TAKK GUD FOR FENIKKEL-TE!!

Charlis

We will date again, Mr.Moet!
Som noen her kanskje husker har jeg skrevet inn litt fortvilet over at min lille jente har slitt med å bæsje.. hun bæsjet sist lørdag formiddag og har trykket og trykket og vært urolig stakkars.
Jeg har hatt så vondt avhenne for hun presser seg knallrød og ut kommer bare litt promp.

Så i dag morges kokte jeg fenikkel-te og ga henne en 5-10 ml i melka og GJETT hvem som etterpå fikk gått på do!!!! Noe så inni granskauens mye også...Grønn, kornete bæsj!! Helt tydelig at hun ikke har hatt det særlig godt siste dagene.
Etter bæsjeseansen har hun vært tilbake til seg selv:nemlig en drømmejente!!!!

Så mitt tips til dere med barn som ikke får bæsja: ta i litt fenikkel-te

så bra at det funket, kanskje jeg også må prøve å gi lillemann litt. Hvor har du kjøpt det ? Finnes det forskjellige merker ? 

Jeg kjøpte på helsekosten, aner ikke om det finns i forskjellige merker, men tror det finns i matbutikk også?

hvordan kan jeg gi han det når jeg ammer? bare gi han med sprøyte eller noe før han får pupp?

så bra, vi sliter med det dr selv, prøve det kanskje... koker du vanlig te da og kjøler det ned også blander det i melka?

Okei, Får kjøpe det å prøve :) verdt ett forsøk.

Jeg har hørt at vi lager det som vanlig te, å avkjøler det til passelig temp, og gir det i en sprøyte eller på en skje. Nån man ammer

Vi fikk en boks med fenikkel te i barselsgave (en type fra helsekost, Helios mener jeg og huske)
Med "oppskrift"

1 teskje fenikkel te
1,5 dl vann

kok vannet i 2 min, ha oppi fenikkel teen, la det trekke i 2 min. avkjøles og gis noen minutter før måltidet, holdbart i 2 døgn i kjøleskapet.

Jenta mi har ikke så veldig problemer med magen, men vi bruker det "prevantivt" så hun får 5ml før hvert måltid (hjemme, gidder ikke styre med det når vi er borte) med sprøyte, og det ser ut som om hun liker smaken :)
har lest noen steder at du kan gi 10 ml, men føler det er nok med 5 til henne :)

btw: hun får morsmelk, rett fra pupp :P (om noen skulle lure)

Har også prøvd Fennikel-te, merker forskjell [:D]

JEPP! Riktig [:D]
ORIGINAL: Snorkmaiden

Vi fikk en boks med fenikkel te i barselsgave (en type fra helsekost, Helios mener jeg og huske)
Med "oppskrift"

1 teskje fenikkel te
1,5 dl vann

kok vannet i 2 min, ha oppi fenikkel teen, la det trekke i 2 min. avkjøles og gis noen minutter før måltidet, holdbart i 2 døgn i kjøleskapet.

Jenta mi har ikke så veldig problemer med magen, men vi bruker det "prevantivt" så hun får 5ml før hvert måltid (hjemme, gidder ikke styre med det når vi er borte) med sprøyte, og det ser ut som om hun liker smaken :)
har lest noen steder at du kan gi 10 ml, men føler det er nok med 5 til henne :)

btw: hun får morsmelk, rett fra pupp :P (om noen skulle lure)

har bestilt det på apoteket igjen samt at vi gir prinsessa maltekstrakt...sliter veldig med magen stakkars pga neo fer

Det er så leit når man ser at dem sliter[:(] Jeg dro til helsesøster i går med min Anine og fikk snakket litt med henne ang magevondter etc..
Jeg har nå fått beskjed om at 1 ts malt i MME skal være en daglig dose å gå ut i fra.. Da skal ikke Fennikel-te være nødvendig i tillegg.. MEN om jeg føler at lillejenta sliter med å bæsje og det går mer enn 2 døgn, så skal jeg bare blande ut ca 10 ml Fenikkel-te i melka..
Ellers er det normalt at barn som går bare på MM bæsjer en gang i uka.. Så da vet jeg DET også!

Så da tar vi det derfra.. Nå har det gått veldig greit siste halvannet døgnet og det er vi glade for[:)]

ORIGINAL: hero

har bestilt det på apoteket igjen samt at vi gir prinsessa maltekstrakt...sliter veldig med magen stakkars pga neo fer

Back
Topp