Tale i bryllup..

• Trådstarter Trådstarter Sun_shine
  • Opprettet Opprettet
S

Sun_shine

Guest
Hadde en diskusjon med familie og venner om det å holde tale i bryllup osv...
Hva synes dere, er dette noe man MÅ og BØR eller er det noe som er valgfritt...
Jeg skal ikke gifte meg asså. Bare synes det er så mange som himler med øya dersom noen virkelig ikke har lyst til å holde tale.. Nå tenker jeg på bruden og brudgommen asså, om de skal holde tale eller ikke til hverandre..!

Og jeg kjenner et par stykker som ikke tør rett og slett, og gjøre noe slikt foran masse folk osv, jeg selv har full forståelse for det, da jeg ikke liker sånt jeg heller..
Noen av dem foreslo å lage sang, hva synes dere om det da? Sånn sanghefte i stedet for taler..?

man bør holde tale, men man kan lage sang istedet.
synes ikke det er greit å bare droppe hele greia.

vi skal ikke ha tale til hverandre! Men det er (for meg) en selvfølge at vi har en takke-tale til gjestene[:)]

Vi skal ikke ha taler til hverandre, men regner med vi blir å ha en eller annen form for takketale til alle gjestene[:)]

jeg synes sanger er like fint i bryllup og jeg har vært i bryllup med begge deler, og bare sanger, og bare taler.

Lurer på hva jeg velger da jeg gifter meg en gang....
Er ikke vant med taler i konfirmasjoner eller noe i min familie da.. Mamma gifta seg da jeg var liten så det husker jeg ikke mye fra.. Ellers har jeg bare vært i et sånt lite bryllup i familie en anna gang da pappa gifta seg med sin samboer, og det var sånn, i kirka også lite intimt selskap etterpå og ingen taler eller noe da. Passa liksom ikke helt.

Samboern min sin familie er sånn veldig talefolk, holde i konfirmasjoner, brylluper, 40års lag, 70årslag and you name it...

Jeg synes det får være helt opp til hver enkelt og hva man føler seg komfortabel med.. Jeg skal ikke sitte og bli skuffet fordi brudgommen ikke holder tale til bruden..[8D] Men jeg synes det er fint at man ønsker velkommen/takker for at gjestene kunne komme på en ordentlig måte.. Trenger ikke om og være noe stort. Noen få setninger om at man setter pris på at gjestene er der og at man håper de koser seg er nok![:)]

Edit: For meg er sanger det absolutt dummeste/flaueste jeg vet i sånne sammenkomster [&:] Sånne sanger har ALLTID en eller annen feil som gjør at det går bare halvbra og synge dem, og dessuten består de stortsett av heller dårlige vitser på nesten-rim![:'(][8D] Men desse følelsene kan ha sammenheng med at jeg kommer fra en familie med stort sett tonedøve og umusikalske mennesker og de eneste som faktisk synger slik man hører hvilken melodi det er, er et par inngifte tanter og onkler..[;)]

ORIGINAL: Mrs Lutz

man bør holde tale, men man kan lage sang istedet.
synes ikke det er greit å bare droppe hele greia.

Syns rett og slett det blir kjedelig og upersonlig uten [;)]

jeg skal ikke holde tale da ingen hadde forstått et ord av hva jeg sa (griiiiiiiiiner ja!)
men skal lage en film i stede ;)

Vi skal ikke ha disse tåpelige sangene eller taler. Vi er ikke sånn bare.. [8D]

Hos oss holdt ikke brudeparet taler. Hadde jeg krevd det, hadde jeg ikke vært gift. Det var det min mann stod aller sterkest på av alle prinsipper. Og da ville ikke jeg holde tale, for da ble det så tydelig at han ikke gjorde det.

Kjenner flere som lagde sang jeg... Men det fineste jeg har sett var en som fiks en photostory med bilder av dem sammen, tekst der det passar seg, og sanger son passa for dem

Back
Topp