Takke ja til tilbud om IVF?

Thoane

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Heisann.

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i 1,5 år. Jeg har endometriose, og vi er begge helt friske, noe som utredning nå i april har vist. Under denne utredningen ble det påvist en polypp i livmoren. Og denne er nå fjernet. Vi har fått tilbud om første IVF forsøk i august.

Mitt spørsmål er nå om vi skal gå for dette forsøket i august eller utsette det enda noen mnd for å prøve mere selv mtp at polyppen er fjernet og kanskje vi har mel hell da.

Noen som har noen tips og råd? Jeg er så usikker på hva jeg tenker og hva vi burde gjøre. Jeg er forresten 31 år gammel.

Håper noen har tid til å legge igjen et tips/råd eller erfaring

Dere er nesten nødt til å vurdere det selv.

I og med at dere er "friske" minus endometriosen, og endometriose faktisk har noe å si på eggkvalitet og befruktning så tror jeg kanskje jeg ville vurdert at 1,5år var nok på egenhånd uavhengig av polyppfjerning. For oss ihvertfall.

Jeg har endometriose og ødelagt gjenværende eggleder og han dårlig sæd, så vi har kombo, men vi måtte likevel ha to forsøk før det ble "suksess" fordi selv om han hadde en god sædprøve på første uttak så ble det elendig befruktning med vanlig ivf. Icsi ble alle de modne eggene befruktet.

Er nå 17+3 etter fryseforsøk i styrt syklus.
Jeg har EKSTREME menssmerter og utrolig vonde eggløsninger så for oss var det ikke et alternativ å dra ut tiden heller selv om vi er unge.

Dere er nesten nødt til å vurdere det selv.

I og med at dere er "friske" minus endometriosen, og endometriose faktisk har noe å si på eggkvalitet og befruktning så tror jeg kanskje jeg ville vurdert at 1,5år var nok på egenhånd uavhengig av polyppfjerning. For oss ihvertfall.

Jeg har endometriose og ødelagt gjenværende eggleder og han dårlig sæd, så vi har kombo, men vi måtte likevel ha to forsøk før det ble "suksess" fordi selv om han hadde en god sædprøve på første uttak så ble det elendig befruktning med vanlig ivf. Icsi ble alle de modne eggene befruktet.

Er nå 17+3 etter fryseforsøk i styrt syklus.
Jeg har EKSTREME menssmerter og utrolig vonde eggløsninger så for oss var det ikke et alternativ å dra ut tiden heller selv om vi er unge.
Takk for at du deler erfaring Jeg sliter selv med smerter ved eggeløsning og veldig under menstruasjon. Vi lander nok på at vi takker ja til dette forsøket. Det er utrolig spennende og også skremmende om jeg skal være helt ærlig.

JEG ville gått for ivf i august. Men jeg har vært så utålmodig når det gjelder dette her da.

Jeg ville gått for IVF i august. I dette gamet er det mye venting.
Vi sendte inn søknaden i august 2018. Vi skal ha første innsettet nå i juni. Nesten 1år etter.
Mye kan skje underveis, så ikke vent lenger enn dere må ;)

Personlig ville jeg takket ja til IVF i august. Det er aldri sikker dere lykkes på første forsøk, så det er greit å starte før du blir skikkelig utålmodig.
Jeg skal selv fjerne en skillevegg i livmoren nå i juni og ICSI i september. Går det av seg selv før den tid blir jeg sjeleglad for det, men greit å ha "timen" i bakhånd :)

Jeg ville også takket ja. Har endometriose selv så vet at dette er mulighet for oss også i fremtiden. Kommer i såfall til å takke ja så tidlig som mulig.

Back
Topp