begynner så smått å tenke på foreldrepermisjonen. Sist tok vi 80% dekning og det skal vi ikke nå pga økonomi. Alternativene er å starte på jobb igjen etter min perm (jeg tar fellesperioden). Starter da rett etter jul, mens far tar sine 15 uker. Alt av ordinær permisjon er da brukt opp i midten av mars når han/hun er ca. 1 år. Dilemmaet er da bhg plass. Her i byen er det ikke enkelt å få plass før hovedopptaket og vi kan også risikere å få plass i en bhg 30 min unna jobb og hjem (store avstander). Dagmamma er jeg skeptisk til da dette er en liten by uten mange å velge i.
Så tenker jeg på ulønnet perm, men så er det dette med økonomien da.. med mange utgifter har vi ikke så mye å spare av. Ut i fra det jeg har lest har man ikke rett til å få ulønnet perm ETTER fedrekvoten. eller er det opp til hver arbeidsgiver Da får man hvertfall kontantstøtte de mnd uten min inntekt.
Så tenker jeg på ulønnet perm, men så er det dette med økonomien da.. med mange utgifter har vi ikke så mye å spare av. Ut i fra det jeg har lest har man ikke rett til å få ulønnet perm ETTER fedrekvoten. eller er det opp til hver arbeidsgiver Da får man hvertfall kontantstøtte de mnd uten min inntekt.