Tanker om siste eggløsningssprøyte..

Mannehanne

Forelsket i forumet
Det er faktisk en litt spesiell følelse å vite at jeg aldri mer skal ta en eggløsningssprøyte. Siste dusj Synarela er tatt og så gjenstår det å se hvor mange egg det blir, om de befruktes og om noen deler seg riktig. Nå som jeg føler meg nokså utlært i det her, skal jeg aldri mer tenke på det. 5 måneder av det siste året, har jeg gått på spray og 5 ganger vært gjennom hormonkur på 450 IE i 10 dager, 5 uttak og foreløpig 2 innsett, men håper å få være med på det tredje på onsdag. Etter som vi var så heldige å få ei jente i 2012 etter ICSI-forsøk, er det bare bonus om vi er så heldige å få et barn til, men vi har alltid ønsket oss minst to barn og da vi fikk henne, tenkte jeg hele tiden at jeg skulle gjennom en fødsel til, amme en gang til og ha baby en gang til så jeg ble på en måte ikke helt ferdig med det. Alle klær er pakket bort og et rom har blitt brukt til lager for sprinkelseng, stellebord og sånt som vi ikke vet helt om vi trenger mer og det blir godt å få en avklaring slik at vi kan rydde opp, selge og gi bort ting. Vi ønsker selvsagt mer enn noe annet å få et barn til, men om det ikke går, er vi glade for å ha prøvd alt vi kan og kunne gå videre uten å lure mer på om det kommer til å skje, når og hvordan vi skal planlegge neste ferie i forhold til forsøk o.l. Kanskje vi velger å bli fosterforeldre etterhvert. Vi har mye å gi og det føles riktig å ta seg et barn som allerede er født og trenger litt ekstra og på den måten vil jenta vår også få et søsken selv om det ikke er biologisk. Bare noen tanker fra meg her jeg sitter og tenker litt og har to spennende uker foran meg. Ønsker dere alle lykke til videre i prosessen!!

Masse masse lykke til Mannehanne! Jeg krysser alt jeg har for dere på onsdag! :)

Ikke rart det er mange tanker som surrer rundt i hodet akkurat nå! Krysser fingre og tær for at dere denne gangen skal få først innsett og så et stort pluss på testen slik at den lille jenta deres blir storesøster en gang i 2015. Lykke til med de nærmeste dagene og ukene! :)

Takk for det :-) Fikk faktisk ut 6 egg idag og det er rekord på disse søskenforsøkene. Jammen glad jeg gråt og fikk en siste sjanse etter to forsøk uten innsett. Da håper jeg på gode nyheter i morgen og ettersom det er siste forsøk og vi har satt inn to ganger uten at det festet seg, får vi mulighet til å sette inn to befruktede egg om det blir to som deler seg. Så spent! :-)

Ååå gu kor arti at du fikk ut 6 egg!!! :D :D masse lykke til plutselig så ruger du i 9 mnd ;)

Ååå gu kor arti at du fikk ut 6 egg!!! :D :D masse lykke til plutselig så ruger du i 9 mnd ;)
Tusen takk! I dag har vi satt inn 2 egg.. Første gang vi fikk to brukbare egg så nå er jeg veldig positiv til akupunktur selv om man aldri vet om det var derfor. Får se om noe fester seg nå ;-)

Tusen takk! I dag har vi satt inn 2 egg.. Første gang vi fikk to brukbare egg så nå er jeg veldig positiv til akupunktur selv om man aldri vet om det var derfor. Får se om noe fester seg nå ;-)
Kult!! åå gu kor digg med to egg inn <3 aah, har du gått til akupunktør denne runden?? Jeg går nemlig også til behandling hos akupunktør under stimuleringen og gjennom hele forsøket :D

Kult!! åå gu kor digg med to egg inn <3 aah, har du gått til akupunktør denne runden?? Jeg går nemlig også til behandling hos akupunktør under stimuleringen og gjennom hele forsøket :D
Ja, jeg startet litt sent forrige forsøk, men fikk allikevel flere egg enn tidligere. Denne runden startet jeg før sprayen og har gått to ganger i uka mens jeg tok sprøyter. Skader jo ikke og hvis noe fester seg nå er jeg helt overbevist ;-) Hvor i prosessen er du nå, Truddelutt'n? :-)

Ja, jeg startet litt sent forrige forsøk, men fikk allikevel flere egg enn tidligere. Denne runden startet jeg før sprayen og har gått to ganger i uka mens jeg tok sprøyter. Skader jo ikke og hvis noe fester seg nå er jeg helt overbevist ;-) Hvor i prosessen er du nå, Truddelutt'n? :)

Aiaii, veldig spennende å høre at prosessen har gitt bedre utvikling med akupunktur!! Da blir liksom jeg også enda mer positivt innstilt til det, selv om jeg jo allerede føler at dette er en positiv ting for kroppen min :) Og som du sier, skader så absolutt ikke å prøve!! :) Jeg er nå på stikkedag 2 med megadose på totalt 375 ie bestående av gonal-f og menopur :) håper bare ikke jeg blir overstimulert, jeg har de forrige to gangene kun fått ut ett egg og satt inn ett egg (vel og merke var begge eggene av super kvalitet så jeg ble vel mer frustrert siden det til tross for supre egg ikke ble noe)

Jeg gleder meg til å høre hvordan rugeperioden din utarter seg!! :D

Aiaii, veldig spennende å høre at prosessen har gitt bedre utvikling med akupunktur!! Da blir liksom jeg også enda mer positivt innstilt til det, selv om jeg jo allerede føler at dette er en positiv ting for kroppen min :) Og som du sier, skader så absolutt ikke å prøve!! :) Jeg er nå på stikkedag 2 med megadose på totalt 375 ie bestående av gonal-f og menopur :) håper bare ikke jeg blir overstimulert, jeg har de forrige to gangene kun fått ut ett egg og satt inn ett egg (vel og merke var begge eggene av super kvalitet så jeg ble vel mer frustrert siden det til tross for supre egg ikke ble noe)

Jeg gleder meg til å høre hvordan rugeperioden din utarter seg!! :D
Full forståelse fra meg.. Var nokså oppgitt over å få ut 2 egg på 450 ie fostimon jeg og ettersom du ikke får så mange egg, tåler du kanskje stor dose bra du også? Jeg har hatt maxdose nå de 4 siste forsøkene uten å merke spesielt mye til det. Fikk datter på gonal f, så de prøvde det uten hell i desember. Så ble det menopur uten mer hell, ingen egg delte seg etter befruktning så de ville egentlig gi meg opp. Jeg ville absolutt prøve igjen og med fostimon har jeg hatt flere og bedre egg så dette var 3.innsett med fostimon. Første gang med 2 egg så jeg ble så glad for at det var mulig selv om jeg har lav amh og er 3,5 år eldre enn sist.
Jeg skal sende deg gode tanker og krysser fingrene for at det er din tur nå!! ☺️

Full forståelse fra meg.. Var nokså oppgitt over å få ut 2 egg på 450 ie fostimon jeg og ettersom du ikke får så mange egg, tåler du kanskje stor dose bra du også? Jeg har hatt maxdose nå de 4 siste forsøkene uten å merke spesielt mye til det. Fikk datter på gonal f, så de prøvde det uten hell i desember. Så ble det menopur uten mer hell, ingen egg delte seg etter befruktning så de ville egentlig gi meg opp. Jeg ville absolutt prøve igjen og med fostimon har jeg hatt flere og bedre egg så dette var 3.innsett med fostimon. Første gang med 2 egg så jeg ble så glad for at det var mulig selv om jeg har lav amh og er 3,5 år eldre enn sist.
Jeg skal sende deg gode tanker og krysser fingrene for at det er din tur nå!! ☺️
Oi! Takk og lov for at de ga deg fler forsøk, men det er vel da privat eller?? Har også littegrann lav amh, eller dvs vet ikke hva som defineres som lav amh, min var på 12 om jeg husker rett. Kan jeg spørre deg hvor gammel du er? selv er jeg snart 29 :)

Åååå som jeg virkelig håper disse to gir avkastning ;) Rug inderlig vel!! Takker og bukker for gode tanker og kryssing av fingre, og sender deg også masse lykkeønskninger om at dette er fulltreffer <3 hihi :D

Jeg er litt usikker på hvorvidt jeg tåler så høy dose som denne gangen, for første forsøk fikk jeg gonal-f på vel 112,5 eller 125 husker ikke eksakt men rundt der et sted men måtte øke etter første ul til 200 mener jeg det var, og andre forsøket var det menopur og jeg begynte på et sted rundt 150 tror jeg det var men igjen etter første ul måtte jeg øke til 225... så, denne gangen er det jo mye høyere dose og det til og med fra stimuleringsdag 1 så er ufattelig spent gitt! :)

Oi! Takk og lov for at de ga deg fler forsøk, men det er vel da privat eller?? Har også littegrann lav amh, eller dvs vet ikke hva som defineres som lav amh, min var på 12 om jeg husker rett. Kan jeg spørre deg hvor gammel du er? selv er jeg snart 29 :)

Åååå som jeg virkelig håper disse to gir avkastning ;) Rug inderlig vel!! Takker og bukker for gode tanker og kryssing av fingre, og sender deg også masse lykkeønskninger om at dette er fulltreffer <3 hihi :D

Jeg er litt usikker på hvorvidt jeg tåler så høy dose som denne gangen, for første forsøk fikk jeg gonal-f på vel 112,5 eller 125 husker ikke eksakt men rundt der et sted men måtte øke etter første ul til 200 mener jeg det var, og andre forsøket var det menopur og jeg begynte på et sted rundt 150 tror jeg det var men igjen etter første ul måtte jeg øke til 225... så, denne gangen er det jo mye høyere dose og det til og med fra stimuleringsdag 1 så er ufattelig spent gitt! :)

Hihi.. Du er jo bare ungjenta ;-) Jeg var 32 første gang og hadde amh på 4 allerede da. Jeg blir 35 på lørdag så jeg håper å få det jeg ønsker meg ;-) Jeg er på Rikshospitalet og hadde kun hørt at man har tre sjanser og da det ikke ble innsett første gang, sa de det var bra fordi det ikke telte og vi startet på 1 igjen. Trodde derfor det var helt greit uten innsett på runde to også, men da fikk jeg en overraskende samtale med en overlege som sa de ikke brukte å prøve mer når det var få egg og de ikke delte seg på to forsøk. Jeg gråt og var helt sjokkert så da sa han at han kom til å få kjeft, men vile gi meg en siste mulighet med fostimon. Om det ble innsett da, hadde vi fortstt 2 forsøk. Har sjekket opp i etterkant og det er riktig at det offentlige sponser INNTIL 3 forsøk. På en måte fikk vi jo nå 5 forsøk fra der offentlige, men de to uten innsett telles ikke. Utrolig spent nå ja, det å få to egg var som årets julegave ;-) da hr vinen god følelse uansett utfall for da har vi prøvd alt, mannen var også på akupunktur denne gangen ;-)
Så spennende å endre dose, håper inderlig at det er det som gjør susen hos deg!! :-)

Back
Topp