Ta opp lån...

Annikeen

Forelsket i forumet
Vi skal kanskje kjøpe oss hus, noe som fører til at vi må ta opp lån. Huset koster 950.000, men tenker å ta opp litt mere til møbler å slikt.
Er det noen som vet hva vi må betale i pr. mnd i 30 år viss vi tar opp en million? :)

Skal på visning neste uke, og stooor gleder meg :D

Okei. Jeg skjønner meg ikke på renter å slikt da, men er sparebank 1 :)

vi har lån på 2 mill i dnb og betaler ca 8-9 tusen i måneden med renter og avdrag. men det kommer jo helt ann på hvilken avtale du får med banken

Okei. For her vi leier nå, så betaler vi 4500, så tenker å få et lån - slik at vi ligger rundt den samme summen :)

ORIGINAL: Rævvabakfram

ORIGINAL: Annikeen

Okei. For her vi leier nå, så betaler vi 4500, så tenker å få et lån - slik at vi ligger rundt den samme summen :)

Da blir det ett veldig dyrt lån til dere!

Vi betaler ca 5000 på 1,3 slik renten er i dag. Det er da kun boliglånet.

ORIGINAL: RockStarBaby

Ok, men det er jo ikke en upris da :)

ORIGINAL: Annikeen

ORIGINAL: RockStarBaby

Ok, men det er jo ikke en upris da :)

Dere MÅ ta høyde for at renten kan stige til rundt 8%.. Hvis ikke kan dere få dere en ubehagelig overraskelse. No way at renta kommer til å være så lav som den er nå i årene framover.

Også må dere huske at det kommer omkostninger i tillegg, så huset vil ikke koste 950 000 kr, selv om det er det dere må betale for det.
Også må dere regne med kommunale utgifter på ca 1000 kr pr mnd.

Høres sikkert veldig negativ ut nå, men dette er ting man må tenke igjennom før man kjøper hus.

Okei. Gubben er garantert klar over dette :)

Vi har 2,3 mill i sparebanken. og over 25 år,så betaler vi nå rundt 12 tusen i mnd.renter og avdrag[:)]

https://www2.sparebank1.no/portal/1001/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_laan_lanekalkulatorer

Link til lånekalkulatoren i sparebank 1, hva den næværende renten er kan dere søke etter på google[:)]

Lykke til med huskjøp[:)]

Back
Topp