Takk for følget og lykke til videre til dere andre! <3

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Vel - det er helt klart ingen fasitsvar på noe som helst...

Mistet 5+2 i sommer, hadde en SA. Hadde mange og sterke symptomer fra jeg testet positivt nesten, bortsett fra kvalme. Hørte mange har mistet når de hadde så mange og sterke symptomer, mens når det var lite, så endte det bra.

Denne runden har jeg ikke hatt så mange symptomer som sist, bortsett fra at jeg slitt sykt mye med kvalme og oppkast flere ganger daglig. Trodde først jeg mistet igjen i uke 7+0. Symptomene forsvant så å si over natta virket det som, men det viste seg for å være stille før stormen, kvalmen gjorde sitt inntog for fullt da og det har vært to uker med så å si konstant helvete! Det blir sagt at det er mindre sjanse for å miste når man opplever kvalme under svangerskapet. Det er mindre sjanse for å miste når man først har sett hjertet banke på TUL. Det var bare 2% sjanse for å miste fom. uke 9. Det er bare skjøre slimhinner som fører til brun utflod/blod etter sex, selv etter bare et nys kan man blø.

Nok en gang fikk jeg følelsen av at det er over. Den merkelige "vakuum" følelsen nedentil, som er vanskelig å beskrive forsvant bare over natta. Mistet ømheten i puppene, jada - symptomer kommer og går, særlig når man har kommet såpass langt på vei. Klarte ikke å riste av meg følelsen av at noe hadde skjedd siden i går. Og det var siste gangen jeg kastet opp - og det hadde tom. begynt å bli både blodig i oppkastet og rosa på papiret nedentil etter ei uke med brunlig utflod nå og da. Den konstante sultfølelsen var også borte i morrest.

Vi dro på privat TUL i formiddag. Bestilte timen i natt, så vi fikk time før lunsj. Der på skjermen så vi det som akkurat har rukket å bli et foster. Er uke 9+1 i dag, damen målte den lille til uke 9. Hjertet stoppet å slå ila. det siste døgnet...

Henvisning til sykehuset i morgen, for piller sikkert i første omgang.

Mannen tok dette tyngre enn meg, og akkurat det gjør meg så utrolig vondt. Jeg er nok litt nummen, samtidig som jeg er lettet. Ja, faktisk. Dette er nok selvforskyldt. Jeg var så sinnsykt lei av å være så dårlig, så jeg ønsket tidvis at dette gikk over. Ikke at det skulle bli til at jeg mistet, men jeg ba til "høyere makter" om å slippe å være så dårlig. Og dette ble resultatet tydeligvis på mine "bønner".

Jeg egner meg nok ikke til å være gravid. Og hvis jeg nesten lot meg knekke av dette, hvilken mor hadde jeg kommet til å ha blitt? Kanskje var nok dette for det beste. Tviler på vi blir å prøve igjen, fra mitt ståsted. Men må selvfølgelig ta hensyn til mannen oppi det hele. Vet ikke om jeg skal le eller gråte mtp. at jeg selv er adoptert også.

Nå må jeg ha fokuset på mannen min, i håp om at han får det bra ut i fra situasjonen, for som sagt, dette tok han ikke så lett. Og han er sjeldent berørt av situasjoner. Nå har han tatt vanvittig godt vare på meg den siste tiden, så det skulle bare mangle at jeg i varetar han og får han til å føle seg bedre.

Og oppi det hele skal vi reise til Praha med jobben til mannen på julebord til helga... Ironisk nok - dette er livets gang.
 
Last edited:
Hva er det du sier? Har hjertet stoppet?
Kjære Shoegrl, det var da virkelig deres tur nå. Huff, stor klem til deg og mannen. Det er bare så j..... at noen av oss må gjennom dette flere ganger.
Ta vare på deg selv og kjæresten. Vi må ta sorgen, plukke oss opp igjen og gå videre om en liten stund. Vet så inderlig godt hvordan dere har det nå.
 
Takk for gode ord. Leit at vi forstår hvordan den andre har det i denne situasjonen, skulle gjerne ha vært foruten. Håper inderlig dere ikke trenger å møte noe mer motgang på deres vei - mer enn nok nå. :Heartred
 
Ja, det føles sånn. Gyn sa at det var jo bra at jeg ble så lett gravid med tanke på alderen min da..


om jeg skal ta med meg noe positivt, mener jeg.
Ja, hadde vært godt å være foruten denne sorgen og tapet. Driver og lurer på å kjøpe en liten englefigur eller noe til minne om denne som ikke ble. Føles som det kanskje hadde vært godt..
 
Huff så forferdelig trist! Jeg kan forstå tankegangen din, men du må ikke klandre deg selv! Det går ikke an å ønske bort et foster, og jeg er helt overbevist om at du absolutt vil bli en god mor snart selv om du føler du taklet dette dårlig!

Første gang jeg mistet gikk mange av de samme tankene igjennom hodet mitt, men etterhvert klarte jeg å legge det bak meg med tanken om at det rett og slett ikke var levedyktig og derfor naturens gang. Senere ble leg gravid og fikk min flotte gutt.

Kvalmen er overveldende og det er klart man ønsker en slutt på det, men det gjør deg ikke uegnet som mor likevel. Her ligger jeg mesteparten av døgnet og forsømmer barnet jeg allerede har, tenker ofte at hvis ikke samboeren hadde vært tilstede på dette viset så hadde jeg ikke klart å bært fram et til barn!

Jeg håper dere klarer å bearbeide denne sorgen på en god måte og komme styrket ut av det, og at dere snart lykkes med baby! Jeg kommer til å savne deg her inne! Masse lykke til, og jeg håper dere klarer å kose dere litt i helgen, la kjærligheten til hverandre hjelpe sårene å gro :Heartred
 
Triste nyheter :(
Forstår godt at man tenker sånn som du gjorde.
Kvalme og alt som hører til er tøft, og er ikke rart vi tenker sånn.

Du kommer til å bli en fantastisk mor!
Jeg har selv hatt en dritt dag, og med en liten gutt på 9 mnd så føler jeg meg som en dårlig mor om dagen. Men ei venninne skrev til meg: vi kan ikke være supermammaer hele tiden ;)

Håper virkelig du og mannen får en super tur, bruk denne turen på å nyte kjærligheten for hverandre og for barn i fremtiden :Heartpink
 
Trist å høre.. Har selv hatt lite symptomer og trodde alt var bra.. men begynte å blø kraftig i går da jeg trodde jeg var 10+1 (10+4 i følge leger)
men den lille var bare 7+3 og kroppen ville støte den av seg i går. har ligget 3 uker dødt :/
Her tok også sambo det tyngre enn meg, men jeg håper vi begge kommer over det. Blir ikke å prøve på nytt før neste år engang, så vi kan få en liten en i 2018 i stede :)

Du må kose deg i helgen og nyte turen, det er en tøff tid, men du må kose deg med det som skjer i helgen, prøve å glemme for en liten stund, og ta sorgene som de kommer :)
 
Huff, så trist å høre:sorry: har også hatt mange av disse tankene ifb med SA, og det beste rådet jeg har er å ta tiden til hjelp. Nå tok det av diverse årsaker over et år før vi ble gravide på nytt denne gangen, men jeg er glad for det nå, det hjelper å få ting litt på avstand:) så om ønsket er der senere kan jeg love at det vil være helt fantastisk når dere lykkes igjen:Heartred
 
Så vondt at det gikk den veien. De fleste av oss sitter vel med de vonde tankene når vi er så dårlige som vi er, og ikke tror vi skal komme oss helskinnet igjennom det. Heldigvis kan ikke tankekraft avgjøre om spiren skal leve videre eller ei.

Håper det går bra med dere, og at dere orker å nyte en helg på tur og bare være kjærester :Heartred
 
Veldig leit å høre :-( Ønsker deg lykke til videre med hva dere enn velger å gjøre med tiden ❤
 
Så forferdelig trist :( får helt vondt inni meg av å lese dette :(
 
 
 
Så utrolig leit... :( God klem :Heartred:Heartred
 
Ånei ❤️ Skikkelig trist :( hvertfall ikke selvforskyldt i det hele ❤️ Håper dere vil forsette, du vil bli en fantastisk mor ❤️
 
Back
Topp