Takle skuffelsen..

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Nå vet jeg at jeg høres litt dum ut men har alltid ønsket å gifte meg. Det vet samboer og etter 10 år har jeg gitt opp. Lei av antydninger og snakk om kanskje vi skal gidte oss men aldri noe mer. I fjor spurte han faktisk men ikke noe skikkelig frieri. Bare spurte meg en kveld. Jaja glad likevel jeg. Men fortsatt ingen ring et år etter! Vi har et barn sammen og en til på vei. Har sagt mange ganger T vi kan gjøre det enkelt,At det bare er det å være gidt å føle vi er en skikkelig familie som teller:)

Han nekter å si ja hvis jeg frir til ham så skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Veldig lei meg pga dette:/

Jeg skjønner deg veldig godt og har det helt på samme måte. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan fri til meg, vi har et barn sammen som er en mye større forpliktelse.

Men- nå jeg jeg bestilt vielse på ambassaden(ikke kristelig), og han må bare møte opp. Det er mest for ha det rettslige på plass mtp barnet...så får jeg fortsette og vente på frieri og bryllup..

(Ja, jeg vet godt vi er gift etter å ha signet vielse papirene. Men dette er den letteste måten å løse det på for oss siden vi bor i utlandet og vil ha det under norsk lov.)

Kanskje snakke med han om hvorfor? Om det er noen spesiell grunn til at han ikke vil gifte seg eller ikke klarer å få ut fingeren?

Det samme her... Vært sammen i 8 år og har to barn sammen. Vi har snakket om at vi skal gifte oss, men har jeg noen ring? Nei. Et par år siden skrev jeg til og med på en lapp hvilken størrelse jeg bruker. :P Har gitt opp å hinte nå...

Kanskje snakke med han om hvorfor? Om det er noen spesiell grunn til at han ikke vil gifte seg eller ikke klarer å få ut fingeren?
Han sier han ikke vil ha noe stort selskap: men dwt vil jo ikke jeg heller. Sagt vi kan gjøre det bare oss to:) For meg føles det tryggere om noe skulle skje en av oss. Da vi ikke har testamentet og slikt i orden:/

Det samme her... Vært sammen i 8 år og har to barn sammen. Vi har snakket om at vi skal gifte oss, men har jeg noen ring? Nei. Et par år siden skrev jeg til og med på en lapp hvilken størrelse jeg bruker. :p Har gitt opp å hinte nå...
Høres ut som oss:/ veldig dumt! Tenker ekstra mye på det nå som jeg er gravid igjen.. Ville så gjerne vært gift. Fordi det føles tryggere og vi blir en "skikkelig" familie. Her har vi tilogmed fått ja til å bruke mormors forlovelsesring men han har ikke hentet den..

Så nå i trass har jeg annonsert at jeg kjøper meg en diamantring selv:P Da sa han: vil du ikke ha en ring av meg?
Jeg sa dumt nok: etter 10 år så har jeg snart gitt opp den drømmen. Så da kjøper jeg til meg selv.. Egentlig bare veldig sur og skuffet nå.. Ekstra hormoner om dagen:p

Jeg skjønner deg veldig godt og har det helt på samme måte. Jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke kan fri til meg, vi har et barn sammen som er en mye større forpliktelse.

Men- nå jeg jeg bestilt vielse på ambassaden(ikke kristelig), og han må bare møte opp. Det er mest for ha det rettslige på plass mtp barnet...så får jeg fortsette og vente på frieri og bryllup..

(Ja, jeg vet godt vi er gift etter å ha signet vielse papirene. Men dette er den letteste måten å løse det på for oss siden vi bor i utlandet og vil ha det under norsk lov.)
Skjønner godt du vil ha det i orden når dere bor i utlandet:) Man har det mye tryggere som gift når man har barn. Tenker på i verstefall om noe skulle skje en av oss voksne. Jeg kan godt ha det enkelt, for for meg et det selve giftemålet ikke bryllupet som teller. Men mannen et treg som en snegle:/

Det skjønner jeg veldig godt at du er :( Har du prøvd å snakke ordentlig med han om dette, hva det betyr for deg og hva du tenker og føler om dette?

Det skjønner jeg veldig godt at du er :( Har du prøvd å snakke ordentlig med han om dette, hva det betyr for deg og hva du tenker og føler om dette?
Ja mange ganger! En ting om han sa han ikke ville. Men han har alltid sagt han vil. Jeg har sagt vi kan gjøre det akuratt som han vil, trenger ikke et stort kirkebryllup jeg. Blir nesten litt deppa av det hele. Vil jo gifte meg mens jeg er ung og allerede vært sammen i over 10 år

Ja mange ganger! En ting om han sa han ikke ville. Men han har alltid sagt han vil. Jeg har sagt vi kan gjøre det akuratt som han vil, trenger ikke et stort kirkebryllup jeg. Blir nesten litt deppa av det hele. Vil jo gifte meg mens jeg er ung og allerede vært sammen i over 10 år

Off, ja det skjønner jeg. Men har han gitt deg noen grunn for at han ikke vil gjøre det?

Off, ja det skjønner jeg. Men har han gitt deg noen grunn for at han ikke vil gjøre det?
Ja han ønsket ikke et stort bryllup. Men jeg har sagt vi kan gjøre det bare oss to og. Jeg er for økonomisk av meg til å bruke store summer på et bryllup når vi har et stort hus vi pusser opp og 1 barn+ en til pp vei.
Nei bare treg. Spurte jo endelig i fjor men uten ring å alt. Fikk beskjed om at jeg skulle få ring til bursdagen min men nei. Vi har det fint men føler dette ødelegger alt:/

Vet dette er 2015:) men føler det er litt "flaut" å ikke være gift, å kalle ham samboer og ikke mannen. Ville gjerne omtalt ham som mannen min;)

Kunne han tenkt seg å gjort det i utlandet da? At dere kom hjem nygifte etter en helgetur?

Ja han ønsket ikke et stort bryllup. Men jeg har sagt vi kan gjøre det bare oss to og. Jeg er for økonomisk av meg til å bruke store summer på et bryllup når vi har et stort hus vi pusser opp og 1 barn+ en til pp vei.
Nei bare treg. Spurte jo endelig i fjor men uten ring å alt. Fikk beskjed om at jeg skulle få ring til bursdagen min men nei. Vi har det fint men føler dette ødelegger alt:/

Åå, skjønner at det er frustrerende.. håper han plutselig får fingeren ut og at det ordner seg :) Her fridde samboeren min til meg, men er ikke snakk om å sette noen dato enda :P Jeg vil jo gjerne vite når vi skal gifte oss, men så langt er det ikke snakk om noe bryllup enda :P

Hold ut!! Jeg sa en av de første dagene etter jeg traff min samboer at jeg skulle gifte meg, så om d ikke var interessant for ham så var d ikke noen vits i å bli sammen.

Jeg har så masa/hinta i 3 år ihvertfall (vært sammen i 8 år), og julaften som var kom frieriet. Endelig! Fikk ring, men bare en midlertidig for han hadde glemt lappen med ringstørrelse, type osv. Så nå er jeg ihvertfall forlovet. Men føler d blir litt mer ordentlig når vi begge har ring da.

Forsøkte meg på: skal vi ikke bare gifte oss når vesla døpes? Men d var visst ikke aktuelt. MEN, vi er ihvertfall forlovet, så ett skritt nærmere er vi ihvertfall :p

Back
Topp