Takk for gode råd!

Engel

Forelsket i forumet
Takk for svar dere:) Setter utrolig stor pris på at dere forstår!

Lytt til kroppen og kreftene dine. Det er en viktig jobb å bære fram barn. Viktigere enn sure sjefer mener eg. Og du skal jo klare følge opp familien heime. Sliter du deg ut for mye nå, kan det få følger seinare både i svangerskapet og etter fødsel.

Dersom du har vanlig 5dagers uke vil 20% sjukemelding tilsvare 1 dag fri, 40% 2 dager fri osv. Men dersom du har mulighet til det, kan du jo redusere lengden på dagane dine i tillegg til en dag fri.

Hadde eg vært deg hadde eg sjukemeldt meg deltid. Ein dag fri og litt kortare arbeidsdagar dersom det er mulig.

Jeg tenker at den viktigste jobben du gjør er å være mor og å ta vare på deg selv under graviditeten -alt annet er sekundært!
Hadde ikke presset meg unødvendig, det er ikke verd det. Vet mye om det... at andre blir "sure" er en dårlig grunn for å gjøre noe som går utover dine krefter.
Klem!

IKKE press deg. For guds skyld!! Det kan ende skikkelig galt både med tanke på bekkenplagene men også psykisk. Høres ut som du har like mye samvittighet som meg, jobb først så meg selv. Men det er ikke verdt det, og vær du sikker, det er INGEN som takker deg for at du sliter deg totalt ut.

Tenker som så at det er bedre å være gradvis sykemeldt og kanskje holde ut hele svangerskapet, enn å stå på, slite seg ut, gå på en smell og så bli 100% sykemeldt om noen uker... 

Det burde de som har med lærlinger da også forstå?! 

Back
Topp