Takkekort barnedåp

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Brukte dere bilde i dåpskjole eller tøyet han/hun hadde på seg etterpå??

Tok av dåpskjolen når vi dro fra kirka. Har ikke noen bilder selv og tror heller ikke noen andre har et fint bilde av ho i dåpskjolen for gråt stort sett heile tida :P

Svigermor tok ikke med kjolen hjem igjen, men vet ikke om jeg orker å ta den på for å prøve å få ett fint bilde å bruke.....

Holder på å få ut takkekortene etter fødselsgavene så haster vel ikke heilt med takkekortene etter dåpen.....

Jeg må bare spørre, er det vanlig å sende takkekort etter dåp?
Det gjorde ikke jeg, nemlig... Jeg hadde aldri vært borti dåp før, og så plutselig skulle jeg arrangere et selv. Jeg var superstressa fordi mannen ikke kom seg hjem fra Nordsjøen pga streik pluss andre ting, så den dagen er litt fylt med kaos for min del... Takkekort slo meg aldri... :/

For å svare på spørsmålet ditt så syns jeg du skal velge selv. Jeg syns ikke det er et must å ha bilde av barnet i dåpskjolen, selv om jeg ville hatt det selv, men det er fordi jeg vet jeg har et bilde av datteren min sovende i den.

Jeg må bare spørre, er det vanlig å sende takkekort etter dåp?
Det gjorde ikke jeg, nemlig... Jeg hadde aldri vært borti dåp før, og så plutselig skulle jeg arrangere et selv. Jeg var superstressa fordi mannen ikke kom seg hjem fra Nordsjøen pga streik pluss andre ting, så den dagen er litt fylt med kaos for min del... Takkekort slo meg aldri... :/

For å svare på spørsmålet ditt så syns jeg du skal velge selv. Jeg syns ikke det er et must å ha bilde av barnet i dåpskjolen, selv om jeg ville hatt det selv, men det er fordi jeg vet jeg har et bilde av datteren min sovende i den.
Hvis man får gaver så er det vanlig å sende takkekort ja. De fleste forventer det etter en dåp eller navnefest.

Mine har hatt dåpskjole på bildet.

Jeg syns ikke man må gi takkekort så lenge man takker for gavene.

mitt første barn hadde et bilde av dåpskjolen og et av finkjolen etterpå, fordi jeg var heldig med begge bildene og ville vise de frem :P

Neste mann tar jeg det jeg blir mest fornøyd med. Er ikke så viktig hva de har på seg tenker jeg da, men at andre får et fint takkekort.

Er mange jeg savner takkekort fra dåp / navnefest som jeg sikkert aldri får og blir ikke skuffet over det. Men blir veldig glad for de jeg får av da, føler kanskje at gaven ble satt pris på :)

Personlig synes jeg det er et must med kjolen på, andre får velge selv :-P

Jeg skal absolutt lage takkekort denne gangen! :P Uff, fikk litt dårlig samvittighet for å ikke ha gjort det sist gang. Nå vet jeg litt mer og er litt mer forberedt, håper jeg. ;)

Fikk på ho kjolen nå i kveld... Måtte gjøre det når samboer ikke var hjemme i tilfelle det bare blei grining ;) synes nok jeg er litt gal som utsetter ho for sånt :P men om det blei ett brukbart bilde spørs nå.... Nytter liksom ikke si "cheees" og be ho ligge stille :P

Kjolen er ganske krøllete også etter ho blei bært på alle mulige slags vis på dåpsdagen for å roe ho ned....

Back
Topp