Takk skal du faen meg ha..

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Søstra til ei venninne har gitt meg en søplesekk med klær "til babyen". 90% av det er utprega gutteklær, mesteparten av det er sommertøy i str 9 mnd, tror jeg fant fire nøytrale eller rosa plagg i str 50, pluss diverse vintertøy i str 6 år! I tillegg lå det litt sengetøy og slikt oppi der, og sånt er jeg generelt skeptisk til å arve.. Jeg får også beskjed om at dette må vaskes, for det har stått i garasjen hennes en stund. Jeg sitter igjen med følelsen av at ho har rydda i garasjen, lurt på hva ho skal gjøre med det, og så bare gitt det til meg for å bli kvitt det.. Sendte spørsmål nå om hva jeg skal gjøre med det som typisk aldri kommer til å passe, sommertøy i 9 mnd f.eks. "Bare gi det til Romania eller whatever". Rektig!! Tenker jeg gir hele sekken til Fretex eller Hjelp oss å hjelpe. Tøyet er fint det, men jeg klarer ikke helt å være takknemlig! Er jeg sær?

Nei hadde tenkt akkurat det samme. Nesten litt frekt spør du meg å bare slenge ifra seg noe som ikke skal myr til å tenke over, ikke kommer til å passe bebisen i magen. Kunne vel gitt det til fretex selv....

Nei du er ikke sær :) Ja, det er kjekt å arve men når jeg har arvet noe til Herman f.eks. så har jeg bare tatt vare på det jeg selv vil ha og gitt bort resten.

Har selv gitt bort masse klær etter Herman nå til ei venninne. Med beskjed om at det hun ikke vil ha, kan hun kaste eller gi bort. For det er ikke sikkert det faller i smak liksom. Størrelsene der vil jo være greie siden hun fikk oktober barn hun også, men jeg blir da ikke lei meg om hun ikke vil ha klærne.

Når ho skriver "gi det til Romania eller whatever" så har ho åpenbart ikke noe nært forhold til det.. En annen ting jeg kom til å tenke på er at ho har jo faktisk to jenter selv, så hvem som har brukt dette tøyet aner jeg ikke! Enig i at det er litt frekt!

Regner med at jeg gir bort klærne til ungene etterhvert nå jeg også. Med samme beskjed som du gir Ida, kast eller gi bort det du ikke vil ha. Folk har jo forskjellig smak, så jeg krever jo ikke at det skal brukes.. :)

Litt rart at hun ikke har vasket det etter at det har stått i garasjen. Jeg tenker at man når man skal gi bort klær til arv, så er det vanlig å se igjennom og sortere ut det som er aktuelt. Og vaske det så klart.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde levert det tilbake og sagt "nå har jeg gått igjennom det, var ikke så mye jeg kunne bruke, Kanskje du kjenner noen som trenger det mer en meg?" Hehehe.

NEI! du er ikke sær! koselig og arve, men man tar ikke i mot hva som helst:) lever det tilbake som Junibarn84 sa:D

Jeg hadde levert det tilbake og sagt "nå har jeg gått igjennom det, var ikke så mye jeg kunne bruke, Kanskje du kjenner noen som trenger det mer en meg?" Hehehe.
Hadde vi bodd i samme by hadde jeg nok gjort det. Men de bor i Fetsund, og jeg gidder ikke kjøre helt inn dit "to make a statement" :b

Legger det i Fretexcontainern nede i gata etterpå. Good deed done ;)

Kjedelig å få ting man ikke trenger.... Kjenner den :) heldigvis kan du kaste det om du ikke gir det bort :)

Back
Topp