Takk for tips!

Jeg skulle innom og handle korthåret lammeskinn jeg, men det var de utsolgt for overalt i distriktet her..
Fikk et langhåret et til samme pris da, så ble fornøyd likevel :)

Å så gøy!! Drar innom kid i morgen, men handler lammeskinn på ikea til 225 kr:)
Tilbudet varer tom 7.9 :D
Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Vi var på laguneparken i går, innom alle sportsbutikkene...Da min mann har byttet ut meg med en elektrisk sykkel:P Skulle iallefall nesten tro det, så kry som han er:D
Men til poenget...vi fant billig ullundertøy på g-sport fra devold. Det var både ulltrøyer, ulllongs og ullbody. Til 50kr stykket :D Både til jente(rosa) og gutt( blått). Var dog ikke super masse igjen, men løp og kjøp!! :blob3

Nå er det mange som har kjøpt lammeskinn her. Hvordan behandler dere det før bruk? Har mange "bygde"venner som sier det ikke skal vaskes før bruk, da det er naturlig rent og man ødelegger lanolinet i det. De anbefalte å lufte det litt. Nå har mitt hengt ute til luft og likevel stinker det sau. hvor lenge luftet dere som ikke vasket?
Kanskje litt var på lukter om dagen og men. Det stinker bæ bæ.

Nå er det mange som har kjøpt lammeskinn her. Hvordan behandler dere det før bruk? Har mange "bygde"venner som sier det ikke skal vaskes før bruk, da det er naturlig rent og man ødelegger lanolinet i det. De anbefalte å lufte det litt. Nå har mitt hengt ute til luft og likevel stinker det sau. hvor lenge luftet dere som ikke vasket?

Det finnes vel egen lanolin ullshampoo som er beregnet på vask av skinn.
Vi vasket ikke vårt da det var nytt, men nå har jo jenten vår brukt det mye så jeg føler liksom det vil være best å vaske det før lillebror skal overta det. Kanskje jeg ender opp med å bare kjøpe et nytt til han :P
Litt sau kommer det til å lukte uansett, men du er nok kanskje litt ekstra sensitiv nå ;)

Dette produktet kan nok brukes: http://nostebarn.no/annet/ullkur-lanolintilskudd.html

Jeg vasker det i vaskemaskin med milo. Funket veldig bra det :)

Back
Topp