Ta med nyfødt rundt folkemengder

gledestilnovember

Blir kjent med forumet
Hei! Lurte på når dere tok med nyfødt på shopping senter, cafe osv? Nå er det jo RS sesong og ble anbefalt og vente med store folkemengder. Men fikk aldri forklart hvor lenge en bør vente ..
Skal ta en synstest nå til uken og lurte på om det er greit og ta med barnet inn på butikken, er i et eget bygg så er ikke på noe senter med mye folk. Barnet er da 4 uker :)

Hei! Lurte på når dere tok med nyfødt på shopping senter, cafe osv? Nå er det jo RS sesong og ble anbefalt og vente med store folkemengder. Men fikk aldri forklart hvor lenge en bør vente ..
Skal ta en synstest nå til uken og lurte på om det er greit og ta med barnet inn på butikken, er i et eget bygg så er ikke på noe senter med mye folk. Barnet er da 4 uker :)
Fikk aldri beskjed om å vente sist jeg hadde født, men det var i juli, så mulig det ikke var sesong for noe da. Tok med ungen på bytur og tog 3 dager gammel. Lot ingen få ta på ungen da, syns ikke noe om at fremmede skal ta på babyen. Ville tro det er greit å ta med ungen i vogn på synstest, jeg hadde i hvert fall ikke tenkt at det ikke var greit.

Jeg var på bytur og kjøpesenter når datteren min var 4 dager gammel. Ser ikke helt problemet med å dra ut. Ja, jeg skjønner det med RS-virus, men man skal ikke bure seg inne av den grunn. Det er ikke bra ihvertfall. Syns det er altfor mye hysteri og skremsel rundt forbi. Dra på kjøpesenter, bytur eller det du vil og kos deg. ☺️

Fikk aldri beskjed om å vente med å dra noe sted. Lille er født i januar så midt i sesong for virus uten at vi fikk noen ting. Hadde uten problem tatt med barnet i butikken :)

Vår lille har vært på kjøpesenter fra han var noen uker. Ville vært forsiktig med å ta han med i tette folkemengder, men tenker kjøpesenter er helt greit.

Er vel egentlig større sjanse for at de blir smittet av søsken o.l., men ville droppet store folkemengder ihvertfall de 6 første ukene. Også det barnelegene anbefalte meg med minsten som er født i april, for OM de blir smittet så kan det være veldig farlig.

Om det er midt på dagen så er det nok ikke store folkemengder det er snakk om heller, og det er vel liten sjanse for at noen er helt oppi ansiktet på babyen og så det går nok fint å ta med :)

Er vel egentlig større sjanse for at de blir smittet av søsken o.l., men ville droppet store folkemengder ihvertfall de 6 første ukene. Også det barnelegene anbefalte meg med minsten som er født i april, for OM de blir smittet så kan det være veldig farlig.
Før din historie så har jeg aldri tenkt på at det er noe problem å ta med barn ut i store folkemengder men etter den så hadde jeg nok tenk meg godt om før jeg hadde tatt med nyfødt ut

Vi fikk ingen sånne anbefalinger, men fikk "kjeft" av en annen kunde da jeg hadde med mellomste i bæresjal og handlet til dåpen hennes. For at hun kunne få rs. Hun var vel 6-7 uker gammel. Og rs hadde hun da vært frisk av i en liten måned. For hun var 5 dager gammel når hun fikk det. Av broren.

Yngste født i desember rakk vi knapt ta ut av huset før hun fikk vannkopper. Altså også hun smittet av broren.

Men jeg hadde nok ikke tatt med en nyfødt ut i store folkemengder midt i smittetiden for rs og influensa og hele greia.

Men 4 uker gammel på en synstest tenker jeg ble kunne gå fint

Før din historie så har jeg aldri tenkt på at det er noe problem å ta med barn ut i store folkemengder men etter den så hadde jeg nok tenk meg godt om før jeg hadde tatt med nyfødt ut

Tenkte ikke så mye over det før det jeg heller. Men var mer skeptisk til å ta med nr tre i bhg og familieselskap egentlig, og de første 6 ukene holdt jeg meg trygt hjemme med mindre jeg måtte ut. Og da hadde jeg ham i sjal.
Hadde med meg min desemberunge for å handle julegaver da han var et par uker, på tidspunkt hvor det var lite folk ute. Men det var storesøster på dag 17 mnd som smittet ham, og det kommer man seg dessverre ikke unna så lett :(

Jeg hadde ikke stusset på å ta med på synstest. Hadde stappet henne i vognen å satse på hun søv under testen:-) Ta med håndsprit i stellebaggen er mitt beste tips. Da kan du be andre ha på seg det før de tar på baby eller du kan også gjøre det selv. Jeg har hele tiden håndsprit i stellebaggen for nettopp dette formålet:-)

Tenkte ikke så mye over det før det jeg heller. Men var mer skeptisk til å ta med nr tre i bhg og familieselskap egentlig, og de første 6 ukene holdt jeg meg trygt hjemme med mindre jeg måtte ut. Og da hadde jeg ham i sjal.
Hadde med meg min desemberunge for å handle julegaver da han var et par uker, på tidspunkt hvor det var lite folk ute. Men det var storesøster på dag 17 mnd som smittet ham, og det kommer man seg dessverre ikke unna så lett :(
Nei det gjør man nok ikke, søsken må man jo være rundt

Mine var ikke mange dagene gamle før de ble med litt rundt forbi :p Men var mest rundt på besøk til familie da siden jeg er en av få i min familie som har lappen og kan komme meg rundt :)

Back
Topp