Takspottere/downlights i stua??

**Moonlight**

Forumet er livet
noen som har det?hvor mye betalte dere for det og hvor stort er det?
vi har ca 59 kvm,mange trenger vi da ca?

Vi har mange, med like stor avstand mellom hver (L-formet stue). Har 19 stk.
Mannen er/var elektriker, så han fikk utstyr billig og gjorde jobben selv. Han er ikke hjemme nå, så får ikke spurt hvor mye sånt noe koster til fullpris heller...
Men- skal du ha mange da eller? Over hele taket liksom? Prisen kommer vel an på hvordan du vil ha det.

Skal vi legge nytt tak etterhvert her, skal jeg IKKE ha spotter over hele taket iallefall! Da tenker vi å kjøre en ny vri- mannen har visst noen fixe idèer om hvordan han vil ha det da... Så får han leke seg med det, han kan mer riktig belysning enn meg...

ORIGINAL: Marit_mor

Mannen er/var elektriker, så han fikk utstyr billig og gjorde jobben selv. Han er ikke hjemme nå, så får ikke spurt hvor mye sånt noe koster til fullpris heller...
Men- skal du ha mange da eller? Over hele taket liksom? Prisen kommer vel an på hvordan du vil ha det.

Skal vi legge nytt tak etterhvert her, skal jeg IKKE ha spotter over hele taket iallefall! Da tenker vi å kjøre en ny vri- mannen har visst noen fixe idèer om hvordan han vil ha det da... Så får han leke seg med det, han kan mer riktig belysning enn meg...

takk for svar=)
Tenkte egentlig over hele stua ja,sett fler som har det og jeg synes det er fint.Men hvorfor vil du ikke ha det igjen?noe jeg bør vite?

ORIGINAL: HeDa

takk for svar=)
Tenkte egentlig over hele stua ja,sett fler som har det og jeg synes det er fint.Men hvorfor vil du ikke ha det igjen?noe jeg bør vite?

Neida, liker det bare ikke- lei rett og slett.
Og det er sjeldent de blir brukt... Har de fordelt på 3 dimmere da, så må ikke ha på alle samtidig. Bruker egentlig bare de over spisebordet stort sett... (og det er bare 4 stk).
Lyst til å prøve noe annet, men liker veldig godt spotter/lyset fra spotter- så det blir nok det igjen, bare litt annerledes plassert tenker jeg [:)]

Mannen sier det koster sånn ca. 1000,- spotten om du skal ha elektriker/fagfolk til å installere. Men- der han jobbet før gav de iallefall noe rabatt på såpass store installasjoner [;)]

Vi får en stue på ca 80 kvadrat....
Vi skal ikke ha spotter over hele taket! Kommer til å ha en rekke spotter i kjøkkenområdet, og noen småområder, slik at de heller lager små "soner", og så skal vi ha hvertfall 2-3 takkamper heller i tillegg....

mener på vi betalte ca. 1200,- pr. spott med moms!

Kan regne med 1000 kr pr spott, 1500,- for den nye typen spott.

Vi har på kjøkkenet i den delen hvor vi lager mat, hallen, trappa og badet oppe. I stua har vi i soner der hvor vinduene er, og tanken er å skape en følelse av mer lys ifra vinduet på kveldstid [8D]

vi har spottere, og jeg savner å kunne ha en lampe hengende over spisestua.. så tenk over hvor du plasserer de ;)

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Kan regne med 1000 kr pr spott, 1500,- for den nye typen spott.

Vi har på kjøkkenet i den delen hvor vi lager mat, hallen, trappa og badet oppe. I stua har vi i soner der hvor vinduene er, og tanken er å skape en følelse av mer lys ifra vinduet på kveldstid [8D]

Legger til at vi har vanlige takpunkter i tillegg.
Har brukt spotter der det er vanskelig å få nok lys[:)]

Vår stue er på ca. 45 kvm (U-formet). Vi har delt av i 3 forskjellige soner, der vi har en bryter på hver sone. Har 10 stk i ene sonen, 4 stk i andre sonen og 6 stk i tredje sonen (her er tvkroken, uten vinduer rundt). Har altså 20 spotter tilsammen i hele stua. Jeg er veldig fornøyd med så mange spotter, de lyser veldig godt - men varmer også endel.
Hmm, prisen er jeg veldig usikker på. Vet vi tok noen i aluminum som vi likte godt (var litt dyrere enn "vanlige" i hvitt). Men skal høre med sambo når han ringer om hvor mye vi måtte ut med sånn alt i alt, da tenker jeg med sånne monteringsbokser også...

Vi betalte rundt 7000,- ..

ORIGINAL: Mitchi

Vi betalte rundt 7000,- ..

Det var billig ! [:)]

Ja :) Fikk noe prosenter gjennom jobben til en i familien :)

Back
Topp