Tabletter mot halsbrann

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Kan jeg bruke alle typene tabletter mot halsbrann mens jeg er gravid? Eller er det noen som er fy-fy?
Fant også noen i Danmark, som jeg ikke har sett i Norge, Alminox DAK. Ser de anbefales i Danmark. Men er det forskjellige retningslinjer i Norge?
 
Kan jeg bruke alle typene tabletter mot halsbrann mens jeg er gravid? Eller er det noen som er fy-fy?
Fant også noen i Danmark, som jeg ikke har sett i Norge, Alminox DAK. Ser de anbefales i Danmark. Men er det forskjellige retningslinjer i Norge?

Hei!
De vi anbefaler til gravide er gjerne Gaviscon og Novaluzid. Gaviscon legger seg som et "skumlokk" på toppen av mageinnholdet slik at dette ikke flytter seg opp i spiserøret og ligger der og irriterer. Novaluzid nøytraliserer magesyren ned til et visst nivå slik at det ikke blir for lite syre og at magen ikke prøver å overkompansere ved å lage ny magesyre.
Dersom disse ikke hjelper anbefaler jeg at du hører med fastlegen din slik at du kan få en mest mulig riktig anbefaling ut i fra din helse (dette er jo da lettere for fastlegen å kjenne til).

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp