Tanker om keisersnitt ved 36+1. Hva kan forventes ang barnet størrelse?

Fidel07

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Snøfnuggene 2018
Er satt opp med pks neste uke og er da 36+1.
Hva kan forventes ang størrelse av lillegutten?
 
Hmm det tenker jeg legen/jordmor må svare på. Er vel veldig individuelt. Men barnet vil vel være liten.
 
Nå er jo alle ulike, men til sammenligning ble min estimert til ca 2650 ved 35 uker. Og det var bittelitt under snittet visstnok. Så kanskje mellom 2800-3200?
 
Tror det er store variasjoner. Min eldste sønn var 3294 gr og 49 cm i uke 36+0, og det er stort for alderen, fikk vi beskjed om.
 
Jenta mi veide 2605g og var 46,5 cm i uke 36 (hastesnitt). Dette med eklampsi og sviktende morkake, litt liten var hun men nå er a 9 år straks og en av de største i klassen:)
 
Dette kommer nok litt an på kurven og gener også, men om babyen ligger på normalen vil jeg tippe alt fra 2500-3000. Fødte min datter i uke 34, men hun lå 38% under kurven, og veide da ikke mer enn 1600 gram. Har du vekstavvik opp eller ned vil jo dette spille inn :)
 
Min var estimert til 2700g i uke 35+0. Det er 9% over gjennomsnitt (står det på skjemaet)
 
Min sønn ble født 37+0, og veide da 2260gr. Han var dysmatur (liten for alderen), og vi måtte bli 7 dager på sykehuset for å få opp vekten, men ellers var han helt frisk bortsett fra litt gulsott. :)

Her kan du lese om uke 36+.. :
http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/36-uker/

Har han vært normalvektig frem til nå, vil han nok være det ved fødsel også. :)
 
Tok keisersnitt i uke 36+2, da var han 2660g og 47 cm, helt gjennomsnittlig. Kan nok være store variasjoner.
 
Back
Topp