Takknemmelig

Hjemmkos

lykkelig tobarnsmor
Oktobermirakler 2013
Hadde ikke mannen vært hjemme tror jeg at lille hadde blitt levert tilbake!
Det å bli tobarnsmor er overveldende på godt og vondt.
Gruer sånn til neste uke når han drar på jobb!
Jeg misunner alle dere som har mannen hjemme på ettermiddagene altså!

Lille er på puppen ganske mye og må samtidig smøre brødskiva, vaske klær, tørke, vaske kopper, vaske og støvsuge, handle og leke med storesøs.

Bah!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det går nåkk bra til uka ska du se :)
Men skjønne du grue... Eg hadde stor prøvelse da eg va aleina me alle tre her en dag ;)
Hehe ;) men det gikk bra...
Men grue te mainn ska bort i 14 daga da... Det kan bli morsomt... Blir mange alternative løsninge ;)

Det går bra skal du se. Her har mannen vært veldig opptatt etter fødselen og jeg har til tider følt at ting er fryktelig urettferdig. Men... Det går og når man da er alle sammen hjemme er det så utrolig deilig. Og du får bare gjøre som meg gjør det du må når lille sover, og husk at du MÅ hvile ;) resten kan du gjør siden :) det blir litt støv og møkkete gulv men... Shit au ;)

Hadde ikke mannen vært hjemme tror jeg at lille hadde blitt levert tilbake!
Det å bli tobarnsmor er overveldende på godt og vondt.
Gruer sånn til neste uke når han drar på jobb!
Jeg misunner alle dere som har mannen hjemme på ettermiddagene altså!

Lille er på puppen ganske mye og må samtidig smøre brødskiva, vaske klær, tørke, vaske kopper, vaske og støvsuge, handle og leke med storesøs.

Bah!

Ser den! Hadde det sånn når jeg fikk nr 2.. da jobbet mannen både formiddag og ettermiddag/kveld.. kunne bli ganske så slitsomt med en 3 åring og en baby alene.. men så får man det til å gå rundt på en eller annen måte forde ;)

☆★hilsen meg★☆

Lille kommer til å utvikle seg raskt fremover :) Plutselig kan babyen ligge for seg selv akkurat den stunden du trenger for å få gjort ting :) Jeg ser selv stor forskjell her :)

Sett vasking og støvsuging på vent når du er alene.det får heller være litt støv og skit :-)

Kjenner til det! Har selv en gutt på 3 år, en baby på 4 uker og en mann i nordsjøen. Ganske slitsomt! Han kommer heldigvis hjem på tirsdag, da har han vært borte i 15 dager! Du kan tro vi gleder oss!;)

Skjønner deg godt. Her dro mannen i Nordsjøen en uke etter jeg kom hjem fra sykehuset, det var en ekstrauke for å få fri neste tur. Og det gikk faktisk over all forventning. Travle dager ja, men da gikk tiden superfort også. Nå har han vært hjemme en uke og nå fikk han ikke fri allikevelSå nå venter det 15 nye dager alene.

Det går nok helt fint skal du se! Det er overveldende i starten å plutselig skulle klare alt selv, men det er ofte ikke så skummelt som det høres ut.

Her startet mannen på jobb igjen i dag. Selsagt rett på kurs i Oslo og kommer først igjen i morgen kveld. Levering i bhg og skole gikk over all forventning i dag tidlig, så nå lader jeg bare opp til ettermiddagen. Blir travelt med henting, middagslaging, lekselesing, kveldsmat og legging av 2 åring, 5 åring og 6 åring i tillegg til baby på to uker som henger i puppen hele ettermiddagen. Skulle gjerne hatt ett sett armer til, spesielt når eldstemann skal gjøre leksene sine men alt går seg til.

- Legg opp til enkle middager i starten. (Her blir det fjordland grøt i morgen og pølser og potetstappe i dag).
- Bæresele er kjekt å ha.
- La husarbeid være husarbeid de timene du er alene på ettermiddagen, det springer ikke fra!

Takk for gode råd og ord, men i dag kom fortvilelsen i tillegg. En vektoppgang på usle 20 g på 4 dager....

Jeg nekter å gi opp, men...

Fullammer du? Hva med å gi litt tillegg? Det er på ingen måte noe nederlag og trenger ikke bety at du ikke kommer til å fullamme tilslutt.

Jeg har alltid vært sen med å få i gang melkeproduksjonen, og de første ukene må vi alltid frem med NAN. Denne gangen er ingen unntak. Vi ser det an når og om han skal få en flaske. Ammer alltid først. Både en og to og kanskje tre ganger på hver pupp... Er han fortsatt urolig og virker sulten så får han en flaske og jeg en pause. Så er vi klare til å amme igjen :) Noen dager blir det to flasker, andre dager blir det ingen. Noen ganger drikker han 20 ml, andre ganger sluker han 80 ml. Ingen dag er lik!

Her er målet å fullamme og vi er på god vei mot å klare oss uten flasken.

Må forresten si at her har ettermiddagen gått knirkefritt. MYE bedre enn forventet og til og med bedre enn når vi er to voksne. Hadde ikke trodd det for en uke siden, da så jeg og ganske svart på det.

Ja jeg fullammer. Første gangen at jeg har gjort det fra starten av iten å må gi flaske...
Har i kveld prøvd i 4 timer sikkert å gi flaske men den er visst ikke engeressant s lenge den ikke inneholder mm. Men jeg gir ikke ned med pumping tydeligvis... På 1/2 time bvar der vel kanskje 40 dråper i flaska... Får sikkert ut mye mer med håndmelking men føle jeg søler mer enn nødvendig...

20 g på 4 dager når og 160 g på de forrige 4 dager tyder bel kanskje på at melken avtar? Eller ikke har næring? Jeg blir jo så usikker på alt og setter spørsmål ved alt jeg gjør. Ingen hjelp i mannen.
Helsesøster kommr på hjemmebrsøk på onsdag men vil jo at det skal ordne seg tvert!

Skjønner frustrasjonen din....

Hvordan er bleiene? Våte?
20 gram på 4 dager er lite, men siden hun gikk opp så fint de forrige fire dagene så tenker jeg - Kan det være at det var feil med vekten hun ble veid på? At den ikke var skikkelig nullstillt?
Dersom bleiene er gode og våte så er det et godt tegn på at babyen får nok mat.

Ikke lett å få ut mye med pumping, får ikke ut mange dråper jeg heller. Håndmelking kan nok sikkert være vel så effektivt. Men viss du ønsker å pumpe så ville jeg ha bedt legen om en resept på Syntocinon nesespray. Den hjelper på utdriviningsrefleksen slik at melka slipper enklere.

Ammehjelpen.no har mange gode tips.

Med eldstemann fikk jeg time på ammepoliklinikk på sykehuset, og fikk god hjelp der til å komme i gang. Kanskje det er et slikt tilbud hos deg også?

Har henta sprayen i dag ;)
Veide i dag også og står stille. Fikk snakke med helsesøster og grått mine modige tårer.
Satser på at sprayen gjør sitt norn dager og tar ny veiing til uka igjen.

Ikke tok hun flaska i går heller så...

Hun tok mam flaske i går kveld 70ml (altså hele måltidet) gulpet og sovnet...
Sov tilhalv seks i dag og fikk pupp. Gulpet opp masse og sovnet igjen. Sover enda...(09:30)

Hmmm....

Back
Topp