Ta opp fag som privatist..

Hyssamaia!

Gift med forumet
Noen som har gjort dette? Koster det noe? hvordan fungerer det? og er det "påmelding" i januar? isåfall når??[:D]

Jeg tar almenn påbygning hos sonans, nettstudie. Tar eksamen som privatist hos en lokal skole, 345 kr pr eksamen, fristen for oppmelding var igår. Altså den 15.

kas fag tenker du på då ?

eg har nettopp begynt på nyerer historie... 
mange begynte denne uken da , men går sikkert ann å slenge seg på kurs på sonans eller akademiet...

FAEN!!! Går det ann og melde seg på noe sted på mandag evt? Jeg må ta opp to fag hvis ikke kommer jeg meg ikke videre fra høsten av!!

ORIGINAL: Cathy1

mange begynte denne uken da , men går sikkert ann å slenge seg på kurs på sonans eller akademiet...

Matte og naturfag fra vgs

ORIGINAL: Hyssamaia!

Oppmeldingsfristen for eksamener i mai var den 15, men du kan jo prøve å ringe, er ikke helt sikker på hvor du skal ringe da men [8D]

ORIGINAL: ellaumbrella

Oppmeldingsfristen for eksamener i mai var den 15, men du kan jo prøve å ringe, er ikke helt sikker på hvor du skal ringe da men [8D]

men må jeg bare kjøpe bøker og lese og melde meg opp til eksamen?? jeg har jo vært igjennom fagene, men strøyk siste alvåret[X(] pga for mye fravær.. så jeg kan bare begynne å lese når jeg vil og så melde meg opp til eksamen??

ORIGINAL: ellaumbrella

men må jeg bare kjøpe bøker og lese og melde meg opp til eksamen?? jeg har jo vært igjennom fagene, men strøyk siste alvåret[X(] pga for mye fravær.. så jeg kan bare begynne å lese når jeg vil og så melde meg opp til eksamen??

Ja, det tror jeg.. Men du burde ringe å sjekke, er ikke helt sikker

Gå inn på privatistweb.no
Noen frister er ikke før den 20 januar, og da har du jo et par dager på deg.
De må betales med en gang og koster ca 350,-kr ja.
Lykke til[:)]

Fristen er ikke utsatt, den har vært den 20. hele tiden.. Det koster 350 for fag du ikke har fra før, og 750 ca for fag du tar på nytt. Hvis du skal ta naturfag MÅ du ta det nå til mai, for det er siste gang det går ann å ta det. Etter dette semesteret går det over til kun kunnskapsløftet i naturfag og en del andre fag.

Skal du lese som privatist, eller tenkte du å ha undervisning ved Bjørknes eller noe? :p

tenkte lese som privatist.. mye koster det og ta opp et fag på bjørknes da? jeg har jo hatt fagene på skolen, fikk bare ikke standpunkt karakter siste halvåret pga mye fravær[X(]

gå inn på www.nki.no da vel:)det står bare priser og kurs/fag der. jeg går der på nettstudie. man kan melde seg opp nårsom helst. men da må du også huske på og melde deg opp til examen da.. det glemte jeg nemlig!

tenkte lese som privatist.. mye koster det og ta opp et fag på bjørknes da? jeg har jo hatt fagene på skolen, fikk bare ikke standpunkt karakter siste halvåret pga mye fravær[X(]

Det koster en del. Du får jo alt av Lånekassen, så du slipper å betale det av egen lomme NÅ. Men en "vakker" dag må man jo begynne å betale på studielånet....[:'(] Men hvis du bare skal ta fagene får å "stå", så hadde jeg nok tatt de som privatist og lest på egenhånd. Du har jo hatt dem før, så du husker jo kanskje litt.. Men du kan ringe f.eks. Bjørknes å høre..uansett om du skal ta fag der eller ikke,så har de veldig flinke rådgivere:P Men husk å melde deg opp og betale innen 20:)

jeg får dra ned på det privatist kontorer på helsfyr.. er det ikke der det ligger? vegg i vegg med Oslo VO[:D] men koster det 350 bare for og få stå karakter? Også skal jeg ta opp matte også[&o] må jeg ha matte og naturfag eksamen i mai da?

Jeg tar helse og sosial...Meldt meg opp forrige dagen,her er det frist den 20 iallefall...Tror det kommer ann på faget...

Kostet 1035 for 3 eksamner...
Og det er betalingsfrist 1 uke etter du har meldt deg opp...

jeg får dra ned på det privatist kontorer på helsfyr.. er det ikke der det ligger? vegg i vegg med Oslo VO[:D] men koster det 350 bare for og få stå karakter? Også skal jeg ta opp matte også[&o] må jeg ha matte og naturfag eksamen i mai da?

Pris pr eksamen er høyere hvis du skal forbedre en karakter, ganske nøyaktig det dobbelte faktisk. [:)] Jeg tar selv generell studiekompetanse i disse dager, og tar eksamen som privatist.
Hiv deg rundt og ta greie på ting pronto, kanskje kan du følge noe undervisning i naturfag så du slipper eksamen. Det er nemlig to eksamener i naturfag, skriftlig og muntlig.

Vet ikke hvor det ligger, har bare snakket med dem på tlf..hvis du har tatt fagene før på vgs, men ikke sto, sp koster det 750 ca..så da har du eksamen i matte og naturfag i mai/juni engang..men det blir 3 eksamener fordi naturfag har både en skriftlig og en muntlig eksamen.....men nå som jeg begynte å tenke på det, så lurer jeg på om man ikke kan ta naturfag lenger...tror kanskje det var siste gang de hadde det før jul(da tok jeg det)...men da kan du evt ta naturfag fra kunnskapsløftet, er ikke såå mye anerledes....

Back
Topp