Tampong

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Har fått første mens etter fødsel nå, og lille er to mnd. Alt har grodd fint nedi der både inni og utenfor, derfor valgte jeg å bruke tampong nå. Bare sånn info. Hæhæ. MEN når jeg skal stappe den oppi, er det som om jeg møter en vegg. Den nekter å smette lett opp, som før. Jeg må liksom svinge og styre, og om jeg presser mot den "veggen" får jeg sånn ubehag langt oppi magen eller livmora. Hva er det?

Har fått første mens etter fødsel nå, og lille er to mnd. Alt har grodd fint nedi der både inni og utenfor, derfor valgte jeg å bruke tampong nå. Bare sånn info. Hæhæ. MEN når jeg skal stappe den oppi, er det som om jeg møter en vegg. Den nekter å smette lett opp, som før. Jeg må liksom svinge og styre, og om jeg presser mot den "veggen" får jeg sånn ubehag langt oppi magen eller livmora. Hva er det?

Fremfall av noe? Slapp bekkenbunn ? :p aner ikke, men jeg føler litt det samme, men legen sa at det så greit ut nedi der, så jeg tipper at det bare er litt "slapt" etter fødsel enda :)

Skjedeveggene? Tar litt tid før de strammes opp som før, da kan det kjennes slik ut! Knip i vei☺️

Uff, den knipingen blir nedprioritert :( Så mye annet å styre med. Hvor ofte kniper dere?

Har forresten lastet ned knipeapp :p

Uff, den knipingen blir nedprioritert :( Så mye annet å styre med. Hvor ofte kniper dere?

Jeg begynte veldig bra, nå gjør jeg der når jeg husker det. Vurderer å sette på alarm for påminnelse.. Det er jo VELDIG viktig.. App skal lastes ned, lurt! :-)

Jeg begynte veldig bra, nå gjør jeg der når jeg husker det. Vurderer å sette på alarm for påminnelse.. Det er jo VELDIG viktig.. App skal lastes ned, lurt! :)
Norsk app da :p Hun sier "Knip nu" :p

image.png

Var på etter-fødsel samtale med jordmor idag, hun anbefalte meg og gjøre knipeøvelser når jeg gjorde en bestemt ting. Som hennes eksempel "knip hver gang du ser en rundkjøring". Evt når man dusjer, skifter bleie eller lignende. Hun synes det var enklere og huske det hvis man satt det sammen med en annen aktivitet. Bare et tips fra en som husker det en gang i uka kanskje ;)

Er den bra? Er det slik at man går pushmeldinger eller?

Back
Topp