Tanker om navn

Vi har snakket om navn, men bestemt at vi tar diskusjonen mer når vi vet kjønn. Jeg vil veldig gjerne bruke forbokstav til familiemedlemmer, og kanskje dobbeltnavn. Navnet som brukes til vanlig skal være uten r. Høres kanskje rart ut, men vi har ulike dialekter og jeg vil unngå skarre-ren min her på østlandet. :woot:

Forbokstavene vi har å gå på er I, H, B, O, K og E. Kom gjerne med deres beste tips!

Bror og svigerinne testet navn på far til svigerinne før de bestemte seg, for de måtte ha et navn han ikke ødela ved uttalen sin :hilarious:

De første navnene jeg kom på uten r på bokstavene dine.. (jeg hadde ikke brydd meg om skarre r, og hadde brukt navn selv om det var r i)

Iselin
Ingelin
Hanne/Hanna
Helen/Helene
Heidi
Beate
Bente
Oline
Oda
Kine
Ellisiv
Eva

Inge
Hans
Hugo
Benjamin
Ole/Ola
Olav/Olav
Olai
Kenneth
Knut
Espen
Emil

Vår foreløpig liste:-)

Gutt:
✳️Liam (kanskje)
✳️Isak
✳️Jakob
✳️Ulrik
✳️Eskil
✳️Vetle
Jente:
✳️Thea
✳️Oda
✳️Leah
✳️Live
✳️Thilde
✳️Thale
✳️Sigrid
✳️Agnes
✳️Eirin

Ellers liker jeg veldig godt disse navnene som vi ikke kan velge fordi dem blir for nært i familien: Fredrik, Synne, linnea, Emilie, Vilde, Oskar, Viljar, iver.

Bror og svigerinne testet navn på far til svigerinne før de bestemte seg, for de måtte ha et navn han ikke ødela ved uttalen sin :hilarious:

De første navnene jeg kom på uten r på bokstavene dine.. (jeg hadde ikke brydd meg om skarre r, og hadde brukt navn selv om det var r i)

Iselin
Ingelin
Hanne/Hanna
Helen/Helene
Heidi
Beate
Bente
Oline
Oda
Kine
Ellisiv
Eva

Inge
Hans
Hugo
Benjamin
Ole/Ola
Olav/Olav
Olai
Kenneth
Knut
Espen
Emil

takk for supre forslag her, kjempefine mange av dem!!

Tipper det blir som sist, guttungen fikk navn når han var noen dager gammel, ikke et navn vi hadde snakket om. Samboer vil vente til h"*n er ute før vi snakker om navn :wideyed:

Tipper det blir som sist, guttungen fikk navn når han var noen dager gammel, ikke et navn vi hadde snakket om. Samboer vil vente til h"*n er ute før vi snakker om navn :wideyed:
Samme her, bare at det tok en måned. Denne gangen tror jeg at jeg bare må finne et navn og starte å bruke det. :rolleyes:

Jeg synes jentenavn er vanskelig! Har foreløpig Sienna og Thea.

Guttenavn så langt er
Martin
Theodor
Lasse

Navn generelt synes jeg er vanskelig. Før jeg fikk datteren min var jeg fast bestemt på at min første datter skulle hete Saga, det hadde jeg sagt siden jeg var 15 og leste Isfolket. Også skulle jeg absolutt ikke ha dobbeltnavn!

Så kom hun da, og ble hetende Vilje Linnea.. Så helt motsatt av hva jeg hadde trodd :laughing002
Nå som jeg er gravid igjen så tror jeg heller ikke vi går for Saga om det er en jente. For vi må liksom følge samme "oppskrift" som sist. Vilje er oppkalt etter min mor, Vivi, og min svigermor, Hege Linnea.

Så vi vurderer Tirill, for svigerfar heter Tore. Evt Ronja, for min pappa heter Raymond. Men bør vi ha mellomnavn nå også? Ronja Tirill funker liksom ikke.. Hehe.

På guttenavn er jeg helt stuck. Gubben mener Tormund funker, men jeg er ikke så fan :smiley-ashamed004
Tarjei kanskje.

Har ikke tenkt tanken på navn en gang. Tror jeg ikke helt tør det ennå. Må komme litt lenger og føle meg sikker på at det blir baby først. Sist begynte vi ikke å diskutere navn før noen uker før fødsel:facepalm: Satt igjen med to-tre aktuelle navn, men bestemte oss ikke helt sikkert før han ble født.

Hvis det blir gutt så har vi en del navn på lista vår som vi var inne på sist. Da visste vi at det ble gutt, så jentenavn ble ikke diskutert en gang.

Min mann er fra Skottland og finne navn med han er nesten umulig! Da jeg var gravid med første mente mannen at han skulle hete Thor, etter Tor med hammeren. Jeg sa jeg ikke vil kalle gutten Tor eller Thor. Da er jo Odin mye finere navn! "Oh my god, can we call him Odin??? Is that really allowed??? That is so cool, let's call him Odin!!" Med barn nummer to ville han kalle han Balder hvis det ble gutt. Jeg minnet han på at han foreslo Isaac en gang tidligere og da ble det heldigvis Isaac. Nå håper vi at det blir jente og nå har jeg sagt at han får bare foreslå navn til jeg hører et jeg liker. Han liker ingen av mine forslag. Han har kommet med Freia (Frøya men han nekter å skrive det slik) og Kaia. Jeg kan gå med på Kaia. Vi har ikke kommet på noen guttenavn enda.

Jeg har hatt navneliste på telefonen kjempelenge, så har jeg bare puttet på navn jeg liker :p

Hannah
Nelly
Lilly
Elly/Ellie
Noelle
Ylva
Mathea
Celia
Elea
Maja
Nora
Aurora
Linnea
Bea
Ella
Thea
Tuva
Amanda
Kaja
Nea

Olai
Amadeus
Lias
Eliah
Oliver
Lukas
Kasper
Markus/marcus
Nathaniel
Isak
Viktor

Syns absolutt guttenavn er vanskeligst :arghh:

Gutt :Heartblue:
Oliver
Liam
Leon
Theo
Matheo
Oscar
Leander

Jente :Heartpink:
Mina
Vilde
Aurora
Adela
Evelina
Nella
Mille
Oline

Sålangt :love7

Har bare funnet jentenavn til nå. Ikke bare bare å finne navn man liker som skal være ok på fire forskjellige språk. Guttenavn er jeg blank på så det får bli mannen sin jobb :)

Aisha
Aliana
Sophina
Keisha
Thalia

:dummy1::dummy:

Har dere begynt å tenke på navn til babyen(e) ?
Skal vi liste opp våre topp favoritter?
Kan jo være fin inspirasjon :dog

Mine jentefavoritter for øyeblikket:
Maud
Linnea
Noelle
Martine
Mathilde
Hedda
Filippa

Gutt:
William
Olav
Aksel
Sebastian

Gøy tråd

Vi har to gutter fra før som heter Teo og Toby, så da føler jeg egentlig vi burde ha nok et navn som begynner på T. Foreløpig liker jeg godt Tideman og Tide om det er jente ❤️ Tomine funker også.

Back
Topp