Tacosuppe

Ja, ta en pakke Toro tomatsuppe, stek kjøttdeig med tacokrydder i, rasp ei gulerot og ha oppi suppa ( høres rart ut, men det blir visstnok ikke godt uten)! Ha kjøttdeigen oppi suppa når den er ferdig, strø strimla ost oppå og spis med tortillachips og skjei!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk:D har så sykt lyst å prøve tacosuppe:D fikk smake det på jobb en gang. Etter det har jeg gått og tenkt på det:P

1 l vann.2 buljongterninger, 1 purre, 1,paprika, 2 gulrøtter, 1 pk kjøttdeig(forhåndsstekes), 1 pk tacokrydder, 1glass hot tacosaus.Kutt alle grønnsakene opp i biter.Kok alt i 10 min. Ha i 1 pk Philadelphia naturell . Serveres straks. Gjerne med baguetter.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg lager litt på slump,
stekt kjøttdeig, med krydder (tacokrydder eller egenlaget blanding av spisskummin, paprika, salt, pepper, hvitløk og chilli)
to bokser hakket tomat
en boks chillibønner eller andre bønner
løk, paprika, gulrot, mais og / eller andre grønnsaker etter smak og behag.

Tacosuppe:
1 pakke kjøttdeig
1 stk løk.
1 boks med mais.
1 paprika.
1 pose tacokrydder.
8 store tomater.
1 liten boks med tomatpure.

Jeg steker først kjøttdeigen, deretter legger jeg oppi tomater(kuttet i biter) og puren og blander dette og lar det gjøre seg i 10-15 min :) deretter så putter jeg i oppkuttet løk, paprika og maisen og ser an om tomatene har gitt suppa nok vann. Det er tross alt mye vann inne i tomatene :) men er det ikke nok så heller jeg oppi litt mer vann eller er det for mye så lar jeg det koke litt lenger og deretter så krydrer jeg det slik jeg ønsker med krydder :) helst ha mat så rent som mulig uten for mye av produsert mat :)

❤ I mars kommer det lille mirakelet vårt ❤

Tacosuppe:
1 pakke kjøttdeig
1 stk løk.
1 boks med mais.
1 paprika.
1 pose tacokrydder.
8 store tomater.
1 liten boks med tomatpure.

Jeg steker først kjøttdeigen, deretter legger jeg oppi tomater(kuttet i biter) og puren og blander dette og lar det gjøre seg i 10-15 min :) deretter så putter jeg i oppkuttet løk, paprika og maisen og ser an om tomatene har gitt suppa nok vann. Det er tross alt mye vann inne i tomatene :) men er det ikke nok så heller jeg oppi litt mer vann eller er det for mye så lar jeg det koke litt lenger og deretter så krydrer jeg det slik jeg ønsker med krydder :) helst ha mat så rent som mulig uten for mye av produsert mat :)

Mente produsert mat med mye ekstra oppi som kan være litt mer enn hva man egentlig vil få i seg :) enjoy!!

Back
Topp