Tanker om amming og flasker

Enilleh

Betatt av forumet
Mannen har så lyst til å kunne gi mat til bebis. Jeg kan se for meg barnet vårt kommer til å bli veldig pappajente/pappagutt:Heartred. Jeg har gått til innkjøp av både pumpe og sterilisator for å oppfylle ønsket hans, men er det i det hele tatt mulig å venne et lite barn til begge deler? Det tar litt tid kanskje? Er det noen av dere som har fått dette til, eller har hatt et ønske om å få det til? Jeg har ingen barn fra før, så jeg vet ikke om det er gjennomførbart, jeg bare spør:love017

Med forrige mann jobbet jeg to dager i uken fra 6 uker, så jeg pumpet og farmor matet med dette de to dagene, det gikk kjempe fint for oss!

Med forrige mann jobbet jeg to dager i uken fra 6 uker, så jeg pumpet og farmor matet med dette de to dagene, det gikk kjempe fint for oss!
Så fantastisk! og han ville fortsatt ha pupp selv om han hadde fått smaken på flaska? Da er det jo håp, hipp hurra :)

Ja er mange som ikke har nok mat i pupp som må supplere med erstatning ;-) men e lurt å få ordentlig igang amming først..for når du bruker pumpe så får du ikke ut like mye melk som når h*n suger.. så viss du pumper mye kan produksjon gå ned.. snakk med helsesøster om det ;-) det viktigste er jo at h*n får morsmelk og da er det fea deg produksjonen øker :-)
Her begynte vi med litt flaske ved 6 uker..så eg kunne ta en frisørtur eller Gjøre noe annet enn å amme..så da pumpa eg bare litt dagen før/samme dag..men tok tid før ho godtok flaksa :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja er mange som ikke har nok mat i pupp som må supplere med erstatning ;-) men e lurt å få ordentlig igang amming først..for når du bruker pumpe så får du ikke ut like mye melk som når h*n suger.. så viss du pumper mye kan produksjon gå ned.. snakk med helsesøster om det ;-) det viktigste er jo at h*n får morsmelk og da er det fea deg produksjonen øker :)
Her begynte vi med litt flaske ved 6 uker..så eg kunne ta en frisørtur eller Gjøre noe annet enn å amme..så da pumpa eg bare litt dagen før/samme dag..men tok tid før ho godtok flaksa :p

Ja, at ammingen sitter ordentlig er nok utrolig viktig :). Visste ikke at produksjonen kunne gå ned med mye pumping, takk for den infoen :D. Det tar nok litt tid før flaska blir godtatt ja, hehe :) det er jo på langt nær det samme som puppen

På ammehjelpen.no er det kanskje tips å få også :) Synes å huske at de anbefaler at flaska ikke har så store/mange hull, slik at bebis ikke blir bortskjemt og "lat" av flaska - som ikke krever like mye jobb fra bebis sin side. Og sånn sett ikke vil ha puppen mere. Greit at ammingen er godt igang først også. Anbefaler ammehjelpen sin side altså :)

Men det finner dere helt sikkert ut av. Vet mange som har vekslet mellom pupp og flaske :)

Ja, at ammingen sitter ordentlig er nok utrolig viktig :). Visste ikke at produksjonen kunne gå ned med mye pumping, takk for den infoen :D. Det tar nok litt tid før flaska blir godtatt ja, hehe :) det er jo på langt nær det samme som puppen
Ja og når du først er igang med amming er det veldig kos og den nærheten det er mellom mor og barn er noe for seg selv ;-) amming er veldig koselig, gleder meg ;-) mannen får jo hjelpe til med så mye annet da ;-) ).. men akkurat pupp er jo din jobb iallfall i starten ;-) så ja la tiden gå litt og ikke stress med at han skal gi mat fra flaske ;-) og produksjon øker på natta, så nattmat bør du gi av pupp ;-)
men alt dette får du høre på svangerskapskontroll med jordmor..de har vel en hel time om amming..viss ikke bør du be om det ;-) så da kan du stille spørsmål om alt du lurer på om pupp og flaske ;-)

Enig med de andre her. Lurt å få i gang amming ordentlig før flaske! Pappas ønske ville jeg rett og slett bare nedprioritert i forhold til dette den første tiden.

Med første mista jeg melka da hun var 2 mnd. Så hun måtte bare lære seg å ta flaska.
Siste amma jeg vel i 8 mnd før jeg mistet melka. Pumpet men av og til, men han nekta flaska. Men han måtte nesten tvinges til å ta flaska så han skulle få i seg den næringen fra MME som han trengte.
Veldig spent på denne da. :P

Ja, i starten er han nok klar over han ikke kan være en del av matingen, om jeg ammer da, det er vel noen som aldri får det til. Det er vel ikke akkurat snakk om å nedprioritere pappaønsket, får ta det litt etter litt og bare prøve oss fram, ingen av oss har erfaring med dette fra før, men vi finner nok fort ut av hva som funker og ikke funker :). Tusen takk for gode svar, og ammehjelpen.no var en veldig tydelig og god side å bruke:D

Ja, i starten er han nok klar over han ikke kan være en del av matingen, om jeg ammer da, det er vel noen som aldri får det til. Det er vel ikke akkurat snakk om å nedprioritere pappaønsket, får ta det litt etter litt og bare prøve oss fram, ingen av oss har erfaring med dette fra før, men vi finner nok fort ut av hva som funker og ikke funker :). Tusen takk for gode svar, og ammehjelpen.no var en veldig tydelig og god side å bruke:D
Sant det, mange som sliter med amming og ikke får det til i det hele tatt, derfor e det veldig viktig at fokus i starten er å gi pupp og få til teknikken :-) faske og pupp merker de nok litt forskjellig på, er nok derfor mange ikke vil ta flaksa og så lukter den ikke deg ;-)
husker ikke hvor mange uker det ca tok før amminga lissom stabiliserer seg ordentlig.. 6 uker eller noe..Trur mi jordmor snakka om noe slikt..mulig eg tar feil ;-)

Jeg måtte pumpe meg i starten pga ekstrem spreng. Jeg ble også syk rett etterpå, og da var det deilig at vi hadde litt melk i kjøleskapet som pappaen kunne gi :)

Men, jeg vil bare si at pumping er det verste jeg vet :p så vet ikke om jeg hadde orka hvis det ikke var nødvendig! Jeg har en elektrisk, men allikevel.. :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Sant det, mange som sliter med amming og ikke får det til i det hele tatt, derfor e det veldig viktig at fokus i starten er å gi pupp og få til teknikken :) faske og pupp merker de nok litt forskjellig på, er nok derfor mange ikke vil ta flaksa og så lukter den ikke deg ;-)
husker ikke hvor mange uker det ca tok før amminga lissom stabiliserer seg ordentlig.. 6 uker eller noe..Trur mi jordmor snakka om noe slikt..mulig eg tar feil ;-)

6 uker høres innafor ut :). Jeg kan se for meg det er en komplisert greie å få til amming i begynnelsen om man ikke har gjort det før, så er bare å ha tunga rett i munnen og gjøre sitt beste :) - forhåpentligvis går det helt fint :)

6 uker høres innafor ut :). Jeg kan se for meg det er en komplisert greie å få til amming i begynnelsen om man ikke har gjort det før, så er bare å ha tunga rett i munnen og gjøre sitt beste :) - forhåpentligvis går det helt fint :)
Kan også nevne at mange barn faktisk krever litt tillegg(gjerne ikke alle er enige i det) men mine barn blir ikke mette på kveldsmelka, så fra 2måneders alder har jeg supplert med mme på flaske etter amming før lalletid, og de har slukt opptil 100ml. Så tror min kveldsproduksjon er veldig laber, og jeg valgte å gjøre det slik istedenfor å holde på med hylende baby og amming 1gang i timen på natten :)

Jeg måtte pumpe meg i starten pga ekstrem spreng. Jeg ble også syk rett etterpå, og da var det deilig at vi hadde litt melk i kjøleskapet som pappaen kunne gi :)

Men, jeg vil bare si at pumping er det verste jeg vet :p så vet ikke om jeg hadde orka hvis det ikke var nødvendig! Jeg har en elektrisk, men allikevel.. :p

Gud, den sprengen høres ekstremt ubehagelig ut. Hører historier om at spruta står når en er uten baby i noen timer, huffamei :). Ikke sant, kjekt å ha back-up i fryser eller kjøleskap om det skulle være noe :) Haha, jeg synes pumpa ser fryktelig morsom ut, men jeg forandrer sikkert mening om jeg faktisk må sitte og pumpe stadig vekk :P

Kan også nevne at mange barn faktisk krever litt tillegg(gjerne ikke alle er enige i det) men mine barn blir ikke mette på kveldsmelka, så fra 2måneders alder har jeg supplert med mme på flaske etter amming før lalletid, og de har slukt opptil 100ml. Så tror min kveldsproduksjon er veldig laber, og jeg valgte å gjøre det slik istedenfor å holde på med hylende baby og amming 1gang i timen på natten :)

Ja helt sant ;-) og ikke alle har like mye næring i melka si heller så de må gi mat ved siden av :-) det viktigste er jo at de får melk og mat og ikke alltid fokus på hvem som gir det ;-)

Ja helt sant ;-) og ikke alle har like mye næring i melka si heller så de må gi mat ved siden av :) det viktigste er jo at de får melk og mat og ikke alltid fokus på hvem som gir det ;-)

Det er absolutt det viktigste :) Sterke bånd knytter man med den lille uansett!

Her var jeg veldig bestemt på at min lille skulle ta flaske ved siden av puppen, slik at jeg kunne dra f.eks til frisøren eller butikken uten at hun var med meg. Jeg fikk amminga godt til, og hadde mer enn nok melk, både på dagtid og på natterstid, så jeg pumpa meg for å venne henne til litt flaske også og hun tok flaska uten problem. Men så var det en periode at jeg bare amma(kun snakk om noen uker), og når vi prøvde med flaska igjen nekta hun helt å ta den! Så da tok hun ikke flaska før jeg mista melka når hun var 8 mnd. Da var hun pent nødt ;)

Samboeren min har også sagt at han har lyst til å mate babyen, og det ønsker jeg selvfølgelig at han skal få lov til. Men det får bli etterhvert:)
I det siste har jeg gått rundt å tenkt mye på amming. Er så redd for at jeg ikke skal få det til.. og tenk om jeg ikke har nok mat til babyen:/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp