Tanker om flere barn?

habibti

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Oktoberbarna 2021♡
Hvordan tenker dere nå når dere begynner å nærme dere termin, ønsker dere flere barn? Tenker dere å begynne på prevensjon etter fødsel, eller ønsker dere å prøve på tette barn? :)

Vi får nr 2 nå (blir 19,5mnd mellom), og blir nok ikke flere på oss;)

Ønsker to til. Siden jeg er student nå vil jeg jobbe et år før jeg får neste :)

Vi ønsker oss i utgangspunktet et til men vi er veldig fast bestemte på at vi ikke skal ha to tette. Vi ser for oss 3-4 år i mellom. Vi kommer definitivt til å begynne på prevensjon og kanskje også kjøre dobbelt opp i starten for uplanlagt gravid er noe jeg virkelig ikke har lyst til å bli. Men vi får begynne med den som er på vei og ser hvordan det går først :)

Nr 2 her, 17mnd i mellom. Blir nok ikke flere!

Snik frå januar. Dette er nr to, ønsker tre, men vil vente nokre år før me prøver på sistemann [emoji4] så då blir det prevensjon av eitt eller anna slag [emoji4]

Dette er vår første. Vi ønsker definitivt flere barn, men ikke så tett. Tenker å vente et par år før vi eventuelt prøver på neste :) Da blir vi å bruke prevensjon i mellomtida :)

Dette er nr 2, og siste! Så blir prevensjon så fort som mulig her i gården:p

Dette er vår første og slik som dette svangerskapet har vært ser jeg virkelig ikke for meg å gjøre det igjen. Men vi får no se hva som skjer, for min del holder det med en.

Dette er vår første og slik som dette svangerskapet har vært ser jeg virkelig ikke for meg å gjøre det igjen. Men vi får no se hva som skjer, for min del holder det med en.

Jeg ser også litt mørkt på å være gravid igjen men jeg vil så gjerne at barnet skal ha et søsken. Det får bli noen år til i hvert fall, kanskje jeg har fortrengt det.

Dette er nummer to, og vi er fortsatt i tenkeboksen på om vi ønsker en tredje eller ikke. Så regner med det blir prevensjon etter hvert. Men usikker på hva slags.

Dette er første og jeg ser i alle fall for meg en til. Mannen er mer avventende. Uansett blir det noen år til neste. Men skulle gjerne fått det unna for å slippe hormonprevensjon. Når evt nr 2 kommer blir det sterilisering på mannen[emoji12]

Jeg ser også litt mørkt på å være gravid igjen men jeg vil så gjerne at barnet skal ha et søsken. Det får bli noen år til i hvert fall, kanskje jeg har fortrengt det.

Samboer vil gjerne ha to, for min del får jeg se hvordan det går med en først.
Men tenker litt på samme måte som deg, mulig det blir fortrengt så skal aldri si aldri :)

Dette er vår første og har hele tiden sett for oss to. Jeg er selv enebarn og til tider har det vært kjedelig. For at jeg skal ha lyst på nr 2 så må jeg si at jeg må fortrenge dette svangerskapet voldsomt. :nailbiting: Det har vært så kjett og vondt at tanken gjør meg kvalm :sorry: Jeg gleder meg selvsagt til lillegutt kommer, men må si det har vært slitsomt.

Jeg har to fra før, ønsket meg fire barn i utgangspunktet. Men med en kropp som ikke tåler å gå gravid så klarer jeg ikke en graviditet til, og er meget ferdig etter denne ungen er kommet til verden [emoji4] Så her blir det spiral etter 6 ukers kontrollen hos lege.

Dette er første, og vi har i utgangspunktet tenkt at det holder. Jeg er enebarn, og har alltid stortrivdes med det. I hvert fall har vi ikke lyst til å planlegge et barn til før vi vet om vi i det hele tatt kommer til å like å være foreldre med ett barn. Vi prøver også å være realistiske med hvor mye tid vi har tilgjengelig når det blir fritidsaktiviteter å følge opp osv. Jeg må innrømme at jeg blir kraftig irritert over folk som allerede nå nevner barn nummer to. Jeez.
"Det blir nok flere", eller "Det blir nok en til", sier de. Da svarer jeg skarpt at det er da slettes ikke sikkert. Hvorfor skal det være så selvsagt da??? Herregud, la oss prøve én først. Skjønner ikke helt at det skal være mere stas jo flere det er.

Skulle det komme en senere så er vi åpne for det. Og det kan jo hende at vi ønsker en til også. Men det skal ikke bare tas for gitt, mener jeg. Så her blir det definitivt prevensjon etter fødselen.

Back
Topp