Tale(r) i barnedåp

timtam

Gift med forumet
Noen av dere som hadde noen taler i barnedåpen?

Har selvfølgelig tenkt til å ta en kjapp "velkommen til bords"-tale, men hva med en litt mer utfyllende en? Har søkt litt rundt på nett og ser at det er vanlig at en av foreldrene holder tale...

Hvordan var det i deres dåp?

I vår familie er det ikke vanlig at noen holder tale i barnedåp.
Føler selskapet etter dåpen er mer uformelt enn andre familiebegivenheter som konfirmasjon, bryllup o.l.
Men varierer helt sikkert fra sted til sted, familie til familie osv. [:)]

Helt enig i at det er mindre formelt enn konfirmasjon og bryllup!

Men hadde vært hyggelig å holde en liten tale hvor vi takker for alle gavene, for at de som er faddere valgte å si ja til å ta den rollen og litt sånn... Også har jeg lyst til å fortelle en liten fyllehistorie som skjedde for akkurat ett år siden, altså på datoen ett år før datoen for dåpen... Faren min hentet oss nemlig på fest 7. oktober og kjørte oss videre til nachspiel, da klarer sambo og rope ut til pappa: " Du [navn] - har du lyst på barnebarn snart?" Hvor faren min svarer at vi gjerne kan vente til han fyller 50 (han er 49 nå). 4 dager etter dette får vi positiv graviditetstest... Vet ikke helt om det passer seg å dra den i en barnedåp, men hvorfor ikke [:D]

Høres jo ut som du egentlig allerede vet hva du vil! [;)]
Lykke til med talen [:D]

Jeg testet positivt 7. oktober [:D]

Vi hadde bare en minitale hvor vi ønsket alle velkommen til dåpen og tilbords.....

Det var ingen taler i dåpen til barna mine[;)]

Mannen hadde en "velkommen-tale" . Men Iver Søren's stolte oldefar på 84 år holdt en flott og rørende tale [:)]. Han er veldig flink på taler, og er SÅÅÅ stolt og takknemlig over å ha blitt oppkalt [:D]

Back
Topp