Tanker etter fødselen.

-Siri-

Flørter med forumet
Man sier at smertene ved en fødsel glemmes fort.

Har alle her inne glemt smerten? Eller følelsen av smertene.
Hvor lang tid tok det?
 
Glemt i sekundet hun var ute.. Men hadde en veldig lett fødsel. Var stort sett bare pressriene som var vonde. Og det var over på 4 minutter..
 
Første fødsel satt jeg igjen med vonde følelser for det var så vondt å bli klippet uten bedøvelse. 2 gangen i stua gikk så fort at og man var vel så høy på adrenalin at det var glemt med en gang. Nå går det egentlig fint og smertene fra begge er vel egentlig glemt ( kan også være fordi jeg nå er ferdig med fødsler) [emoji14]
 
Glemt i sekundet hun var ute.. Men hadde en veldig lett fødsel. Var stort sett bare pressriene som var vonde. Og det var over på 4 minutter..
Åhh så heldig! :)
 
Ikke glemt :)
Min første fødsel var veldig fin. Vond, men fin.
Min andre fødsel, var kaotisk og sykt vond. Veldig mye smerter 1 mnd etter fødselen også forde jeg fikk en alvorlig rift. Kommer aldri til å glemme.
 
Jeg har ikke glemt. Her endte det med hastekeisersnitt og jeg hadde smerter i flere uker. Som førstegangsfødende rakk jeg såvidt å skjønne at jeg var i fødsel før det ble bestemt keisersnitt. Livredd for at det skal ende slik neste gang også.
 
Selve fødselssmertene har jeg glemt med én gang jeg har fått ungen på brystet hver gang. Så for meg har denne prosessen skjedd uavhengig av opplevelsen av fødselen. De to første fødslene var relativt langvarige og smertefulle (ca 22 og 8 timer fra første rie, henholdsvis), de to neste var fine.
 
Husker at det gjorde vondt, men gjør det gjerne igjen, men å gå gravid det har eg lite lyst til å gjøre igjen :(
 
Jeg syns det var helt sykt vondt, presset i nesten en time. Men det var verdt det da jeg fikk prinsessa oppå meg. Et lite skrubbsår var alt jeg fikk heldigvis. Lite plager etterpå.
Nå har jeg fått mine to barn så jeg skal aldri få flere.
 
Etter første fødsel var smertene glemt noen timer etter fødsel.
Men jeg har ikke glemt smertene ved siste fødselen.

Slutten av fødselen var så vanvittig intens at det ønsker jeg ikke å gjøre igjen !
 
Fødte prematur, så hun kom vel nokså fort og greit ut. Eneste smerte jeg husker, er når hodet skulle ut, da brant det! Men husker ikke rie smertene, etter bedøvelsesprøyta når de skulle sy Morkaka løsnet ikke heller, så det var smertefullt når de drev å trykket hardt på magen [emoji18][emoji26][emoji31] 5 år siden, gleder meg til fødsel i juli/august
 
Jeg kommer nok aldri til å glemme det. Var helvette på jord. Også kom dem med sugekoppen...
Var så ille at det blir keisersnitt på nestemann. Med trussel om at det blir abort eller keisersnitt. Jeg føder ikke igjen, så ille var det.
 
Så da var det ikke sånn at alle glemmer det.
Når jeg har snakket om det hjemme har jeg hørt at nei, dette glemmer du og dette er ikke noe du burde tenke på så mye nå mer (fødte for litt over 8 uker siden). Må sies at disse tre kvinnene hadde lette og gode fødsler i motsetning til meg.

Fødselen min ble satt i gang og varte i nesten 21 timer.
Etter 3 timer lå jeg i litt over 3 timer i forferdelige rie smerter før jeg fikk epidural.
5 timer før babyen kom ut begynte jeg å få smerter igjen, ikke så ille enda. Litt over en time før var de ganske vonde igjen i tillegg var jeg så sliten at jeg nesten sovnet stående.
De satte meg i gang i aktiv fødsel selv om jeg hadde en liten flik enda fordi jeg fikk kraftige magesmerter, ikke en rie.
Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke klarte å presse han ut så ble det keisersnitt. De kom med sugekoppen, de klippet meg (det kjente jeg ikke en gang for alt annet gjorde så vondt) og jeg presset.
Heldigvis fikk jeg han ut med sugekoppen, men jeg har enda litt vondt inne i meg når jeg tenker tilbake.
Jeg elsket å gå gravid, men jeg har ikke lyst til å gå igjennom en fødsel til.
I tillegg til alt det vonde så var det så skremmende.

Dette ble langt da men... :p
 
Har ikke glemt hvor intenst det var og vondt, da jeg hadde ingen pauser mellom riene. Men hadde en aktiv fødsel på 2 timer kontra nesten 3 døgn sist med hastesnitt osv. Så jeg sitter å er veldig positiv etter forie fødsel :)
 
Så da var det ikke sånn at alle glemmer det.
Når jeg har snakket om det hjemme har jeg hørt at nei, dette glemmer du og dette er ikke noe du burde tenke på så mye nå mer (fødte for litt over 8 uker siden). Må sies at disse tre kvinnene hadde lette og gode fødsler i motsetning til meg.

Fødselen min ble satt i gang og varte i nesten 21 timer.
Etter 3 timer lå jeg i litt over 3 timer i forferdelige rie smerter før jeg fikk epidural.
5 timer før babyen kom ut begynte jeg å få smerter igjen, ikke så ille enda. Litt over en time før var de ganske vonde igjen i tillegg var jeg så sliten at jeg nesten sovnet stående.
De satte meg i gang i aktiv fødsel selv om jeg hadde en liten flik enda fordi jeg fikk kraftige magesmerter, ikke en rie.
Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke klarte å presse han ut så ble det keisersnitt. De kom med sugekoppen, de klippet meg (det kjente jeg ikke en gang for alt annet gjorde så vondt) og jeg presset.
Heldigvis fikk jeg han ut med sugekoppen, men jeg har enda litt vondt inne i meg når jeg tenker tilbake.
Jeg elsket å gå gravid, men jeg har ikke lyst til å gå igjennom en fødsel til.
I tillegg til alt det vonde så var det så skremmende.

Dette ble langt da men... :p
Dette hørtes ut som min fødsel i grunn.
Om du vil ha flere etterhvert kan du velge keisersnitt på det grunnlaget.

Jeg gråter hver gang jeg tenker på fødselen. Men her vart det også heftig og tøft for babyen.

Jeg har også fått høre "dette glemmer du til neste", for jeg sa allerede på fødestua at dette blir enebarn om han overlever.
Men etter at jeg truet med aborten om jeg ikke fekk keisersnitt, så er det ingen som har sagt det etterpå. Tror dem skjønte alvoret i det.

Men jeg synes faktisk det er en dårlig ting å si til folk, ingen fødsel er lik og ingen kan sette seg inn i din situasjon.
Er lov å bli forbanna på dem, bare sånn at du vet det.
 
Fødselen er overhode ikke glemt og jeg skal ikke ha flere! 64 timer fra første rie til han var ute, 60 av dem smertefulle og bare 16 eller 18 (husker ikke) av dem var i "aktiv fødsel". Epidural som sluttet å fungere. Jordmor som ikke trodde på meg. Var på nippet til hastekeisersnitt. Endte med klipp og vakum. Nei huff, aldri igjen! Var så utslitt da han endelig kom ut at jeg sovna. For å ikke snakke om barseltiden som har vært fylt til randen av smerter og sykdom. Veldig fornøyd med gutten min da og uendelig glad for å ha han :)
 
Husker at jeg hadde d vondt og at d var hardt og brutalt p gjennomføre, men husker ikke hvordan smertene var, på en måte... eneste var da jeg hadde pressetrang men ikke fikk presse, d var omtrent som å ha skikkelig diaré men ikke kunne gå på do! :p men selv om d var en brutal fødsel (seteleie) der og da, var d hele tiden god fremgang, så jeg slapp å ligge med smerter i lang tid. D ser jeg for meg må være mye værre... også gikk jo smertene over med en gang hun var ute! De ble riktignok avløst av andre smerter, for jeg måtte sy en del, men de smertene har jeg i allefall glemt! :)
 
Jeg er veldig fornøyd med fødselen, selv om jeg føler det skjedde mye på kort tid (tok vannet, rier uten pause, elektrode på hodet til baby, kateter + en del sying)
Smertene fra fødselen satt igjen i ca 2-3 uker, men etter det så klarer jeg nesten ikke å vente til neste graviditet og fødsel. For en fantastisk følelse og opplevelse <3
 
Back
Topp