de skulle sagt.

Jeg har vært på TUL både med mannen og alene. Jeg foretrekker absolutt å ha han med! Ingen ser rart på deg av den grunn! Det er veldig vanlig!

Bare si du skal til gynekolog, arbeidsgiver begynner nok ikke å grave om hva du skal der[emoji85]

Samboeren min vil veldig gjerne være med, jeg lar han bestemme selv[emoji4]

Er nok ikke helt enig med de andre her. Det er jo ingen medisinsk grunn til at du skal på ultralyd. Hadde det vært det hadde du fått det offentlig, og da hadde det blitt annerledes. Når det blir privat og "uten reell grunn", altså ingen sykdom av noe slag, så synes jeg at man bør ta ubetalt fri, ikke la jobben sponse lønn for sånt. På samme måte som at man ikke får sykemelding om man skal opereres av kosmetiske grunner.

Har du ikke en dag du slutter tidligere, eller noe? Evt gynekolog som jobber etter du er ferdig for dagen? Regner med mange er i samme situasjon.

Min mann skal være med på tidlig ultralyd om to uker [emoji3]

Min mann skal være med på tidlig ultralyd om to uker [emoji3]

Er nok ikke helt enig med de andre her. Det er jo ingen medisinsk grunn til at du skal på ultralyd. Hadde det vært det hadde du fått det offentlig, og da hadde det blitt annerledes. Når det blir privat og "uten reell grunn", altså ingen sykdom av noe slag, så synes jeg at man bør ta ubetalt fri, ikke la jobben sponse lønn for sånt. På samme måte som at man ikke får sykemelding om man skal opereres av kosmetiske grunner.

Har du ikke en dag du slutter tidligere, eller noe? Evt gynekolog som jobber etter du er ferdig for dagen? Regner med mange er i samme situasjon.

Jeg forsto det som fri, ubetalt [emoji85]

Jeg skal til TUL offentlig men får ingen lønn fordet. Tenkte ikke på det aspektet med betaling jeg [emoji85]

Jeg forsto det som fri, ubetalt [emoji85]

Jeg skal til TUL offentlig men får ingen lønn fordet. Tenkte ikke på det aspektet med betaling jeg [emoji85]

Er det ubetalt, at man tar det som avspasering e.l. så synes jeg selvfølgelig det blir noe helt annet :) Men da hadde man vel ikke trengt å si hva man skal heller?

Er det ubetalt, at man tar det som avspasering e.l. så synes jeg selvfølgelig det blir noe helt annet :) Men da hadde man vel ikke trengt å si hva man skal heller?

Nei jeg har sikkert misforstått! Der jeg har jobbet før har jeg ikke hatt mulighet til avspasering og har derfor hatt fri uten lønn på slikt. Trodde det var noe sånt Ts skulle! Beklager den!
Nei jeg synes jo i utgangspunktet ikke arbeidsgiver har krav på å vite hva man skal uansett. Så lenge det ikke er fravær titt og ofte så må de jo kunne stole på en voksen ansatt tenker jeg.

Gynekologen min tar ikke inn folk etter klokka 14.00....og jeg bor utenfor byen så det tar rundt 1 time å komme seg dit.
Men jo jeg må jo ta det uten lønn....men vi har ikke mulighet for avspasering..
Hm, får bare høre med hun på kontoret...trenger jo ikke å si hva det gjelder konkret.

Gynekologen min tar ikke inn folk etter klokka 14.00....og jeg bor utenfor byen så det tar rundt 1 time å komme seg dit.
Men jo jeg må jo ta det uten lønn....men vi har ikke mulighet for avspasering..
Hm, får bare høre med hun på kontoret...trenger jo ikke å si hva det gjelder konkret.

Så lenge du tar det uten lønn så sier du bare at du skal til lege eller gynekolog. :)

Ja får prøve på det! Hvis ikke får jeg bytte til en annen gynekolog, fant en annen nå som hadde åpent til 17.00 [emoji106]

Back
Topp