Tabu!!

Mitos

Glad i forumet
Jeg innrømmer det...jeg hater magen!!

for alt i verden..jeg er overlykkelig over at det kommer en liten, og elsker at hun vokser som hun skal, og har det bra inni der..og er deilig å kjenne liv og :-) <3

men hadde jeg kunnet vert gravid og at den lille hadde hatt det super godt, MEN at ho mor slapp gravidmagen så hadde det vert en drøm <3

er lov å håpe at jeg klarer å venne meg til magen litt etter litt, men har mine tvil. Er 23 uker nå, og ligger litt over gjennomsnitt på størrelse.

Uff..føler meg jo fæl og, for det er jo bare et tegn på at lillemor har det bra...men magen har med meg å gjøre, og ikke lille gull.

Har det på samme måten så du er langt fra alene. Skrev et innlegg på et annet forum en gang og da ble jeg hudflettet. Måtte bare le av det hele - vi er jo forskjellige alle sammen.
Dette er min 3. graviditet og jeg har hatt hyperemesis og følt meg helt på bunnen i flere mnd. Nå er jeg i kjempefin form, men det merkes at magen er stor. Den hindrer meg i det daglige og den fratar meg nattesøvnen. Jeg er "tregere" allerede og henger ikke like godt med i det aktive livet jeg er vant til å leve. Om noen uker skal jeg på jobbreise med mannen og møte hele jobben hans. Føler meg som en bolle og finner ingenting å ha på meg..

Jeg tror folk forventer at alle skal være lykkelig gravide og elske den store magen.
Graviditeten er planlagt og satt på første forsøk så jeg vet jeg er heldig. Jeg har det flott og vi gleder oss veldig til den lille kommer, men disse 9 mnd. kunne jeg glatt hoppet over! Heldigvis er det bare en periode og jeg blir meg selv igjen MED et lite gull til i flokken :)

Syns d er så trist at man er nødt til og understreke at man er glad i barnet selv om d er ting man ikke liker med og gå gravid. Selvfølgelig er barnet elsket selv om ikke magen er det. Selvfølgelig ønsker du at barnet skal ha det bra.
Jeg liker magen min, men det er fordi jeg egentlig hater kroppen min og syns d er godt når kulen kom. Til gjengjeld så liker jeg ikke resten av graviditeten, kvalm og dårlig, bekkenløsning og halsbrann. Forrige gang haaatet jeg magen, jeg la på meg masse og syns den bare var i veien - følte meg rett og slett uvell i min egen kropp.

Man trenger ikke rosemale alt ved en graviditet, det er helt ok og ikke være fornøyd med prosessen - det betyr ikke at man ikke er glad for utfallet! :)

Godt at det er noen andre som føler det samme..men ja, føler at jeg må understreke kraftig at jeg gleder meg utrolig at lille gull kommer, og ønsker ingenting ant en at hun vokser seg stor og frisk, for elles føler jeg meg fæl som føler meg så ukonfortabel med meg seg og magen etter hvert så den vokser..tidlig å se at av alle som har vert inne å lest så er det bare 2 som har svart..tydeligvis ikke så mange så føler det, elles er det bare som jeg føler at det er et tabu tema...

Jeg har ikke svart fordi jeg liker magen min veldig godt. Syns det er veldig greit å kunne ha på meg hva jeg vil og vite at magen er baby og ikke flesk. Blir nok verre når babyen er ute og magen min faktisk er mage :confused:

godt å se noen som ikke mener alt er rosenrødt med og være gravid også:) hadde det ikke vært for at jeg måtte gå gravid for å ha egne barn hadde jeg nok hatt mange uker.. :) fra første gang og til nå så tok det 6 år før jeg i det hele tatt orket tanken:)

Godt at det er noen andre som føler det samme..men ja, føler at jeg må understreke kraftig at jeg gleder meg utrolig at lille gull kommer, og ønsker ingenting ant en at hun vokser seg stor og frisk, for elles føler jeg meg fæl som føler meg så ukonfortabel med meg seg og magen etter hvert så den vokser..tidlig å se at av alle som har vert inne å lest så er det bare 2 som har svart..tydeligvis ikke så mange så føler det, elles er det bare som jeg føler at det er et tabu tema...

Det er nok fordi dette er et ganske tabulagt tema, og som du sier - alle føler hele tiden et behov for og rosenmale alt så J****.. Det irriterer meg :p
Itilegg er det nok veldig mange her som lar være og svare fordi dem trives med magen, og kanskje ikke har så mye og komme med? Uansett, du blir ikke dømt av denne dama hvertfall ;p
Derfor jeg svarte, selv om jeg liker magen min denne gang så har jeg full forståelse for at det er mulig og ikke like den og fortsatt være glad i det som er inni magen.

Back
Topp