Ta lappen som gravid??

Lillepusen

Forumet er livet
Jeg og Mannen er fortsatt bare nybakte prøvere...Men har noen spm. [8|]  Og da tenkte jeg at jeg skulle spørre dere kloke gravide her inne!

Jeg har ikke lappen. Går det an å begynne med kjøretimer når man er gravid? Jeg tenker da spes på magen og sikkerhet. Kan det gå hvis man f.eks tar med gravidsele selv? Vet at jeg sikkert bare kan ringe til nærmeste kjøreskole og spørre, men er jo ikke blitt gravide ennå, så det er liksom litt tidlig å "bekymre" seg for det...

Er det noen som har erfaring med kjøretimer og oppkjøring som gravide? Fortell...! [;)]

Mannen har jo lappen, og stasjonsvogna er klar... men jeg tenker med gru på å være førerkort-løs, med en liten bebis i hus! Dere som ikke har lappen, og må kjøre kollektivt: Hvordan oppleves dette? Er det et slit?

Håper noen kan hjelpe meg med spm mine... Kloooke konene!!!

veit ikkje korsen d e av erfarin men kan ikkje se at d ska være nån problem me å ta lappen under ett svangerskap. men d e væl lurast å jøre d tili isåfall. (å kjøre bil me stor mage e ikkje så utruli behageli)
d e vældi kjækt å ha lappen sjøl spes når d kommer barn me i bilde.

Jeg kjøpte ikke gravidbeltet før jeg var ca 3 mnd på vei jeg. Du kan sikkert begynne å ta noen kjøretimer ja. De har kanskje slike belter der du skal kjøre opp....kanskje kanskje...

Lykke til

JEg begynte på førerkortet i høst, men avbrøt pga et aldri så lite "cash-flow-problem" - jeg hadde ikke de to og et halvt tusen det kostet for bykjøring... har tenkt å begynne på'n igjen nå i løpet av våren, men har ikke orket ennå - travelt på skolen om dagen, så når jeg kommer hjem derfra har jeg ikke overskudd til å kjøre noe.

Hei!
Da jeg kjørte opp var kjørelæreren gravid i 8.mnd! Du er jo mer sikker i en bil med kjørelærer, for de har jo ekstra pedalsett som de styrer. De setter ikke noen i fare nei!
Lykke til både med oppkjøring og prøving [:)]

ORIGINAL: InterKula

Du er jo mer sikker i en bil med kjørelærer, for de har jo ekstra pedalsett som de styrer. De setter ikke noen i fare nei!
Lykke til både med oppkjøring og prøving [:)]

Signerer den jeg, tror ikke det skal være noe problem å ta lappen mens du er gravid. Jeg er i 7. måned nå og kjører en halvtime til skolen nesten hver dag, ser ikke på det som noe problem, begynner bare å bli litt tyngre å komme seg ut og inn av bilen. "tjukkebollafeita"[;)] hehe.

Jeg vet om flere som har tatt lappen mens di var høy Gravid.
Blandt annet mora mi med min minste lille søster, Lykke Til.... [:D]

Ja jeg tok lappen mens jeg var gravid. Tok med slik gravid-belte. Ikke no problemo. Fikk mye bemerkninger på det på kjøreskola, men alt var posetivt! Jeg viste modenhet og tenkte sikkerhet osv. det er utrolig kjekt med lappen før du får beibin. Nå har du bedre tid enn når ungen er født.  Kjøreskoler flest drever jo på dagtid. Og enkelte ting tar hele dagen som glattkjøring, langkjøring, forbikjøring, obs mørkekjøring er på kveldstid. Da vil du trenge barnevakt.
 Med mitt første barn hadde jeg ikke lappen, og det var tungt, for jeg bor nå på en liten plass, med dårlig buss-tog tilbud. Så dette med å reise kollektivt kommer an på hvor du bor. Hadde jeg bodd i Trondhjem (hvor jeg kommer ifra) så hadde det fungert fint uten lappen.
Et annet pluss med lappen er når barnet evt begynner i barnehagen. Det vil gjøre hverdagen enklere med henting-bringing-situasjonen. Belive me!
Mitt råd: Ta lappen nå! Lykke til! [;)]

Skulle da ikke være noe problem å ta lappen selv om du er gravid![:)]

Lykke til![;)]

vi kjører jo bil høygravid til vanlig så det kan jo ikke vere noen hindring[:D][:D]

Eg skal begynne på lappen om ca ein mnd, nå er eg lei av å ikkje kunne køyre lenger!

Wow!! Tusen takk for mange svar! -og så positive svar!!! [;)] Akkurat det jeg trengte å høre... 

Da gjenstår det bare å få en liten spire i magen da... [:D] Gleder meg til å teste om en ukes tid!!!

har egentil ikkje tenkt over at det kan vere ubehaglig å kjøre bil når eg blir høygravid... hadde tenkt å kjøre til skulen heilt fram til fødselen, men det går sikkert bra. Rådet mitt er ta lappen så fort du kan, då får du tida til å stryke litt me, just in case...

Back
Topp