Takkekort

Kicks

Gift med forumet
Er det vanlig å sende ut takkekort med bilde av baby for gaver man har fått i forbindelse med fødsel?

Har fått hos noen, men ikke hos alle vi har gitt noe til. Vi sendte ut mest på grunn av at vi fikk en del gaver fra familie og kjente langt borte, så da fikk vi sendt noen bilder også. :)

Jeg gjorde det sist :)

Nja, de færreste forventer det. Man er jo i sin egen boble og har nok med sitt tenker jeg :)

Vi fikk på jobb av en kollega en gang (som hadde fått fellesgave fra alle), derfor jeg lurer på dette.

En ting er jo gaver, en annen ting blomster. Skal man gi til de også evt? Man kan jo skrive "takk for oppmerksomheten..." eller noe kanskje, også for de som "bare" ga blomster?

Aldri fått takkekort for å gi fødselsgave, og kommer ikke til å sende heller. Har faktisk aldri hørt om det. [emoji23]

Men av de som er så nære at de kommer innom (med eller uten gave) den første tiden, tenkte jeg å ta bilde av samme med bolla. Og så printer jeg det ut og sender sammen med julekortet. Som et "her er første gang dere møttes"-bilde. Da kan jeg jo evt samtidig skrive takk for gaven, men ikke noe mer fancy enn det. [emoji4]

Jeg kommer ikke til å gjøre det. Kommer da heller til å takke for både barsellgave og dåpsgave i samme takkekort. [emoji4] Sender også gjerne en snapchat som takk der hun har på seg antrekk hun har fått [emoji4]

Vi sender bare ut etter dåpen [emoji5]

Jeg mener også at det er vanlig. Vi gjorde i alle fall det, og mener vi har fått takkekort av de fleste vi kjenner som har fått barn som fikk gave av oss.

Da kan jeg jo også spørre - blir babyshowergaver medregnet de man sender ut takkekort til? Det er jo ikke vanlig med både før og etter fødsel hos oss i alle fall.

Da kan jeg jo også spørre - blir babyshowergaver medregnet de man sender ut takkekort til? Det er jo ikke vanlig med både før og etter fødsel hos oss i alle fall.

Jeg sendte til de også ja :)

Jeg kommer ikke til å gjøre det. Har sendt melding med bilde av det vi ha fått når det har vært i bruk, f. Eks utstyr eller klær. Tenker at det gjerne er.mer naturlig å lage slike kort etter at man har hatt dåp og da gi samme kort til de man har fått gave av utenom dåpen.

Hadde lagd takkekort om vi hadde hatt dåp.

I min krets er det vanlig. Men ikke alle gjør det.

Jeg tok med alle gaver til storesøster. Dvs. at de som gav gave på shower og etter fødsel fikk. Dåp hadde vi først ved 6 mnd.

Back
Topp