Tankekaos..fortvilet:(

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
I natt har jeg ikke sovet.. Bare tenkt , fundert og grått..
Den positive testen kom som et sjokk på lørdag, trodde mine sjangser for å klare det på egenhånd var dårlig..
Har ingen jobb nå, og studiet er ferdig i desember. Termin slutten av mai..
Om jeg ikke får jobb nå, får jeg ikke jobbet 6 av 10 mnd. Vi klarer oss ikke bare med en inntekt. I tilleg til at utgiftene våre øker på nyåret på grunn av studielån og bhg. Kontantstøtten vi har fått dekker bhg frem til jul, men ikke etter:(
Abort er utelukket, men i natt har jeg hatt mye tanker på at dette faktisk ikke går.
Jeg søker jobber nå, men hittil kun fått avslag.

Jeg trenger noen gode råd.
Har jeg krav på noe mer enn kun engangsstønad?

Huff. Sender varme tanker og en klem.
Jeg ville tatt kontakt med nærmeste NAV kontor for
å forhørt meg om rettighetene mine tror jeg.

Ønsker deg masse lykke til.

Krysser alt for deg :)

Den positive testen kom som et sjokk på lørdag, trodde mine sjangser for å klare det på egenhånd var dårlig..
Om jeg ikke får jobb nå, får jeg ikke jobbet 6 av 10 mnd. Vi klarer oss ikke bare med en inntekt. I tilleg til at utgiftene våre øker på nyåret på grunn av studielån og bhg. Kontantstøtten vi har fått dekker bhg frem til jul, men ikke etter:(
Abort er utelukket, men i natt har jeg hatt mye tanker på at dette faktisk ikke går.

Sender deg en klem. Håper dette ordner seg!

Her er det litt samme situasjon. Straks ferdig utdanna, rekker ikke å opparbeide for permisjonspenger. Og blir alene hvis jeg beholder det. Men du får overgangsstønad tror jeg.

Håper på 2014

Huff, trist at du skal være bekymret for det økonomiske nå som du skal være så glad. Du kan jo ta kontakt med kommunen og melde deg som vikar på sykehjem eller en bolig for utviklingshemmede. Så har du i alle fall no frem til du får deg jobb. Har du noe utdanning?
Så anbefaler jeg dere å sette opp et stramt budsjett nå, slik at dere kanskje klarer å spare litt fremover.

Ang. krav på penger, så vet jeg ikke hvordan det fungerer.

Du har laget et hjemmelaget mirakel, selvfølgelig skal dere klare dere :) Lykke til!!

Jeg ville også tatt kontakt med nærmeste nav kontor for å få vite hva du har rett på. Kanskje de kan hjelpe deg å finne en jobb også? Slik at du får foreldrepenger?

Dette ordner seg alltids til slutt :) Klem :)

Huff, trist at du skal være bekymret for det økonomiske nå som du skal være så glad. Du kan jo ta kontakt med kommunen og melde deg som vikar på sykehjem eller en bolig for utviklingshemmede. Så har du i alle fall no frem til du får deg jobb. Har du noe utdanning?
Så anbefaler jeg dere å sette opp et stramt budsjett nå, slik at dere kanskje klarer å spare litt fremover.

Ang. krav på penger, så vet jeg ikke hvordan det fungerer.

Du har laget et hjemmelaget mirakel, selvfølgelig skal dere klare dere :) Lykke til!!
Er opprinnelig legesekretær. Er ferdig sykepleier om 2,5 mnd

Her er det litt samme situasjon. Straks ferdig utdanna, rekker ikke å opparbeide for permisjonspenger. Og blir alene hvis jeg beholder det. Men du får overgangsstønad tror jeg.

Håper på 2014
Får man det når man er gift?

Om man tenker (sier ikke du gjør det) å ta abort pga økonomi vil ikke legene i hvertfall det jeg har hørt om være grunnen! Snakk med legen din om det og prat med nav :) det er masse man har krav på:) håper du får en jobb snart :)

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Skravler med RosaCupCake<3

Kjip situasjon. Men kan du prøve å ta så mange ekstravakter du bare klarer i tillegg til studiene, så vil jeg vel tro du klarer å få en jobb som ferdig sykepleier. Dere vokser jo ikke akkurat på trær!

Lykke til uansett.

Sjønner frustrasjonen. Men er det et alternativ å bjunne tidlig å jobbe? Dele permisjonen for din mann får jo permisjonspenger? At du kansje tar en vakt og to i uken så tjener du litt på det, du har også krav på ammefri.
Alltid en løsning men sjønner at det ikke er optimalt. Mirakler skjer når en minst vet det! :-) god klem

Har sendt to søknader nå til to vikarpooler som søkte etter både helsesekretærer og sykepleiere.. kysser fingre for at jeg kanskje får et bein innenfor så jeg får begynt å jobbet så fort som mulig.

Om man tenker (sier ikke du gjør det) å ta abort pga økonomi vil ikke legene i hvertfall det jeg har hørt om være grunnen! Snakk med legen din om det og prat med nav :) det er masse man har krav på:) håper du får en jobb snart :)

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Skravler med RosaCupCake<3

Kommer aldri ta abort, så det er helt uaktuelt:-) men jobber så godt je kan nå med å finne diverse løsninger så jeg håper ting ordner seg

Har du ikke mulighet å kombinere jobb og studie? Hvis du snart er ferdig sykepleier kan du høre med sykehjem/hjemmesykepleie om at du kan få sykepleielønn, det fikk jeg ett år før jeg ble ferdig. Er bestandig beho for vikarer på slike plasser.
Det lureste er å personlig dukke opp på slike plasser, nytter dårlig å bare sende en søknad. Får mer respons hvis man får snakket med avd. sykepleier eller sjefen på den plassen ansikt til ansikt. (min erfaring) :) Lykke til :)

Har du ikke mulighet å kombinere jobb og studie? Hvis du snart er ferdig sykepleier kan du høre med sykehjem/hjemmesykepleie om at du kan få sykepleielønn, det fikk jeg ett år før jeg ble ferdig. Er bestandig beho for vikarer på slike plasser.
Det lureste er å personlig dukke opp på slike plasser, nytter dårlig å bare sende en søknad. Får mer respons hvis man får snakket med avd. sykepleier eller sjefen på den plassen ansikt til ansikt. (min erfaring) :) Lykke til :)
Hjemmesykepleie får jeg ikke da jeg ikke har førerkort. Har tatt kontakt med sykehjemmet men hun jeg snakket med visste ikke, så må snakke med noen andre til uka. De søknadene jeg har sendt er på spesifikke stillinger jeg har kvalifikasjoner til, så jeg sender jo ikke rundt bare for å sende rundt

Back
Topp