Ta influensavaksine på apotek

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg får influensavaksinen gratis, og har bestilt den gjennom legeappen nå. Den er da tilgjengelig på apotek, og ser at de setter vaksinen på apoteket også, så jeg slipper ta den med til laboratoriet hos fastlegen.

Men lurer på hvor man venter i ettertid når man tar på apoteket? Sitter man på bakrommet eller bare i butikken liksom? :)

Veier opp og ned hva som er mest behagelig for meg :hilarious:

Vet ikke svaret på det du spør om, men lurer på hva legeappen er? :)

Du må jo sitte minst 20 min, så antar de har en plass du kan sitte? Kvier meg allerede til de harde stolene på legekontoret :shifty:

Du må jo sitte minst 20 min, så antar de har en plass du kan sitte? Kvier meg allerede til de harde stolene på legekontoret :shifty:

Vil jo tro det. Kan uansett spørre når jeg henter vaksinen.Frister ikke med stolene på legekontoret her heller!

Mamma jobber på apotek og setter vaksine der. De som tar den venter på bakrommet i egne stoler ;)

Jeg satt på stolene i butikken, men jeg satt ikke så lenge som 20 minutter. Etter at hun hadde satt vaksinen, fylte hun ut et skjema og så betalte jeg, og det tok noen minutter det, også satt jeg vel der 10 minutter, maks, etter det.

Jeg har bestilt vaksinen gjennom legeapp jeg også. Men ble litt usikker på når jeg skal ta den og om det er noen hensyn å ta? Jeg vet man skal ta den etter uke 12, men er liksom 12+1 nok, eller bør jeg vente litt mer over til uke 13 eller noe..? :)

Jeg har bestilt vaksinen gjennom legeapp jeg også. Men ble litt usikker på når jeg skal ta den og om det er noen hensyn å ta? Jeg vet man skal ta den etter uke 12, men er liksom 12+1 nok, eller bør jeg vente litt mer over til uke 13 eller noe..? :)

Du må være frisk, ikke ha feber.

Du kan ta den i 1. Trimester også, men det er kun 2. Og 3. Trimester som er særlig anbefalt. Noen er anbefalt og ta den i 1. Trimester også.

Den eneste grunnen til at det er anbefalt bare for de i 2. og 3. trimester er at det skjer flest spontanaborter i 1. trimester og det er lite ønskelig at folk tror/sier at de har mistet pga. vaksinen. Det er ingen grunn til å vente i det hele tatt.

Jeg tok den på apoteket, satt å ventet i noen ventestoler i selve butikken, de spurte hvordan det gikk innimellom, fikk vann og det gikk veldig fint. Du skal sitte 20 min, men det er såklart opp til deg, jeg gikk etter 15.

Back
Topp