Take out mat

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vi henter av og til take out mat, men har ikke gjort dette nå som jeg er gravid.. Bortsett fra enkelte typer sushi og at man ikke kan være sikre på at salat er vasket og sånt, så finner jeg ikke noe som sier at man ikke kan hente take out mat? Men man er jo ekstra forsiktig nå, vil jo ikke risikere noe. Man vet jo ikke hvordan de lagrer mat, tilbereder, hygiene etc.. Noen tanker?
 
Jeg hadde vært skeptisk, særlig til ting som feks kebab hvor det er salat og div som ikke er varmebehandlet. Pizza derimot anser jeg som trygt :-) Spiser aldri Take-Out så er ikke noe problem her, hva med å lage den take-out'en du liker selv? :-) Er jo mye penger å spare på det :-)
 
Så lenge du bestiller mat som er OK for gravide å spise og du bestiller fra steder hvor du vet de har god hygiene, så er det vel ikke noe problem :) vi går ut å spiser innimellom og da lar jeg bare være å spise salat og annen ubehandlet mat. Det er bare å si til betjeningen at du er gravid og at de må passe godt på at maten din blir godt nok stekt/kokt osv. :)
 
Back
Topp