Tampong etter medisinsk abort

Bkno6259010

Første møte med forumet
Jeg tok medisinsk abort 30. Januar. Jeg har sluttet å blø, og lurer på om jeg kan bruke tamponger hvis jeg er nøye med håndhygiene og bytter ofte?

Jeg skal på jobb på Lørdag, og bruker ofte tamponger til daglig fordi jeg sliter med mye utflod. Det er helt krise om jeg ikke kan bruke tampong, da jeg ikke takler å bruke bind eller truseinnlegg....

Tror dere det går bra etter 9 dager, når jeg har sluttet å blø?

Jeg tok medisinsk abort 30. Januar. Jeg har sluttet å blø, og lurer på om jeg kan bruke tamponger hvis jeg er nøye med håndhygiene og bytter ofte?

Jeg skal på jobb på Lørdag, og bruker ofte tamponger til daglig fordi jeg sliter med mye utflod. Det er helt krise om jeg ikke kan bruke tampong, da jeg ikke takler å bruke bind eller truseinnlegg....

Jeg ville kanskje ha hørt med lege. Hvor lenge siden er det at du sluttet å blø?

Jeg er enig med de to tidligere svarene du har fått her. Jeg ville hørt med lege, slik at du får et ordentlig svar. Kjedelig å pådra seg en infeksjon..

Jeg ville for det første ikke brukt tampong mot utflod! Det er ikke bra å bruke tampong gjennom store deler av syklus.

Men for å svare på spm ditt så det er ikke gått en uke siden aborten, selv ville jeg ikke brukt tampong så kort tid etter da livmorhalsen skal lukke seg helt og kan være en inngangsport for infeksjon (samme gjelder for samleie og bading i badekar). Men her sitter vi på et forum og synser, så det beste du kan gjøre er selvfølgelig å forhøre deg med en lege :)

Vil anbefale at du tester tøy-truseinnlegg mot utflod, tampong daglig er på ingen måte å anbefale.

Men ja. Hør gjerne med lege for her er jo ukvalifisert synsing, men det er ikke anbefalt med tampong så kort tid etter fødsel eller abort genrelt sett.

Når du ikke blør er det heller ikke anbefalt så du bør finne en bedre løsning for underlivet ditt.

Vil anbefale at du tester tøy-truseinnlegg mot utflod, tampong daglig er på ingen måte å anbefale.

Men ja. Hør gjerne med lege for her er jo ukvalifisert synsing, men det er ikke anbefalt med tampong så kort tid etter fødsel eller abort genrelt sett.

Når du ikke blør er det heller ikke anbefalt så du bør finne en bedre løsning for underlivet ditt.
Signerer denne!

Eventuelt menskopp om ts ikke takler det å ha ekstra innlegg i trusa :)

Eventuelt menskopp om ts ikke takler det å ha ekstra innlegg i trusa :)
Evt det ja, men et godt tøybtrideinnlegg er jo egentlig mer komfortabelt enn uten noe, og menskopp hver dag hele mnd er jo heller ikke helt ideelt

Du skal vente til neste syklus før du bruker tampong fikk jeg beskjed om. men generelt sett så burde du jo ikke bruke tampong pga utflod, det er ikke ideelt for underlivet ditt.
om du ikke kan bruke truseinnlegg, kan du ikke ta med deg noen truser og bytte i løpet av dagen? Sliter med mye utflod her også, men tampong gjør ting bare vondt verre. Dåsa må få lufta seg

Du skal vente til neste syklus før du bruker tampong fikk jeg beskjed om. men generelt sett så burde du jo ikke bruke tampong pga utflod, det er ikke ideelt for underlivet ditt.
om du ikke kan bruke truseinnlegg, kan du ikke ta med deg noen truser og bytte i løpet av dagen? Sliter med mye utflod her også, men tampong gjør ting bare vondt verre. Dåsa må få lufta seg
Ja dåsa må få lufta seg!!

Back
Topp