Takboks til s-max

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
jeg har fått i oppgave å ordne dette :hilarious:

Vi har en 2011 smax. Vi fikk med sånne stativgreier på taket da vi kjøpte bilen, men har aldri montert dem.

Spørsmålet mitt er om de fleste takstativer (eller hva det kalles) kan brukes til de fleste takbokser, eller må man nesten alltid kjøpe boks og stativ sammen? :yuck:

Har sett en ganske romslig fra thule jeg kunne tenkt meg å gå for, men nå leverer jeg snart bilen på sjappa og sier «fiks det», men mistenker At det blir 2-3 ganger dyrere enn å spørre her og fikse sjøl :smiley-ashamed005

Når vi kjøpte vår S-max fikk vi montert både takstativ og takboks sammen. Kosta 15 000.
Det var visst ikke det samme hva slags boks man brukte, for stativene på taket på vår bil går gjennom boksen. Så den kan ikke tas av som vi vil.

Men tanke på forbruk når man kjører så burde man kjøpe en takboks hvor stativet går gjennom boksen. Luftmotstand fra takbokser gjør at man bruker mer drivstoff og vil man spare det så er det lurt å ta den siden den logger nærmest taket. Vi har også en sånn takboks men vi fikk den siden noen vi kjente ikke ville ha den( den fulgte med en bil de hadde kjøpt).

Når vi kjøpte vår S-max fikk vi montert både takstativ og takboks sammen. Kosta 15 000.
Det var visst ikke det samme hva slags boks man brukte, for stativene på taket på vår bil går gjennom boksen. Så den kan ikke tas av som vi vil.

Vi skal bare ha takboks til lengre bilturer og kan ikke ha den «permanent» montert, så slik boks kan vi ikke ha..

Vi skal bare ha takboks til lengre bilturer og kan ikke ha den «permanent» montert, så slik boks kan vi ikke ha..
Jeg skjønte det som det ikke var så mye valg jeg, at det var den typen der stativet går gjennom boksen som passet den bilen. Men jeg aner jo ikke

Jeg skjønte det som det ikke var så mye valg jeg, at det var den typen der stativet går gjennom boksen som passet den bilen. Men jeg aner jo ikke

Aha det er jo møkk :bag: har sett på noen slike og de er jo alt annet enn det vi ser etter :eek:

Skulle ønske vi ikke hadde stativ fra før, er så vanskelig å skulle finne ut hva det er vi har og om det kan brukes og hva som passer til

Aha det er jo møkk :bag: har sett på noen slike og de er jo alt annet enn det vi ser etter :eek:

Skulle ønske vi ikke hadde stativ fra før, er så vanskelig å skulle finne ut hva det er vi har og om det kan brukes og hva som passer til
Vi har en sånn som du sikkert har sett, og det er utrolig hvor mye plass det er i de altså. Den ser veldig flat ut, men er mye plass inni.
Vi får kofferter og alt oppi. Men vi har skrudd ut de tingene som man fester skiene i inni der da.
Men husker ikke hva den heter akkurat i farta. Kan det være skiguard eller noe tro?

Kan du ikke ta med de stativene du har til et Ford-verksted og høre hva som passer til?

Vi har en sånn som du sikkert har sett, og det er utrolig hvor mye plass det er i de altså. Den ser veldig flat ut, men er mye plass inni.
Vi får kofferter og alt oppi. Men vi har skrudd ut de tingene som man fester skiene i inni der da.
Men husker ikke hva den heter akkurat i farta. Kan det være skiguard eller noe tro?

Kan du ikke ta med de stativene du har til et Ford-verksted og høre hva som passer til?

Jo er vel det jeg må, bare innbiller meg at jeg drar derfra med en unødvendig høy kostnad :hungover: men kanskje jeg er heldig og treffer på noen som ikke bare skal selge det DE har

Back
Topp