Tankekors ved keisersnitt

Villrede

Andre møte med forumet
Har fått beskjed om at jeg skal ha narkose under planlagt keisersnitt.
Far får ikke være med. I verste fall vil han ikke få møte barnet før vi skrives ut.
Men har ikke barnet noen rettigheter? Det vil jo gå noen timer, meget verdifulle timer, fra barnet er født til jeg kan ta meg av det.
Syns det er rart barnet ikke har rett på en forelder der....

Tips og råd til hvordan vi kan kreve dette? :anyone
 
Har fått beskjed om at jeg skal ha narkose under planlagt keisersnitt.
Far får ikke være med. I verste fall vil han ikke få møte barnet før vi skrives ut.
Men har ikke barnet noen rettigheter? Det vil jo gå noen timer, meget verdifulle timer, fra barnet er født til jeg kan ta meg av det.
Syns det er rart barnet ikke har rett på en forelder der....

Tips og råd til hvordan vi kan kreve dette? :anyone
Sniker
Er du sikker på at far ikke får være med barnet iallefall frem til du våkner?
 
Jeg aner ikke, men tenker at det heldigvis er en stund til enda? Flere og flere åpner jo for far på barsel så jeg kan ikke skjønne at han ikke skal få være med babyen imens du er på oppvåkning? Akkurat ks med narkose er vel kanskje slik til vanlig også - at far må vente utenfor under selve operasjonen. Men han får være på operasjonssalen dersom mor er våken under inngrepet.
Jeg ville bedt om en samtale:)
 
Har fått beskjed om at jeg skal ha narkose under planlagt keisersnitt.
Far får ikke være med. I verste fall vil han ikke få møte barnet før vi skrives ut.
Men har ikke barnet noen rettigheter? Det vil jo gå noen timer, meget verdifulle timer, fra barnet er født til jeg kan ta meg av det.
Syns det er rart barnet ikke har rett på en forelder der....

Tips og råd til hvordan vi kan kreve dette? :anyone

Stå på krava! Dette synes jeg virker helt håpløst for hele familien. Men jeg leste en artikkel på NRK idag om en far som hadde fått se sin syke baby 5 min på 5 uker, så ingenting overrasker meg nå. Håper virkelig dette er over til du skal føde. Uansett ville jeg mast helt jævlig på de, i håp om at de endrer mening!
 
Jeg aner ikke, men tenker at det heldigvis er en stund til enda? Flere og flere åpner jo for far på barsel så jeg kan ikke skjønne at han ikke skal få være med babyen imens du er på oppvåkning? Akkurat ks med narkose er vel kanskje slik til vanlig også - at far må vente utenfor under selve operasjonen. Men han får være på operasjonssalen dersom mor er våken under inngrepet.
Jeg ville bedt om en samtale:)
Det er jo en stund til heldigvis og ting kan forandre seg.
Likevel er det jo sånne ting som bør avklares. Skal inn til ny samtale og er redd hormonene tar litt overhånd om de sier nei en gang til.
Far får jo ikke være med på samtale heller.
 
Stå på krava! Dette synes jeg virker helt håpløst for hele familien. Men jeg leste en artikkel på NRK idag om en far som hadde fått se sin syke baby 5 min på 5 uker, så ingenting overrasker meg nå. Håper virkelig dette er over til du skal føde. Uansett ville jeg mast helt jævlig på de, i håp om at de endrer mening!
Såg den artikkelen jeg også. Håper på en stor debatt ang denne saken så vi kan få en avklaring.
 
Kjenner ei som måtte inn å ta ks i full fart. Der fikk far være sammen med baby til mor ble skrevet ut.... Mulig det er forskjellige regler for hvor man bor i landet. For en gangs skyld er det ikke værst i nord.
 
Det er jo en stund til heldigvis og ting kan forandre seg.
Likevel er det jo sånne ting som bør avklares. Skal inn til ny samtale og er redd hormonene tar litt overhånd om de sier nei en gang til.
Far får jo ikke være med på samtale heller.
Nei, det er så dumt:sorry: jeg skal også på samtale pga to vanskelige fødsler, og far får ikke være med der heller. Han hadde virkelig trengt å være med, da han er minst like traumatisert som meg.

La hormonene ta over - den første tilknytningen er viktig! Han burde få babyen når den er ute, og få være sammen med den til du er våken ❤️
 
Synes de er en smule vel strenge. Skjønner at det er fler å tenke på men det må da finnes muligheter for at han kan få være med barnet på en trygg måte. Psykisk helse virker til å bli totalt oversett. Det er jo viktig for nyfødt å føle seg trygg også.

Kan jeg spørre om hvorfor du får full narkose?
 
Far får tid med barnet etter keisersnittet, men får ikke være med inn. Det er i alle fall regelen på sykehuset her og her er de ekstremt streng på alt fortsatt :confused:
 
Synes de er en smule vel strenge. Skjønner at det er fler å tenke på men det må da finnes muligheter for at han kan få være med barnet på en trygg måte. Psykisk helse virker til å bli totalt oversett. Det er jo viktig for nyfødt å føle seg trygg også.

Kan jeg spørre om hvorfor du får full narkose?
Har en ryggskade som gjør det vanskelig å sette spinal, derfor ett tidligere ks nesten uten bedøvelse. Aldri igjen
 
Back
Topp