Da jeg jobbet på sykehjem glemte jeg å sette klemmen igjen på en urinpose... oppdaget det selvfølgelig ikke før det fløt med urin på gulvet i dagligstua..
Skulle også ta opp en mann etter middagshvil, når jeg kommer inn på rommet hans sier han at det klør så voldsomt under ene foten hans, om ikke jeg kunne hjelpe han av med skoen. Selvfølgelig kunne jeg det og begynner å snøre opp skoen men får den ikke av. Jeg styrer noe fryktelig med skoen men nei. Jeg klør meg i hodet og prøver i gjen og igjen men nei. Plutselig ringer det en bjelle... mannen har jo proteser på begge bena! Heldigvis var ingen andre inne på rommet. Mannen var smådement og hadde vist glemt at det klødde under foten han ikke hadde, før jeg hadde begynt å snøre opp skoen.
Jeg jobbet på cafe og det var midt i lunch rushet. Jeg var noe stressa og skulle fylle på syltetøy i ei skål som kundene kunne ha på vaflene. Jeg nærmest løp inn på kjøkkenet, lempa oppi syltetøy, full fart ut i disken og PANG!! Glemte å sjekke at skyvedøra inn i glassdisken var oppe så deisa hele skåla inni glassdøra. Ble et helsikkes smell, syltetøy over alt og heeelt stille i caféen (og den var smekk full av gjester...ca 70 stk). Jeg bare listet meg stille inn på kjøkkenet igjen, rød som en tomat og full av syltetøy! Heldigvis knustes ingenting!
Der jeg jobber nå, skulle jeg inn å vaske i et produksjonslokale. For å komme inn dit måtte jeg gjennom 2 porter. Jeg setter vasketralla helt inntil porten, men sjekker ikke om den er for nært og trykker på knappen for at porten skal åpne seg. Opp går porten, med svære vasketralla som har hektet seg fast. Porten er ca nesten helt oppe og før jeg reagerer med å trykke på stoppknappen, dundrer vasketralla ned i gulvet! Selvfølgelig ble det vann over alt inkludert meg! Var mange der som fikk seg en god latter ja!
Var innom en annen kunde å skulle vaske, jeg og en kollega. Da vi hadde vasket nesten halve lokalet, kommer sjefen der og ville ha et par ord med oss. Først ville han skryte av jobben vi gjorde, han var kjempefornøyd...men forrige gang hadde vi glemt å ta opp bosset vi hadde sopet sammen ved noen dørstokker, om vi kunne huske å koste det opp for det så ikke særlig pent ut akkurat. Vi la oss selvfølgelig flate og lovet at det skulle vi ikke glemme. Vi vasker oss ferdig, tar utstyret med oss, går i bilen og er i ferd med å kjøre til neste kunde, da sjefen kommer i døra og vifter til oss. Jeg går inn til han og lurer på hva det var... "dere har glemt å koste opp bosset ved dørstokken inne på kontoret mitt".... Han fikk seg en god latter ja... Flaut!!