Tale Olivia eller Thale Olivia?

Thale eller Tale?

  • THALE

    Votes: 30 66,7%
  • TALE

    Votes: 15 33,3%

  • Antall som har svart
    45

Bkno3259282

Andre møte med forumet
Takk for hjelp til navn til mini i magen, jeg troor vi lander på Tale/Thale som første navn
Men da dukker det opp et nytt dilemma, skal det skrives med eller uten H??

Mini får flere søsken men kan nevne at to av storesøstrene heter Erle og Saga, de andre har også enkle navn uten noen ekstra bokstaver osv. Men storesøskna er mye eldre, kun Erle er liten så viktigst er det at dette navnet matcher Erle
 
Thale er den vanligste skrivemåten i følge ssb, og det er omtrent 3-5 ganger fler Thale enn Tale blant dem som har fått dette navnet de siste årene. Det er totalt sett ikke så stor forskjell, så Tale er også vanlig.

Syns kanskje det ser litt mer komplett ut med Thale, og da blir det ikke samme skrivemåte som ordet tale dersom dette er noe dere bryr dere om. I forhold til søsknene ser jo Tale best ut.
 
Så fine namn du har på barna dine! <3 Erle og Saga, og Tale. :-D
Syns det passa best stilmessig i skrivemåte.
 
Thale er den vanligste skrivemåten i følge ssb, og det er omtrent 3-5 ganger fler Thale enn Tale blant dem som har fått dette navnet de siste årene. Det er totalt sett ikke så stor forskjell, så Tale er også vanlig.

Syns kanskje det ser litt mer komplett ut med Thale, og da blir det ikke samme skrivemåte som ordet tale dersom dette er noe dere bryr dere om. I forhold til søsknene ser jo Tale best ut.

Enig i dette :)
 
Thale skulle jo på sett og vis ikkje bli uttalt som tale, på grunn av h-en. Skulle vore ein th-lyd.
Eg trur uansett det blir bra! Utan h-en får det jo ei fin betydning på engelsk også. Sjølv om uttalen blir feil.
 
Takk for fine svar, setter pris på alle meninger❤ Ønsker meg mange flere, fortsatt usikker
 
Tale da tenker jeg mer på det å holde en tale. Så. Vanligvis er jeg ikke glad i ekstra bokstaver. Med Thale er I mitt hode den måten navnet skrives på...
 
Eg tenkjer Thale, men berre fordi eg veit om nokon som har namnet skreve slik ;)
 
Så fine navn barna dine har! :) Jeg personlig foretrekker Tale, er ikke så fan av h og p-h i navn. Vi har en Sofie, men kunne f.eks ikke tenkt meg Sophie. Syns Tale er et nydelig navn!
 
Tale da tenker jeg mer på det å holde en tale. Så. Vanligvis er jeg ikke glad i ekstra bokstaver. Med Thale er I mitt hode den måten navnet skrives på...

Enig.
 
Er i tvil om akkurat det samme da vi har Tale/Thale på lista vår. Jeg er mest fan av navn generelt uten «dill» i skrivemåte, h/ph/velger heller K enn C/Ch osv. Men når det gjelder Tale/Thale, syns jeg faktisk at h-en er litt mer på sin plass... Interessant å følge tråden :)
 
Takk for hjelp til navn til mini i magen, jeg troor vi lander på Tale/Thale som første navn
Men da dukker det opp et nytt dilemma, skal det skrives med eller uten H??

Mini får flere søsken men kan nevne at to av storesøstrene heter Erle og Saga, de andre har også enkle navn uten noen ekstra bokstaver osv. Men storesøskna er mye eldre, kun Erle er liten så viktigst er det at dette navnet matcher Erle
Har dere kommet frem til noe? :)
 
Back
Topp