Tanker om navn

LillePus81

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
:dummy1::dummy:

Har dere begynt å tenke på navn til babyen(e) ?
Skal vi liste opp våre topp favoritter?
Kan jo være fin inspirasjon :dog

Mine jentefavoritter for øyeblikket:
Maud
Linnea
Noelle
Martine
Mathilde
Hedda
Filippa

Gutt:
William
Olav
Aksel
Sebastian

Jente navn
Andrea
Kine
Madelen

Guttenavn
Jonas
Leon
Må ha navn med N i da dem andre tre har N i navnet sitt.

Har ikke tenkt veldig mye på det, men må innrømme at det er vanskelig å ikke :p Har noen favoritter som vi ikke har fått brukt enda, så det spørst om vi blir enige denne gangen også :rolleyes:

Jente:
Signe
Karen
Klara
Åse
Solveig
Iben

Gutt:
Johan
Peder
Emil

Synes forresten det er utrolig mye vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn:yuck: Lov å håpe på en 3. jente kun på bakgrunn av det? :rolleyes:

Jentenavn:
- Ellinor (litt i tvil fordi det er litt for likt et av det vi har i dag)
- Lucie
- Malin
- Alma

Guttenavn:
- James (Jamie til hverdags)
- Nicholas

:dummy1:
Åse
Åshild
Valborg
Marie
Astrid

:dummy:
Johan
Trygve
Sigve
Håkon
Peder
Erlend

Synes forresten det er utrolig mye vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn:yuck: Lov å håpe på en 3. jente kun på bakgrunn av det? :rolleyes:

Slik hadde jeg det med mini, så var sikker på han var gutt siden jeg ikke fant noen guttenavn :p

Haha, ble det gutt? :p

Ble gutt, og han fikk navn rett etter han var født :hilarious:

Har ikke noe formening enda hva disse er, men kan jo være en av hver (tvillinger)

Foreløpig har jeg 2 jentenavn på listen (flere av navnene jeg hadde på listen før mini ble født passer ikke lenger:rolleyes:)

Helt enig i at det er vanskeligere med guttenavn. Jeg har kanskje bare 2-3 guttenavn jeg kunne tenke meg og sambo liker ingen av de :shifty:, mens jentenavn har vi 3-4 som begge liker godt...

Mine favoritter.

Jente:

Eva
Astrid
Marie
Solveig

Gutt:

Johannes
Jonas
Håkon

Sliter med å finne guttenavn som vi er enige i...

Ble gutt, og han fikk navn rett etter han var født :hilarious:

Har ikke noe formening enda hva disse er, men kan jo være en av hver (tvillinger)

Foreløpig har jeg 2 jentenavn på listen (flere av navnene jeg hadde på listen før mini ble født passer ikke lenger:rolleyes:)
Hehe, det ordner seg somregel!:p Spennende med tvillinger, men dobbelt så vanskelig med navn:p Nei, rart hvordan det forandrer seg etterhvert. Mange av navnene vi hadde til nr en og to liker vi ikke lenger :confused:

Helt enig i at det er vanskeligere med guttenavn. Jeg har kanskje bare 2-3 guttenavn jeg kunne tenke meg og sambo liker ingen av de :shifty:, mens jentenavn har vi 3-4 som begge liker godt...
Mange fine navn på lista di da! :)

Jentenavn:
- Ellinor (litt i tvil fordi det er litt for likt et av det vi har i dag)
- Lucie
- Malin
- Alma

Guttenavn:
- James (Jamie til hverdags)
- Nicholas

Jeg og liker James og kalle han Jamie! For meg er det på grunn av One tree hill, da haha!

Vi har snakket om navn, men bestemt at vi tar diskusjonen mer når vi vet kjønn. Jeg vil veldig gjerne bruke forbokstav til familiemedlemmer, og kanskje dobbeltnavn. Navnet som brukes til vanlig skal være uten r. Høres kanskje rart ut, men vi har ulike dialekter og jeg vil unngå skarre-ren min her på østlandet. :woot:

Forbokstavene vi har å gå på er I, H, B, O, K og E. Kom gjerne med deres beste tips!

Back
Topp