Takker dere for alle gavene dere får *inspirert*

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Om dere får gaver fra noen som bor ett stykke unna, ringer dere å takker for gavene da? Får dere ungene til å ringe gamle tante Olga på Toten for å takke?
Jeg gjør, skulle bare mangle om man ikke ringer å takker. Ungene får pent ringe å takke dem å. Innen to dager fra julaften skal den telefonen tas. Syntes det er frekkt å motta gave uten å takke for den.

Får kun fra de jeg er med på julaften, men før pleide jeg å sende brev og takke.

Ja, vi ringer for å takke!

Til noen sendte jeg en snap med bilde av barnet + gaven, og skrev noe sånt som "takk for flott gave".

Jeg har alltid sendt en melding eller noe og takket for gavene. Men i år som vi åpnet gaver så mye senere enn alle andre og ingen sendte meg en slik melding så har jeg faktisk glemt det....

Nei, vi gjorde det før, i år gjorde jeg det ikke. Vi har fått takkemelding fra 3 stk..

Vi takker for alle gavene ja:) Noen pr. tlf, andre mld, noen når vi sees, andre med kort:P

Nei vi ringer ikke å takker! Noe av grunnen er fordi du er så utrolig dyrt å ringe til Norge, men vi takker! Har sendt melding til alle vi har fått gave av ;-)

Selvfølgelig.
Sender MMS til venner med miniene som leker med det de har fått/har på klær de har fått f.eks.

All familie på min side treffer vi på kvelden første juledag og takker da, mens mannens ringer vi til 1. eller 2.juledag.

selvfølgelig takker vi for alle gaver og ja for meg er det en selvfølge... vi ringer eller sender elding med eller uten bilde :-) og ja jeg takker også selv om andre ikke takker, synes det er rart å oppdra barn til at det er greit å ikke takke for gaver selv om andre er så utakknemmelige at de ikke gjør det eller evt. har glemt det. (noe som selvfølgelig kan skje). Er da vanlig, normal folkeskikk og takke for det man får, det er jo ingen selvfølge at man får gaver :-)

Ringer alltid og takker

selvfølgelig takker vi for alle gaver og ja for meg er det en selvfølge... vi ringer eller sender elding med eller uten bilde :) og ja jeg takker også selv om andre ikke takker, synes det er rart å oppdra barn til at det er greit å ikke takke for gaver selv om andre er så utakknemmelige at de ikke gjør det eller evt. har glemt det. (noe som selvfølgelig kan skje). Er da vanlig, normal folkeskikk og takke for det man får, det er jo ingen selvfølge at man får gaver :)

Sign.

Familien ser vi i løpet av jula, så takker personlig, enten på julafta eller 1.juledag. Ellers får bare jeg av to venninner. Sendte og fikk mld av den ene, den andre har jeg ikke helt fått sendt til og heller ikke mottat av.

For meg er det viktig at barna lærer deg å takke for ting de får. Så vi ringer å takker for gaver :-)

Ja jeg takker alltid. Sender en sms eller ringer. Takker på vegne av ungene. Minner på eldste å takke når han treffer folk etter jula.

Takker nærmeste familie og ønsker god jul samtidig. Takker resten når jeg treffer på dem.
Har flere søsken jeg ikke har hørt et pip fra (tenåringer), det synes jeg er skuffende.
Mitt barn skal i hvert fall læres opp til å takke for det han får.

Back
Topp