Tankene om BO i hode hele tiden...

92mamma

Betatt av forumet
Tror jeg blir gal snart.. Blir så sliten og lei av meg selv.. Hadde en BO i april, er gravid på ny nå 8+3, og det eneste jeg tenker på er en tom fostersekk.. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tankene over på noe annet.

Forrige uke var jeg skikkelig dårlig, var kvalm og spydde. Nå merker jeg nesten ingenting, så vidt ømme nipler.. :(

Har bestilt meg time til jordmor, som igjen skal sende henvisning til tidlig ultralyd pga tidligere hendelse og mine bekymringer. Men det er ikke før om 2 uker.

Dere som har vært igjennom BO, MA, SA, hvordan har deres svangerskap der spiren holder seg fast vært annerledes enn da det gikk galt?

Sukk fra meg...

Jeg har vært gjennom alle tre typene. Forskjellen er at denne gangen har jeg vært veldig dårlig. Men kjære deg,man kan jo ikke sammenligne ❤ skjønner at du er bekymret,men sjansen for BO to ganger på rad er vel ikke stor. Sender deg en klem jeg :-)

Tror jeg begynner å bli gal, man burde som du sier ikke sammenligne. Jeg var ikke dårlig første gang, men denne gang har jeg vært kvalm og har spydd, som kjæresten min sier: det er da et godt tegn.. Han har kanskje rett..

Takk du <3

Skjønner deg veldig godt. Jeg opplevde selv BO i fjor høst og er gravid på nytt nå. Jeg har vært på TUL i uke 6 og det var det bankende hjerte <3 meen jeg var så nervøs og lite med søvn før denne ultralyden. Men ble så lettet etterpå.
Jeg skal på ny TUL i uke 12. Nå er jeg nervøs på ny om det er fortsatt liv der. Men symptomene er mer forsterket denne gang. Vært/er my kvalm, luktesans som en narkohund, svimmel osv. Dette var noe jeg ikke hadde sist. Sist hadde jeg ømme bryst og tretthet. Men uansett er med og uten symptomer like normalt :)

Jeg hadde en SA i mars, og den graviditeten var veldig annerledes enn denne. Egentlig ingen typiske graviditetssymptomer da, mens nå har jeg alt.. :)
Ønsker deg masse lykke!

Tror jeg blir gal snart.. Blir så sliten og lei av meg selv.. Hadde en BO i april, er gravid på ny nå 8+3, og det eneste jeg tenker på er en tom fostersekk.. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tankene over på noe annet.

Forrige uke var jeg skikkelig dårlig, var kvalm og spydde. Nå merker jeg nesten ingenting, så vidt ømme nipler.. :(

Har bestilt meg time til jordmor, som igjen skal sende henvisning til tidlig ultralyd pga tidligere hendelse og mine bekymringer. Men det er ikke før om 2 uker.

Dere som har vært igjennom BO, MA, SA, hvordan har deres svangerskap der spiren holder seg fast vært annerledes enn da det gikk galt?

Sukk fra meg...
Jeg har hatt 3 sa (2 rundt uke 6 og en i uke 12). Denne gangen har jeg fått god oppfølging fra sykehuset- ul i uke 6, (viste ikke liv, derfor ny i uke 7- som viste seg å være uke 8).
Ul ble gjennomført i uke 12. Da var det mye liv og røre. Skal likevell, selv om alt ser bra ut, på en ny kontroll før oul.

Forskjellen min denne gangen fra andre svangerskap er kvalmen. Jeg har aldri hatt kvalme før under svangerskap. Denne startet allerede få dager etter barnet ble lagt. Jeg hadde noen perioder i mellom uke 1 og uke 11 der jeg kunne gå uten kvalme i f.eks. 3 dager og trodde alt håp var ute. Så plutselig var den tilbake for full kraft.
Når jeg kom til uke 12 stoppet kvalmen. Formen er ikke på topp; men kvalmen er borte.

Har jordmor prøvd å høre etter hjertelyden hos deg?
Det er vanskelig med den bakgrunnen du har å slappe av, det vet jeg mye om!
Selv om jeg så hjertet slå for tre dager siden, er jeg nervøs for at det ikke er liv lengre..

Jeg er ikke kvalm. Var ikke kvalm forrige gang heller, men alt gikk fint!! Jeg trøster meg selv med at det er like vanlig å ikke ha symptomer som å ha det - håper du finner noe trøst i det. Lykke til!

Jeg har hatt 3 sa (2 rundt uke 6 og en i uke 12). Denne gangen har jeg fått god oppfølging fra sykehuset- ul i uke 6, (viste ikke liv, derfor ny i uke 7- som viste seg å være uke 8).
Ul ble gjennomført i uke 12. Da var det mye liv og røre. Skal likevell, selv om alt ser bra ut, på en ny kontroll før oul.

Forskjellen min denne gangen fra andre svangerskap er kvalmen. Jeg har aldri hatt kvalme før under svangerskap. Denne startet allerede få dager etter barnet ble lagt. Jeg hadde noen perioder i mellom uke 1 og uke 11 der jeg kunne gå uten kvalme i f.eks. 3 dager og trodde alt håp var ute. Så plutselig var den tilbake for full kraft.
Når jeg kom til uke 12 stoppet kvalmen. Formen er ikke på topp; men kvalmen er borte.

Har jordmor prøvd å høre etter hjertelyden hos deg?
Det er vanskelig med den bakgrunnen du har å slappe av, det vet jeg mye om!
Selv om jeg så hjertet slå for tre dager siden, er jeg nervøs for at det ikke er liv lengre..
Skulle være i uke 8, ikke det smilefjeset

Takk for oppmuntrende ord damer <3 er så langt nede.. Om 3 dager har jeg kommet like langt som sist før jeg begynte å blø. Virkelig spennende denne tiden.

Hei! Føler så med deg, er I samme bås. I dag er jeg like langt på vei som når jeg oppdaget min BO (9+3) I mitt første svangerskap. Ble gravid igjen 2 mnd senere og da fikk vi ei velskapt jente. Det svangerskapet var jeg ikke så veldig plaget annet enn med bekken. Mitt første svangerskap med BO så var jeg nærmest sengeliggende dårlig og det er jeg nå også så er selvfølgelig redd for BO igjen.
Det er en helt forferdelig ventetid nå

Hei! Føler så med deg, er I samme bås. I dag er jeg like langt på vei som når jeg oppdaget min BO (9+3) I mitt første svangerskap. Ble gravid igjen 2 mnd senere og da fikk vi ei velskapt jente. Det svangerskapet var jeg ikke så veldig plaget annet enn med bekken. Mitt første svangerskap med BO så var jeg nærmest sengeliggende dårlig og det er jeg nå også så er selvfølgelig redd for BO igjen.
Det er en helt forferdelig ventetid nå

Vi er jo faktisk i akkurat samme båt vi da.. Er ikke gøy i d heletatt. 9+0 idag, sist hadde jeg brukt på papiret da.. 9+1 kom blodet.

Er så redd siden jeg har så lite symptomer :(

Back
Topp