Tankelufting

Seawave

Elsker forumet
Blandede følelser... :-/

Sist gang fikk ingen vite noe før vi var 12 uker på vei, og det samme ønsker vi denne gangen. Både i tilfelle noe går galt, men også fordi vi trives med å ha det litt for oss selv i starten, da man da kan fokusere på hverandre og den ferske gleden, nyte spenningen osv, og rett og slett slippe at andre skal gjøre graviditene vår om til noe som omhandler dem og er viktig for dem. Vi liker å ta alt i vårt tempo og bare glede oss og følge utviklingen til det lille frøet i fred og ro, uten "mas" fra omverden.
Selv om jeg også klør i fingrene etter å dele nyheten, så vil jeg vente.

Men...
Vi (mannen) er odel på småbruk med sau, og i år skal vi være med å få sauene til fjells for første gang (min første, mannen har jo selvfølgelig vært med før). Fikk melding i går om det, og det er om 2,5 uke.

Problem:
Jeg fikk kraftig bekkenløsning fremme i symfyseområdet sist, allerede i uke 16, og denne gangen har jeg allerede begynt å merke det. Å gå med sauene til fjells er snakk om ca 4 timer hver vei, alt for langt for meg å gå uten å utløse bekkenløsninga.
Jeg kan derfor bare være med til hytta (ca 30min hver veg), og vi må da fortelle om svangerskapet til Svigerfar og svigerbror. Greit nok.
Men så ser det ut som to andre også skal være med, en av dem er svigermors onkel, som vi ikke stoler på at klarer å holde tett i over en mnd. Og da vet plutselig svigermor om det også, og da har ballen begynt å rulle... Og det er vi ikke klar for!

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Tror bare jeg trengte å få ut litt tanker ett sted... Hjelper ikke å få ut frystrasjonen til mannen når han er likefrustrert over den samme situasjonen :-/

Hva med å ta en spansk en? Få "omgangssyken" samme dag som dere skal ha sauene til fjells. Ingen som vil komme på besøk for å sjekke formen din heller. Litt juging må være greit tenker jeg, er noe med å kunne ha det litt for seg selv.

hvis du virkelig ikke er komfortabel med å la det komme ut så hadde jeg også heller droppet å bli med. Som Fru Vims sier :)

Vanskelig å forklare, men akkuratt denne turen kan vi ikke lyve om, pluss at det egentlig er veldig viktig at jeg får vært med på turen, bortsett fra å gå helt inn til beitet :-/
Har tatt "en spansk en" flere ganger allerede for å lure meg unna gåturer osv, og kom med mange små løgner sist svangerskap også, bl.a omgangssyken da jeg spydde for mye til å gå i familieselskap.
Vi kan bare si rett ut at jeg ikke blir med denne gangen, men det har litt med at lillebroren til mannen har veldig lyst og overta gården, men det er vi som har førsterett, og da må vi vise interesse og delta, ellers blir det urettferdig å nekte ham gården uten at vi gjør en innsats på gården selv. (Han er den som er mest med og hjelper på gården)
Og så er det liksom det at om vi tar en spansk en denne gangen, så blir det bare til at vi heller skal være med på tilsynsrunde, som er enda lengre å gå. Grenser på hvor mange ganger jeg kan "bli syk". Det som er typisk med sommeren. Sist graviditet ble vi gravide tidlig høst, så da var hovedjobbene på gården/med sauene over.

Eg tenker at det er greit og fortelle det som det er eg da.Hva med og ta det på tomannshånd med svigermor/svigerfar.Be dem ikke si det videre og om dere heller ikke kan si noe annet til de andre som skal være med.Feks at du har fått en strekk i ryggen eller vondt kne.Eg tror det er noe som vil bli satt pris på av de ihvertfall :)

Tenker på det samme. Å fortelle svigerfar og svigerbroren min det, men ikke de andre to. Men så vet vi liksom ikke heeeelt hvordan svigerfar er med tanke på å finne på en annen unsjuldning.
Men vi skal inn i morgen eller søndag og snakke med ham, så får vi se litt om vi forteller noe i det heletatt eller hva det blir til :-/

Tenker på det samme. Å fortelle svigerfar og svigerbroren min det, men ikke de andre to. Men så vet vi liksom ikke heeeelt hvordan svigerfar er med tanke på å finne på en annen unsjuldning.
Men vi skal inn i morgen eller søndag og snakke med ham, så får vi se litt om vi forteller noe i det heletatt eller hva det blir til :-/

Om du ikke vil at de andre skal avsløre det er det vel enklest med noe annet.Eg ville hvertfall sagt det.Så de ikke tror dere sluntrer unna.

Back
Topp