Ta tog med barn!

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Har blitt invitert av ei venninne jeg ikke har sett på over et år, å ta med meg snuppa og komme på besøk en helg. Problemet er at hun bor ved Lillehammer, og jeg bor på sørlandet. Har ikke bil, så må bli tog. Togturen varer vel..tja...6-7 timer kanskje? Inkludert bytting av tog på Oslo S.
Snuppa er 14 mnd. Er det noen som har noe erfaring med å ta tog så langt med så små barn? Går det fint? Hva gjør man for å underholde dem, egentlig? Hun er ikke alltid like tålmodig, for å si det sånn.[:-]

[:)]Ta Dovre ekspress fra Oslo S i alle fall ,der er det lekevogn på toget! Den pleier vi å ta fra Oslo til Lillehammer. Aner desverre ikke om det er leketog på sørlandsbanen ,men gå til NSB.no - der står det! Er lettvindt å ta tog med barn ,synes i alle fall jeg[;)].

Hei!
Jeg har tatt tog med lillegutt fra Larvik til Åndalsnes og det tar 10!!! timer med to bytter[:)]
Det gikk kjempefint! Vi fikk egen kupe fra Oslo der det er plass til vogn og du får litt privatliv[:D]
Synes det var kjempebra! Lillegutt var da bare 6 mnd, så det var litt stress med maten og sånn, men utenom det var det mye bedre enn forventet..

Okay, takk for svar folkens. Var innom nsb.no, var lekerom fra kristiansand også. Men da ordner det seg nok! Takk![:)]

jeg tok tog fra oslo til mosjøen før påske i fjor med mine 2 vesla var litt under året å sander var akkurat fylt 4 jeg tok natt tog ene veien å det anbefaler jeg virkelig da sover de...
hjem tok jeg toget på dagen å det var slitsomt ta med lap top film om hun liker det bøker leker hun liker å smør deg med tålmodighet det er mitt tips...

Back
Topp