Takker du partneren din...

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
...for dagligdagse gjøremål?

Hvis han støvsuger gulvet, tar oppvaskmaskinen eller andre ting som må gjøres.
Forventer du selv en takk når du tar de daglige vedlikeholdsoppgavene? Får du takk når du gjør dem?

Vi har en ganske fast arbeidfordeling (+ vaskedame :P), så vi slipper heldigvis å krangle om slikt. Men ja, han takker pent for maten jeg lager, og jeg takker for at han vasker tøy for meg :) Det skal så lite til før man føler seg mer verdsatt i hverdagen, så det synes jeg er hyggelig og viktig å huske på!

Sier ikke takk nei. Sier takk for hjelpen om han kommet å hjelper med noe om jeg holder på med husvask, men ikke utenom. Forventer ingen takk heller :)

Sier ikke takk nei. Sier takk for hjelpen om han kommet å hjelper med noe om jeg holder på med husvask, men ikke utenom. Forventer ingen takk heller :)
Signerer :)
Sier takk hvis han har gjort noe ekstra, eks her om dagen hadde han tatt sluket i dusjen. Da fikk han ett stort takk for det er sånne ting ingen av oss er så begeistret for å gjøre :p

Ikke så ofte han gjør husarbeid (utenom å ta ut av oppvaskmaskinen) og de få gangene han evt tar frem støvsugeren sier jeg ikke nei takk. Sjelden han ser hva jeg gjør med mindre han er hjemme.

Han takker for maten. Ellers ordner jeg alt ;) Og takker meg selv for jobben :P

Ber jeg om noe, takker jeg. Ellers er det vel en selvfølge at man giør litt hver. Jeg får ikke takk og forventer det ikke.

Ingen takk hverken hit eller dit når det gjelder vanlige gjøremål nei. Men dersom jeg ber ham gjøre noe, og han gjør det, så sier jeg takk etterpå. Forventer heller ikke takk for det man gjør "automatisk" ;)

Spør jeg om han kan gjøre noe,så kan jeg takke etterpå :) gjør han ting av seg selv,så skryter jeg av han(hvertfall innimellom). Jeg synes det er kjekt å få litt skryt selv,å det ser jeg han også setter pris på.. Skal så lite til for at hverdagslige ting man gjør blir litt "kjekkere" hvis den andre setter pris på det man gjør :)

Nja, ikke til vanlig. Men har han plutselig gjort noe mer enn det vanlige, noe jeg egentlig skulle gjort, eller på annet vis utmerket seg på husarbeidsfronten, så sier jeg takk eller at det var fint han hadde gjort det. Takker jo selvsagt for maten også når han har lagt mat, eller hvis han har gjort noe for meg (type hentet vann eller noe).

...for dagligdagse gjøremål?

Hvis han støvsuger gulvet, tar oppvaskmaskinen eller andre ting som må gjøres.
Forventer du selv en takk når du tar de daglige vedlikeholdsoppgavene? Får du takk når du gjør dem?
hahaha..
Ja hvis han hadde gjort sånne ting så... men ja.. Hvis han gjør sånne ting så sier jeg takk.
Jeg selv forventer vel ikke takk. men det er hyggelig å få det.

Om han gjør noe veldig spesielt så:p men han forventer at han nesten skal få en diplom og masse skryt hver gang han gjør noe, akkuratt som om han gjør meg en tjeneste. Men vi bor her begge to, så i mine øyne er det begge sin jobb å dele på husarbeidet:) han takker jo ikke meg for alt jeg gjør hver dag akkuratt, han legger ikke merke til mesteparten engang

Vi begge er flinke til å takke hverandre for det som blir gjort! :) Eller ikke alltid takke, men vi gir anerkjennelse. "Åh, så fint det ble" eller "har du vaska, så flott!" osv :)
Slik gjør vi det også. Fint å vise at man setter pris på det vi gjør, selv om det er hverdagslig.

Er like mye hans "jobb" som min. Så nei ingen takk. Men sier at det er supert om han har gjort mye. Men ikkje takk for hvergang han tar ut av oppvaskmaskinen.. Vi sier takk for maten og skryter litt vis ein av oss gjør litt ekstra. Men ingen takk for at vi vasker gulvet :p

Her går jeg hjemme, han har eget firma og jobber en del mer en 100%, så husarbeid er på en måte mitt ansvar. Så hvis han da har gjort en del, uten at jeg har bedt om det, ja, da sier jeg tusen takk :)

Jeg sier takk så ofte jeg kan! Synes det er en fin greie å si takk jeg :) må dra det ut av han da, men prøver å lære han opp. Sa ikke så mye takk før jeg heller, men ble godt opplært av en kollega som sa takk for alt!

Har gjør det aldri, så er ikke noe tema her:o
Og jeg forventer ikke takk selv heller.

Nei, ikke av de vanlige husarbeidspliktene. :)

Vi begge er flinke til å takke hverandre for det som blir gjort! :) Eller ikke alltid takke, men vi gir anerkjennelse. "Åh, så fint det ble" eller "har du vaska, så flott!" osv :)
Ja, vi og!
Mannen min er veldig positiv, og enormt entusiastisk, og utrolig takknemlig!

Back
Topp