mammatilenliten
Flørter med forumet
Flere som blir to barnsmor eller er tobarnsmor? Kjenner jeg er litt bekymret får hvordan overgangen fra 1 barn til 2 barn kommer til å bli. Har en gutt som akkurat er fyllt to år. Han er får tiden veldig avhengig av mamma. Om natten kommer han inn i vår seng og han våkner flere ganger om natten. Jeg har hatt ett tøft svangerskap så jeg har ikke hatt overskudd til å venne han av med å komme inn til oss. Også har jeg tatt en del lette løsninger så jeg ikke skal bli utslitt.Jeg forstår jo nå at det er best å venne han av med det før neste mann kommer. Men da blir det noen søvløse netter, og jeg får ikke hjelp av mannen om natten. Barnehagen er stengt så da får jeg ikke hentet inn den tapte søvnen. Jeg kommer nok til å samsove med baby, og det går ikke med baby og 2 åring i samme seng. Lurer også på om dere har noen gode tips får å unngå søskensjalusi. Jeg har selv mange søsken med ett tett bånd så er veldig gla får at jeg kan gi mine barn søsken. Vi bruker også kjempe lang tid på å legge om kveldene 1/2 time -1 1/2. Det er heller ikke veldig praktisk med tanke på baby som kommer og at jeg kommer til å være mye alene med de. Jeg tror kansje han bør slutte med dagluren så får vi se om han sovner raskere på kveldene. Ble litt rotete innlegg dette. Men håper noen har gode tips å komme med